2025-03-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Nej, verkligen inte. Först har Elon uttryckt sig att han inte vill bli president, sen är han alldeles för autistisk. Har inget emot Elon, han är bra på många sätt, men verkligen inte som president.

Hur många trodde för typ 4 år sedan att elon skulle ta sig in i politiken på det viset han har gjort ? Han är ute efter mera makt så jag tror definitiv han kan vara ute efter denna post men framtiden får utvisa
Citera
2025-03-01, 09:57
Avstängd
dansquelcass avatar
Frankrike vill som USA att luffaren lämnar president posten nu
Citera
2025-03-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Båda var/är befälhavare för sina respektive arméer. Det är alltså en helt korrekt klädsel att ha. Det är av respekt för sin nation och sina soldater som dör i det av cp-rysslands startade krig mot Ukraina.

Och som sagt, man märker ju vilka som har argumenten. Att fjanta om klädseln är för att man vet hur fel man har om allt det andra och inte vill ha fokus dit. Patetisk argumentation av patetiska människor.

Statsbesök i tiggarsyfte = Korrekt klädsel
Sitta utanför mataffären i tiggarsyfte = Zelenskys klädkod

Respekt för sin nation jo jag skrattar 🤣 det är att visa respekt för sin nation att komma hem och meddela i ett tal: Tyvärr så jag bråkade lite med de som delar ut pengar i USA så nu får vi inte mer.
Citera
2025-03-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jämfört med de katastrofer som har inträffat, är detta möte en droppe i havet, ja.

Kolla bara på Ukrainas nativitet. Var det 4 miljoner kvinnor som flydde när Putin invaderade eller minns jag fel? Och lägg till enorma mängder unga män som dör.

Det är hundratusentals framtida barnfamiljer som bokstavligen gått upp i rök i Ukraina.

Tjafset med Trump inför hånflinande journalister, är förvisso katastrofalt men det är knappast det huvudsakliga problemet.

Nej naturligtvis inte, det är snarare ett första steg mot en lösning på konflikten.

Ukraina har alltid ingått i en rysk sfär, både kulturellt och geopolitiskt. Att de skulle inlemmas i NATO kan bara ske om Ryssland utplånas, men tror inte ens EU är så idiotiskt att det ger sig ut på en sådan mission. Kriget kunde ses på långt håll. Enligt realisten John Mearsheimer togs ett helt avgörande steg när NATO i april 2008 beslutade att expandera till Ukraina. Före beslutet antydde den politiska riktningen att ett framtida krig mellan NATO och Ryssland var sannolikt, efter beslutet var kriget helt oundvikligt.
Senast redigerad av Enanvandare57 2025-03-01 kl. 10:03.
Citera
2025-03-01, 10:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
tror gör man i skolan. Elon är inte född i USA och kan således inte bli president.
Det blir inga fler val i USA som det ser ut nu.
Citera
2025-03-01, 10:03
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Den från börjar relativt ryssvänliga Zelenskyy invaderade ryssland, eller hur tänker du?

Ryssvänlige om han söker medlemskap i EU och NATO?
Har du och Den lille diktatorn zelesnkjii besökt samma leverantör för det vita i näsan?
Citera
2025-03-01, 10:05
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det blir inga fler val i USA som det ser ut nu.

Och det är ju såklart det allra bästa om det inte blir det för att de andra klarar ju inte av att styra så att det är bäst att Trump sitter så länge han klarar det.

Vi gillar Trump för han får ordning i världen och sparar på Europas pengar så vi slipper slänga pengar åt grisen i Kiev konstant medans våran egen sjukvård får noll!

Någonting är ju riktigt konstigt med Sverige om man inte kan se till sina egna medborgare. Det kan ju i varje fall Trump göra. Han vill ju jobba och göra allt för sitt lands befolkning medan Sverige gör allt för araberna och ukrainare.
Citera
2025-03-01, 10:06
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus

Respekt för sin nation jo jag skrattar 🤣 det är att visa respekt för sin nation att komma hem och meddela i ett tal: Tyvärr så jag bråkade lite med de som delar ut pengar i USA så nu får vi inte mer.

Respekt = Zelensky som inte säljer ut deras land och mineraler utan garantier

Bedragare = Trump&co
Citera
2025-03-01, 10:07
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus

Jag såg också det här nyss precis igen om reportern som frågade slusken zelesnkjii varför han inte kan klä sig respektfullt när han kommer på ett statsbesök? Slusken sade han hade inte råd Dock har han minst 3 lyxyachter och 20 tal lyxvillor runt om i världen.

Han kommer påtänd på ett statsbesök i gamla slitna kläder och börjar slänga käft och kalla vice president vance för "suka". Är detta verkligen en person som ni i Sverige är beredda att stötta?
Citera
2025-03-01, 10:07
Medlem
ormbitens avatar
Trumpadministrationen är mycket smart som inser att Ukraina aldrig någonsin kan vinna detta krig hur många miljarder omvärlden ens pumpar in i Ukraina och oavsett hur många tiotals år detta än skulle pågå.

Trump har helt jävla rätt när han säger att Zelensky leker med tredje världskriget.
Citera
2025-03-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Respekt = Zelensky som inte säljer ut deras land och mineraler utan garantier

Bedragare = Trump&co

Det var inte det som är huvudproblemet !

Problemet är att Tiggaren från Kiev inte kunde föra sig i ovala rummet.
Citera
2025-03-01, 10:09
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Och det är ju såklart det allra bästa om det inte blir det för att de andra klarar ju inte av att styra så att det är bäst att Trump sitter så länge han klarar det.

Vi gillar Trump för han får ordning i världen och sparar på Europas pengar så vi slipper slänga pengar åt grisen i Kiev konstant medans våran egen sjukvård får noll!

Tråkigt att ni har det så dåligt ställt i Ryssland. Ni måste ta itu med er egen diktator och avsätta honom tror jag. Det är enda sättet ni ryssar kan få det bättre på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in