Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Graavarg förklarar det fint här ovanför.
Och jag har aldrig burit skyddsväst när jag varit i Rinkeby. De flesta gör inte det. Sen förstår jag att politiker måste göra det ibland, men det hade varit snyggare om han dolt det.
Men du är väl sannolikt inte minister?
Eller en integrationsminister i en regering som anser att vi misslyckats med integrationen och invandringen och måste ta tag i problemet? Och därför naturligtvis kan vara en måltavla?
Om man besöker en plats där regnet öser ner bär man paraply. Om man besöker en översvämning bär man man gummistövlar. Besöker man en ställe där pesten härjar bär man skyddskläder.
Åker man ut med en polispatrull i ett utsatt område där polisen bär skyddsvästar har man naturligtvis själv också på sig en.
Allra helst om man är integrationsminister.
Att kräva att han ska dölja sin väst är bara dumt. Skulle han dolt paraply, gummistövlar och skyddskläder också? Utrustning som är vettig att ha på sig ska inte behöva döljas. Det är bra att det framkommer och syns att sådan utrustning behövs.
Problemet med skyddsväst på poliser och ministrar är inte att västarna bärs eller syns - det är att de i vissa områden tyvärr behövs.