Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
De vet att Zelenskyj är i beroendeställning och under stress och press i den situationen han och Ukraina är i. Då är det helt bisarrt agerande att i princip mobba honom offentligt. Detta är lägsta nivån av amerikans statsmannaagerande och ledarskap oavsett politiska mål.

Ja, det är faktiskt svårt att tänka sig lägre. På alla sätt. USA har verkligen förvandlats till en bananrepublik.
Citera
2025-03-01, 13:35
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jadu, den stjärnan till "journalist" som tog upp om Zelenskyj äger en kostym sägs vara ingen mindre än den fullkomligt bindgalne MAGA-politikern Marjorie Taylor Greens pojkvän.....

https://www.independent.co.uk/tv/news/trump-zelensky-mtg-boyfriend-brian-glenn-b2706903.html

Åhhh fan. Släpper de in ett sådant stolpskott?? Jisses. Är det sant??
Kolla in idioten Vance. Han garvar åt frågan.
Är det respektlöst? Absolut.
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-03-01 kl. 13:37.
Citera
2025-03-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det gjorde han, Putin var snäll som en korgosse under den perioden.

Krim?

Enda anledningen till ”snällheten” var att Trump då som nu slickar Putinröv.
Citera
2025-03-01, 13:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Krim?

Enda anledningen till ”snällheten” var att Trump då som nu slickar Putinröv.

Krim var under Obama, då var det verkligen läge att sätta ner foten.
Citera
2025-03-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Varför skulle vi eller Ukraina söka fred med ett land som uppenbart inte vet vad fred betyder.
Kan du utveckla det där lite. Hur ofta har Ryssland varit inblandade i krig de senaste decenniet om man jämför med till exempel usa.
Citera
2025-03-01, 13:40
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Det gjorde han, Putin var snäll som en korgosse under den perioden.

Då ska vi se, Obama var president mellan år 2009 till år 2017 enligt faktarutan på google när jag söker. Under denna tid så var Ryssland en lydstat under Putin sedan år 2012 fram tills nu. Så om vi utgår från år 2012, ska vi ta reda på vad din korggosse har gjort under denna tid och hur många som har dött på grund utav hans handlingar?

-Helvete också Reimer vad snett ute du är nu.
Citera
2025-03-01, 13:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Krim var under Obama, då var det verkligen läge att sätta ner foten.

Vill du påstå att rySSland var aldrig på Krim under Trumps första period? Då kan jag berätta att han bevisligen var det och han har haft samma möjlighet som andra presidenter att sätta ner foten. Varför har han inte gjort det. Blanda inte in andra presidenter utan nu är frågan om varför Trump inte gjorde det.
Citera
2025-03-01, 13:42
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag är inte krigshetsare utan fredsmäklare.
Vill du ha fred, rusta upp för krig
Citera
2025-03-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
europa har egentligen bara ett problem med att totalt knäcka ryzzland i kriget, det är ” bara” att ta beslutet, ekonomin, finns, tillgången på vapen finns, möjligheten att skapa en styrka av europeiska soldater är 100% möjlig, det kommer ordna sig för ukraina! Jag tänkte först sammanbrottet var en katastrof för ukraina, men de vete fan om det var det,, mycket talar för att trump/ vance vill lotsa in zelensky in i en fred på ryska villkor, säkerhetsgarantier för ukraina blir upprörda mär z tar upp, o utan sådant är freden till 100% på ryska villor, det är dax att helt vända ryggen åt putlers kompisar i vita huset, o inse europa får fixa detta själv till 100%,
Det finns inga sådana pengar och enligt centerpartiet så vill dom att Europa ska låna upp till stöd för Ukraina.
Europa kan inte ens skrapa ihop till en fredsbevarande styrka I Ukraina, så illa är det faktiskt.
Citera
2025-03-01, 13:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Då ska vi se, Obama var president mellan år 2009 till år 2017 enligt faktarutan på google när jag söker. Under denna tid så var Ryssland en lydstat under Putin sedan år 2012 fram tills nu. Så om vi utgår från år 2012, ska vi ta reda på vad din korggosse har gjort under denna tid och hur många som har dött på grund utav hans handlingar?

-Helvete också Reimer vad snett ute du är nu.

Min käre Jack.Elam, jag är inte snett ute i den fråga som du hoppade in i, under Trumps första presidentperiod var Putin snäll som en liten korgosse, skiten brakade igång på riktigt när Joe Biden fuskade till sig presidentskapet.
Citera
2025-03-01, 13:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vill du påstå att rySSland var aldrig på Krim under Trumps första period? Då kan jag berätta att han bevisligen var det och han har haft samma möjlighet som andra presidenter att sätta ner foten. Varför har han inte gjort det. Blanda inte in andra presidenter utan nu är frågan om varför Trump inte gjorde det.

Men vad fan, Putin annekterade Krim 2014, Trump blev vald 2016.

Barack Obama gjorde inget när han var vaktchef.
Citera
2025-03-01, 13:49
Medlem
X3treams avatar
Jag tror Ryssland kollapsar snart, senaste Medvedev sade lät ju relativt normalt, annars brukar han låta som en sinnessjuk missbrukare på 12 år. Antingen kollapsar Ryssland eller också har han slut på alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in