2025-03-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfizerslayer
finns det nån linje du kan ringa för att prata om dina besvär?
skaffa en lur själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Så DT städar upp skiten demo orsakat.
Förklara på vilket sätt USA tjänar på att gå Ryssland till mötes. USA sparar in på vapen som de annars hade skickat till Ukraina? Är det inte väldigt smart att låta ett annat land stå för personförluster som annars gynnar USA? Eller är USA och Ryssland allierade nu? Mot vem? Kina? EU? Obegriplig politik, och kom ihåg, jag skiter i både dem och rep, jag är svensk.
Min gissning: Alla de som är trötta på woke är nu rusiga av glädje att Trump är president så de bryr sig inte alls om det han gör är bra eller inte.
Senast redigerad av Bayeux 2025-03-01 kl. 10:24. Anledning: Tillägg.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
🤣 Trump&co kan ju inte föra sig i något rum

Vilka idioter

Ser en trend, Krim 2014, Donbass 2022, resten av Ukraina 2030, Polen o Baltikum 2035.

Sedan är hela EU nästa projekt.
Citera
2025-03-01, 10:19
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Äh
De kommer att ses igen
Normalt man är oense

Det som oroar mig är Europas totalirism alltmer styrande och trångt , inga oliktänkande får finnas
Så Orban den fete, finns inte?
Citera
2025-03-01, 10:20
Medlem
hjaelploskilles avatar
Har sett presskonferensen nu, det verkar att det som vanligt bottnar i att Trump inte har en aning om något utöver det ytligaste planet. Han säger att Zelensky under själva samtalet sa att han inte vill ha en cease fire när Zelensky upprepade gånger säger att han inte vill ha det utan säkerhetsgarantier.

Ett klockrent moment är ju när en journalist frågar Trump what if Putin breaks the ceasefire och Trump svarar "what if anything, what if a bomb drops on your head" vilket är så otroligt infantilt att jag saknar ord. Sätt samma resonemang i ett annat kontext. Trump ska sälja ett företag och köparen går genom kontraktet.

Köpare: men du, det står här att du när som helst kan ta tillbaka företaget till ingen kostnad alls, what if du bestämmer dig för att göra det?
Trump: what if anything? What if a bomb drops on your head?

Helt idiotiskt, hela avtalet han är på väg att ordna måste ju kunna besvara frågan "vad händer om Putin bryter vapenvilan"
Citera
2025-03-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Det var inte det som är huvudproblemet !

Problemet är att Tiggaren från Kiev inte kunde föra sig i ovala rummet.

Har aldrig varit ett stort fan av Zelensky och har sedan krigets början försvarat Rysslands position, men det var väl ändå JD Vance och Trump som gick till attack mot Zelensky och lade grunden för ett hetsigt och högljutt samtal? Återigen, inget fan av Zelensky överhuvudtaget, men det var inte han som ställde till med en cirkus igår, det kom från jänkarna.
Citera
2025-03-01, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vi investerar för att Ukrainas befolkning ska kunna klara sig och kunna behålla sitt land. För medmänsklighet.
Vi är finns här på jorden inte bara för vår egna skull. Ingen i Europa vill ha Ryssland över sig. Inte de flesta av oss heller.
Så investeringar ger inte avkastning direkt utan är långsiktigt.

Det är Rysslands fel att våra pengar ska behöva skyfflas in i försvaret och i ett Ukraina som inte valt att bli anfalla av Ryssland. Vi hade ju rustat ned tidigare. Vi hade företag och affärer med Ryssland. Men nu - vi hade rustat ned. Militärt svaga länder runtomkring möjliggör Rysslans imperialism. Vi harvarit godtrogna.

Vår egna välfärd hade varit bättre i hela Sverige om vi organiserade de bättre och ser till hela landets behov. Gäller också infrastruktur. Vi behöver kunna lita på att det finns och fungerar över hela landet. Ett gemensamt ansvar. Sjukvården är väl byråkratisk och det finns troligen smidigare lösningar. Det gäller hela välfärden. Saker och ting kan säkert göras och organiseras på ett annat sätt. Så att skattepengar gör nytta, mervärde och smörjer vårt land så att människor och företag mår bra och blomstrar.

Så nej, Det är inte Ukrainas fel.

Vafan har vi med Ukraina att göra?
Vi hade ingenting gemensamt med Ukraina innan invasionen, vi såg dom enbart som lillebror till Ryssland.
Vi visste att korruptionen där var skyhög. Och att nästan alla prostituerade var Ukrainare.
Men propagandan startade direkt och har varit ett av dom värsta i historien.
Citera
2025-03-01, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Moskva är tydligen inte nöjda:

”Att Trump och Vance behärskade sig och inte slog den här skitstöveln är mirakulöst”, skrev hon på Telegram. -Maria Zacharova

"Det oförskämda svinet fick äntligen en ordentlig smäll i Ovala rummet. Och Donald Trump har rätt: Kievregimen spelar med tredje världskriget" - Medvedev
Redan för tre år sedan, i mars 2022, minns jag att flera personer här på Flashback konstaterade att Zelensky och Kuleba såg det som NATO:s moraliska skyldighet att riskera WW3 för Ukrainas skull. Den tendensen har funnits med hela vägen.
Citera
2025-03-01, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Jag har väl inte påstått att någonting är Ukrainas fel? Vart för du det ifrån. Jag står absolut på Ukrainas sida i detta. Jag tycker till och med vi ska hjälpa Ukraina. Men vi ska ställa motkrav som gynnar den svenska välfärden. Vi kan också ställa krav på mineraler. Kanske vi ska få vårt eget landområde i norra Ukraina i utbyte mot hjälp.

Ryssland är jag inte intresserad av att hjälpa ens i utbyte mot någonting.
Jag tycker det vore en olycklig utveckling i mellanstatliga relationer om vi börjar kräva naturresurser eller land i utbyte mot hjälp när andra nationer befinner sig i nöd.
Citera
2025-03-01, 10:24
Medlem
SveaBunkerns avatar
Volodymyr Zelenskyj borde haft kostym på när han klev in i Vita huset. 👨‍💼

Varför var kan klädd sådär?🧏‍♂️
Senast redigerad av SveaBunkern 2025-03-01 kl. 10:26.
Citera
2025-03-01, 10:24
Medlem
Har både Aftonbladet och Expressen tagit bort videon från mötet?
Citera
2025-03-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Så Orban den fete, finns inte?
Han existerar, men han ”finns” bara om han får stå oemotsagd, slipper konsekvenser och får behålla alla EU-bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in