2025-03-01, 08:53
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Roligt var också att anticivilisationsaktivisten Vance menade att Zelensky borde koncentrera sig på diplomatin med Ryssland, när Z. inte ens blivit inbjuden att delta i samtalet mellan barnpresidenten Trump och tzaren Putin om Ukraina.
I gengäld blev ju inte Putin inbjuden till gårdagens möte.

Det finns forskning som visar på att ur en förhandlingsbar synpunkt är det bra om man delar upp de tvistande parterna innan slutför handlingen påbörjas.

Vance har nog koll på det.
Citera
2025-03-01, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanboy
Storbritanien och Frankrike har kärnvapen.

Jaha? Du vill alltså ha kärnvapenkrig? Det är din lösning. Hur mycket av mänskligheten ska vara kvar efter det?
Citera
2025-03-01, 08:54
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Dom var ju många fler amerikaner där, med polis och militär på plats. Kokainsvinet är inget problem.

Jaså, jag trodde du menade en match mellan Zelensky och Vance mano a mano. Fan, fegisen Vance skulle skita på sig i byxorna vid blotta tanken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
De nya axelmakterna heter, USA, Ryssland, Kina, Nordkorea

EU har inget val mer än kasta ut Putin. Ännars får de införa ryska på SFI.

Eller att göra som Trump, normalisera förbindelser med Ryssland och bli välmående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag hoppade på Trump-tåget 2015 just i en kanske naiv förhoppning om att dessa sunda värderingar ska sippra över på oss. Mycket skit har ju kommit den vägen under globofascisternas ledning. Och se på fan, nu kanske min dröm går i uppfyllelse. Eurokraterna, den europeiska politikereliten och krigshökarna tvingas nu välja sida i både frågor om krig/samarbete och yttrandefrihet/tyranni.

Jag har aldrig varit mer entusiastisk för Trump (och inte minst JD Vance) som jag är nu! Efter dagens händelser har Zelenskyy bara Europas ledares "fina ord" att stärka sig med.

Zelenskyy är inte president i juni. Och freden är därefter ett faktum. Dessvärre, för ukrainska folket, är deras vackra land i spillror och stora delar av dess befolkning döda. Det hade aldrig skett med Trump. Det är priset av ett stulet val.
Jag bryr mig inte så mycket om Ukraina, det kriget borde aldrig ha sponsrats så hårt av främst USA.
Synd om Ukrainarna men bättre få slut på kriget, ryssen kommer aldrig att ge sig.
Det jag är kritiskt till Trump för är att han nu ger fritt fram för USA att plundra andra länder på värdefulla naturtillgångar och företag.
Snart hatar en hel värld USA.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Rysk media var på plats. Dom visste vad som skulle hända.
Citera
2025-03-01, 08:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Men det så kallade fredsförslaget var ju redan klart för att skrivas under? Varför då förödmjuka Zelensky och skicka hem honom utan att han fick chans att skriva på något, om nu Trump verkligen vill ha fred? Kan det vara så att Trumps chef Putin sagt till honom: "Agent Krasnov (a.k.a Donald Trump), jag kan inte sluta kriga nu, för då ligger jag väldigt pyrt till. Se för jösse namn till att sluta med det här fredstramset. Och pissa lite på Zelensky medan du ändå håller på."

Zelensky ville inte skriva på.
Zelensky höll sig inte till vad som var uppgjort o satt istälket och apade sig framför pressen i vita huset.
Zelensky uppfattades inte som seriös.

Trump og Vance tappade tålamodet med clownen. Ukrainska ambasadören satt o skämdes.
Det mötet kommer gå till historien.
Citera
2025-03-01, 08:56
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Bra att Vance läxade upp svinet. Han skulle erbjudit en rond också.

Alldeles utmärkt agerat av USA:s nästa valda president 2028! Vance är ett stjärnskott, och visade det tydligt i detta möte.
Citera
2025-03-01, 08:57
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Är du Zelenskys flickvän eller något eftersom du tog så illa up? Ukrainian love story?

Ögonen, sluddrigt tal, kroppstörelser. Ganska uppenbart faktiskt.

Ja Zelensky ser ju inte direkt frisk ut. Trump ser mer frisk ut fast han är 30 år äldre
Citera
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Trumps linje är att dela på naturresurserna och indirekt utlova garanti så att ingen försöker lägga vantarna på det där skitlandet igen. Idioterna här inklusive dig spelar Putin rätt i händerna genom att selektivisera USA från västvärlden/Europa.

Det är väl du som tiihör idioterna som tror att dig, dig, dig skapar säkerhet åt Ukraina. Eller tror du att Trump har något genialt i bakfickan? Det tror inte jag.

Trump vill ha slut på kriget, samarbeta och liera sig med Ryssland och han skiter i Ukraina och har ingen tveksamhet om att offra Ukraina för sin fredsplan. VILKEN FREDSPLAN HAR PUTIN? Dig, dig, dig? Jösses.
Senast redigerad av Comitium 2025-03-01 kl. 08:59.
Citera
Avslutad
Varför hade Zelenskyj en så knarkskadad röst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Hade Sverige och Europa satsat på försvar och hög ekonomisk tillväxt istället för Woke politik hade vi inte behövt USAs hjälp.
Det var ju USA som drev på kriget i Ukraina, utan deras inblandning hade det varit över redan.
Men du har rätt i att Europa behöver ett starkt gemensamt försvar, både mot ryssen och kanske även mot USA.
Mer kärnvapen krävs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in