2025-03-01, 13:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Ibland måste man stå upp för vad som är rätt, och ja det är tufft. Men det är ännu tuffare för nazi-ryssland dock har de inga problem att deras soldater dör.

Nu är det inte Ryssarna som har 卐 o liknande symboler på hjälmar, uniformer o flaggor.
Läs på lite om Banderas i WW2.

Nu har Ukraina stått upp för det som är rätt. Hur ser din lösning ut för att få ett avslut på kriget och konflikten som sådan?
Citera
2025-03-01, 13:51
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du är idiot, jag är realist. Jag är inte beredd att se Sverige i krig för att ta parti för en konflikt mellan två gamla Sovjetstater. Jag hoppas du tänker stå i första ledet som frivillig i ett krig mot Ryssland, men jag vet att du kommer gömma dig under sängen om den dan skulle komma.

Det finns inget utrymme för svaghet i putins eller trumps riken. Man up or perish.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Jo att Europa är miserabelt misskött dom senaste 30 åren är vi helt eniga om. Men det är ju faktiskt USA också, rent ekonomiskt iaf.

Absolut, 100% medhåll.

Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Att USA passar på att sko sig på Ukrainas missöde blir inte vackrare för det.

Jag är lite kluven här faktiskt.
En aspekt av det hela är väl att amerikanska oligarker antagligen skulle ha kontrollerat Ukrainas ekonomi ändå. Fast då oligarker allierade med Biden-regimen, dvs, och mer i lönndom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ukraina har vunnit massvis med korruptionsindex under många år. Du får googla själv.
Jag ser att i senaste mätningen ligger de faktiskt på femte plats, men då räknas Vitryssland och Ryssland med som "Europa", vilket jag definitivt inte gör, det är inte europeiska länder på något sätt och kommer aldrig bli.

Haha! Det är bra när man kan välja bort själv vilka som får ingå i statistiken. Jag tag bort den och den och den och då ser man tydligt vilket som är i topp. Haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Varför skulle Putin vilja starta ett kärnvapenkrig, det skulle ju innebära slutet för Ryssland som land och miljontals döda Ryssar?

Putin bryr sig inte om sitt lands bästa, han kan hitta på precis vad som helst.
Citera
2025-03-01, 13:52
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Som jag lade till så kommer Ryssland inte acceptera NATO-trupper i Ukraina. Zelensky får bita i det sura äpplet och inse att han inte kommer få bestraffa Putin. Som Trump sade till Zelensky: "You're not winning this!"

Säkerhetsgarantier behöver nödvändigtvis inte innebära Nato trupp, det kan innebära att USA investerar på ett sådant sätt att ett Ryskt anfall skulle betyda ett anfall på Amerikanska intressen, det är ju det dom vill ha i och med mineralavtalet, det är ju det Ukraina vill ska stå med i avtalet
Citera
2025-03-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du är idiot, jag är realist. Jag är inte beredd att se Sverige i krig för att ta parti för en konflikt mellan två gamla Sovjetstater. Jag hoppas du tänker stå i första ledet som frivillig i ett krig mot Ryssland, men jag vet att du kommer gömma dig under sängen om den dan skulle komma.
Lol du vet
Du vet nada väx upp och läs på lilla vän
Citera
2025-03-01, 13:53
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Du tycker alltså att det är _vår_ plikt att stötta dom.
Vem tycker du ska vara den som riskerar sitt liv då, om inte du eller dina barn?
Åh... låt mig gissa... Någon annan?

Jag förstår inte det orimliga i att ukrainarna försvarar Ukraina. Jag säger inte att du ska behöva åka dit.
Citera
2025-03-01, 13:54
Avstängd
https://edition.cnn.com/2025/02/28/politics/video/marco-rubio-trump-zelensky-exclusive-kaitlan-collins-src-digvid

Rubio kräver en ursäkt av Zelenskyj för vad som hände igår. Han har verkligen pissat i det blå skåpet, Zelenskyj.
Citera
2025-03-01, 13:54
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Säkerhetsgarantier behöver nödvändigtvis inte innebära Nato trupp, det kan innebära att USA investerar på ett sådant sätt att ett Ryskt anfall skulle betyda ett anfall på Amerikanska intressen, det är ju det dom vill ha i och med mineralavtalet, det är ju det Ukraina vill ska stå med i avtalet
Fast Zelensky säger att det inte räcker, han kräver "boots on the ground". Men Trump anser att Zelensky inte har korten för att kräva sådant: "You don't have the cards!"
Citera
2025-03-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag är lite kluven här faktiskt.
En aspekt av det hela är väl att amerikanska oligarker antagligen skulle ha kontrollerat Ukrainas ekonomi ändå. Fast då oligarker allierade med Biden-regimen, dvs, och mer i lönndom.

Jag tror att det hade varit lättare för Ukraina att förhandla och sätta lite press på dom än som läget antagligen blir nu.
Citera
2025-03-01, 13:55
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Fast Zelensky säger att det inte räcker, han kräver "boots on the ground". Men Trump anser att Zelensky inte har korten för att kräva sådant: "You don't have the cards!"

Det kommer bli Europeisk trupp, det har ju Trump sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in