Citat:
Ursprungligen postat av
Telepatisk
Tycker att vi borde gissa vad dokumentären kommer att innehålla!
Jag tror att den börjar med lite dyster "dokumentär"-musik som Anjo hade sagt det, och så får man höra Antonios röst där han berättar om hur jobbigt han har haft det efter domen.
Sen får vi höra Anjo säga att han har tagit upp fallet med en jurist som tycker att Antonio har blivit felaktigt dömd och att han har grävt vidare i det.
Sen så tror jag ärligt talat inte att dokumentären innehåller något annat utöver intervjuer med "juristen", Antonio och hans mamma. Självklart kommer den att vara super-vinklad och inte alls beakta brottsoffret.
Anjo fattar såklart inte att vem som helst kan kalla sig för Jurist, det är ingen skyddad titel..
Min gissning är att han i sann Anjo-anda kommer försöka lägga större skuld på Robin än på Antonio, åtminstone så vi ska fatta att om NÅN av dom öht skulle dömas så skulle Robin OCKSÅ blivit dömd för barnvåldtäkt.
Han kommer läsa upp vittnesmål med osäkra vittnen ur fupen där det kan vinklas åt det hållet.
Naturligtvis läser han upp massa sms ungdomarna emellan med sin Stockholmsröst. FAKKING.
Grådaskiga toner. Spår-liknande musik.