2025-03-01, 01:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Vilka j-vla översittare, utpressare och mobbare. Så "värdigt" av Vance läxa upp Zelensky om hur det verkligen är i Ukraina och att Zelensky inte sagt Tack. "Vad säger man? Säg tack nu! Säg T A C K!"
Och rulla runt! Vacker tass! Slicka våra skor. Vifta på svansen. Se glad ut för i helvete, du ska vara j-ligt tacksam över att bli förnedrad så personligen av två så högt uppsatta svin.

Kändes som en scen som kunde varit hämtad från Sopranos.
Citera
2025-03-01, 01:41
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Vilka j-vla översittare, utpressare och mobbare. Så "värdigt" av Vance läxa upp Zelensky om hur det verkligen är i Ukraina och att Zelensky inte sagt Tack. "Vad säger man? Säg tack nu! Säg T A C K!"
Och rulla runt! Vacker tass! Slicka våra skor. Vifta på svansen. Se glad ut för i helvete, du ska vara j-ligt tacksam över att bli förnedrad så personligen av två så högt uppsatta svin.

Zelenskys TDS lyste upp. Den behövde behandlas. Och behandlad blev den.

Top notch underhållning!
Citera
2025-03-01, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
"OK" tokvänstermupp. Gå och kriga i ukraina då.

Mitt och andras intresse av vårt lands suveränitet och skydd reflekteras eller avgörs inte av våra politiska meningskiljaktigheter. Sådan söndring kan amerikanarna stå för. För att underhålla din idioti så röstar jag höger.
Citera
2025-03-01, 01:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Rollen som VP är att vara närmast osynlig. JD Vance verkar gravt ha missförstått detta när han inte bara avbryter, men ljuger om vad Zelensky gjorde i Pennsylvania, mitt framför Zelensky och Trump.

Så otroligt pinsamt och lågintelligent och där rök Vances chanser att någonsin bli president. Många i Vances släkt är irrationella och psykopatiska narkomaner tyvärr har nog även många dåliga egenskaper ärvts ner till denna instabila människa.

Bara 15% av amerikanerna är MAGA på det sättet som Trump/Vance framställer sig själv. 9% stödjer Ryssland, ungefär lika många som tror att månlandningen var fejk och 52% av amerikanerna tycker det är bra att USA skickar vapen till Ukraina. Så man får aldrig glömma att de nuvarande känslostyrda clownerna i Vita huset inte representerar majoriteten av USA och det var absolut inte detta haveri som amerikanerna röstade för. De röstade för en bättre ekonomi, vars tariffpolitik Trump verkar förvärra.
Citera
2025-03-01, 01:43
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Supportrar hur?
Jag pratar om vapen, stridsvagnar osv.
Att det är 5-10 länder som har bidragit med just det är inte för att dom andra inte kan.
Lovar dig att minst 100 länder i världen har större militär kapacitet att bidra med än flera av dom få som skickat.

Nej, jag har klargjort tydligt att jag anser att all krigsföring och invasioner är fel.
Jag skriver ovanstående för att markera att allt fler har insett att det redan är Kört.
Ingen vill skicka mer vapen (som man själv kanske kommer behöva någon dag) ifall man anser att det bara fördröjer det oundvikliga samt bara riskerar att eskalera.

Putin har redan annekterat dom områden han ville ha och det finns absolut ingenting Ukraina, du, jag eller någon annan kan göra. Utan att riskera kärnvapenkrig och enorm förödelse.

Mina och dina känslor och vad vi tycker är rätt och fel avgör inte utgången av ett krig. Det avgör vinnaren. Och så har det alltid varit, på gott och ont.

Mina och dina känslor bestämmer tyvärr inte utgången av ett krig, det gör Vinnaren. Så har det alltid varit.

Haha vad pratar du om? Är Google translate så dåligt eller använder ni en rysk version hos dig?

Jag skrev att det inte enbart handlar om vapen, eftersom alla länder inte kan bistå med sådant. Men det kanske du missade? Att du sitter på ett svenskt forum och försöker påverka bilden av Ryssland säger allting om hur jävla ruttet land det är. Det är synd, för jag tror att utan gubbkuken Putin så hade Ryssland varit en dröm för turister.
Citera
2025-03-01, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Sen kommer våldtäktsmannen till nästa granne, och nästa, och nästa. Andra våldtäktsmän ser att man kan göra lite som man vill, dom börjar också våldta sina grannar.

Förstår du vad jag menar?
att du vill förbjuda islam, nu handlar ju dock tråden (indirekt) om kriget i Ukraina
Citera
2025-03-01, 01:46
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Varför blir det jobbigt för dig när du inte får skicka ut andras barn i dina krig?

Förklara gärna för mig varför Putler och/ eller andra diktaturer ska få villigt ta för sig av andra länder?
Citera
2025-03-01, 01:47
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du hade ingen källa alltså?

Du sprider proryska lögner. Europa har bidragit med tusentals pansarfordon, inte "10-20 talet".

Nej din nöt, det är du som vinklar det så.
Hur många länder är det i Europa och hur många av dom länderna har bidragit med pansarfordon?

Jag säger ju att en handfull länder har skickat stora mängder vapen, pansarfordon och dilykt.
Medans en handfull har skickat mindre mängder i symboliskt syfte och andra länder som Polen istället Säljer pansarfordon, som Ukraina köper med dina skattepengar.

Men den allra största delen av Europa har inte skickat någonting alls.
För att inte snacka om världen.

Nu pratar jag enbart om militärt stöd.
Visa mig du en källa som visar motsatsen istället för att tjata om källor.
Och gärna en som visar på att "Europa" bidragit donerat tusentals pansarvagnar gratis.
Citera
2025-03-01, 01:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Rollen som VP är att vara närmast osynlig. JD Vance verkar gravt ha missförstått detta när han inte bara avbryter, men ljuger om vad Zelensky gjorde i Pennsylvania, mitt framför Zelensky och Trump.

Så otroligt pinsamt och lågintelligent och där rök Vances chanser att någonsin bli president. Många i Vances släkt är irrationella och psykopatiska narkomaner tyvärr har nog även många dåliga egenskaper ärvts ner till denna instabila människa.

Bara 15% av amerikanerna är MAGA på det sättet som Trump/Vance framställer sig själv. 9% stödjer Ryssland, ungefär lika många som tror att månlandningen var fejk och 52% av amerikanerna tycker det är bra att USA skickar vapen till Ukraina. Så man får aldrig glömma att de nuvarande känslostyrda clownerna i Vita huset inte representerar majoriteten av USA och det var absolut inte detta haveri som amerikanerna röstade för. De röstade för en bättre ekonomi, vars tariffpolitik Trump verkar förvärra.

Det var ett gigantiskt stort misstag att välja Vance som vp. Han är alldeles för obildad, otaktisk, svag och som vi såg idag är han också uppenbart korkad och känslostyrd. Det kommer gå åt helvete i USA snabbare än vad någon anar.
Citera
2025-03-01, 01:48
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Förklara gärna för mig varför Putler och/ eller andra diktaturer ska få villigt ta för sig av andra länder?

Och min fråga tillbaka är varför ni gråter just nu.

Men när andra länder gör samma sak så har ni inget engagemang alls. Ni är falska hycklare.
Citera
2025-03-01, 01:48
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Ser att enligt Trump så vill han verkligen bara vill ha fred och Putin vill också ha fred. Det är bara Zelensky som spjärnar emot. Ja men då så, vill Putin ha fred är det ju klart. Han kan nämligen avsluta kriget när han vill.

Det är bara han beordrar tillbaka de ryska trupperna till Rysslands sida av gränsen och avslutar alla aggressioner mot Ukraina så kommer kriget att vara över. Ukrainska trupper kommer garanterat inte att ha några invasionsplaner gentemot Ryssland i det fallet. Så det är Putin som i verkligheten sitter på nyckeln till fred. Trump kan ju ge sin nye kompis en vink om detta faktum.
Citera
2025-03-01, 01:49
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pfizerslayer
jag menar om du verkligen vill vara tuff och hålla på och snacka om att hålla käften kanske du ska börja med att inse att du är ute och cyklar

du har den där osäkra bortkollrade vibben som zelenskan efter att trump gav honom en rejäl verbal knockout.

DU är ute och cyklar. Om du tycker att Trump och hans knähund uppträde statsmannamässigt, så föreslår jag att du uppsöker psykiskt vård omgående!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in