2025-03-01, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Så USA:s president som klagar på Zelenskys klädstil medan den där alfahanne wannabee'n sminkar sig värre än ett luder? Shit, dessutom i en gulorange färg så att man tror han har svår hepatit!

Anser du inte att det är lika relevant som när du kallar Zelensky för jude? Man kan tro att du gillar NMR Att han är jude skiter jag i, då reagerar jag mer över att Trump smetar in sig i nån färg som är mer orange än mina gamla varselkläder som jag jobbade i.
Edit: Jag trodde att det var mest bögar och transvestiter som höll på med smink.
Det är helt upp till dig att lägga mer vikt vid någons hudfärg, smink eller sexuella läggning än nazism eller sionism i en förhandling om fred mellan folk och länder där både religion, etnicitet och folklig identitet ingår i konflikten.

Jag inte bara kallade Zelensky jude, han är jude.

Citat:
Zelenskyy is the first Jewish president of Ukraine
https://en.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Zelenskyy#:~:text=Zelenskyy%20is%20the%2 0first%20Jewish,state%20and%20head%20of%20governme nt.

Om Trump klagar på Zelenskys klädstil är det lika fjantigt och irrelevant som när du klagar på smink och fantiserar om bögerier i en fredsförhandling.

Kanske wikipedia också gillar NMR enligt dig, de nämner också att Zelensky är jude, och gör dessutom en stor sak om det:
Citat:
Ukraine became the first country other than Israel to simultaneously have a Jewish head of state and head of government
Citera
2025-03-01, 04:16
Medlem
Ryssland ska inte komma undan såhär billigt
Citera
2025-03-01, 04:16
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hade Zelensky varit lite smartare så hade han fjäskat fett och inte sagt så mycket utan mest bara hållit med Vance och Trump!
Hade inte gjort någon skillnad, hela poängen var att driva fram en konflikt. Hade han inte sagt eller gjort något alls så hade Trump bara hittat på något som vanligt. Poängen är att bli kompis med pappa ryssland och ge Putin allt han frågar efter - resten är bara pusselläggande för att komma dit.
Citera
2025-03-01, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja dom pratar om Rysslands pågående invasion? Och inte att Ukraina skulle få för sig att skeppa soldater över Atlanten för att försöka inta USA, eller?
Om du ska fortsätta dilla med dina förvanskande omskrivningar och bizarra tolkningar, citera vad det är du förvanskar så att det framgår vad du sysslar med och vad det är du vill diskutera.
Citera
2025-03-01, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det går alltså enligt dig inte heller att förtäckt hota med Hells Angels utan att vara president i Hells Angels.

Men tack för att du svarade utan att citera det du förvanskade som jag bad dig om, du vill inte att det ska synas vilken manipulativ skit-debatteknik du håller på med.

Jag behöver inte citera ett skit då du menade att han hotade USA i samtalet med Trump och Vance, vilket är allt som behöver sägas. Du förnekar väl inte att du tyckte att han hotade? Inte? Då ser jag inte vad problemet är. Att Zelensky skulle hota är helt orimligt och rent utav fel och IQ-befriat. Hell Angels-jämförelsen är ju helt efterbliven det fattar du väl själv? Vem som helst kan bussa Hell Angels eller motsvarande mot någon så länge de betalar dem för att göra det. Du menar alltså att Zelenskyj skulle betala Putin/Ryssland för att attackera USA i framtiden? Kom igen nu sluta tramsa och erkänn bara att det inte var något hot, inte ens ett förtäckt sådant. Möjligen att han "skräms", men no shit världen är en främmande plats. Krig är väldigt skrämmande och det kan nå alla platser på jorden.
Citera
2025-03-01, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Hade inte gjort någon skillnad, hela poängen var att driva fram en konflikt. Hade han inte sagt eller gjort något alls så hade Trump bara hittat på något som vanligt. Poängen är att bli kompis med pappa ryssland och ge Putin allt han frågar efter - resten är bara pusselläggande för att komma dit.

Inte alls. Hade Zelensky inte varit så glappkäftig hade han kommit billigt undan med ett avtal i handen. Otroligt korkat att överhuvudtaget ifrågasätta garantierna. USA kommer inte låta vare sig Putin eller någon annan världsledare komma i närheten utav Ukraina om dem får ta del av naturresurserna.
Citera
2025-03-01, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Visst är det ett blodigt krig, JD Vance säger inget annat. Men varför ska man tvingas lyssna på bara en version, Zelenskyj som är ju i högsta grad partisk. Men snyftgubbarna i EU, Macron och Ursula van der Meyen är ju galna i att gulla med Zelenskyj.

Men ni missade den lilla detaljen att att Trump och Vance håller huvudet kallt i just detta fallet och är inte lika charmade av gulligullet Zelenskyj, som européerna. Att Zelensky är klädd som en SS-nazist på patrull är också ganska osmakligt. Amerikanerna gör allt rätt.
Ja det där gullandet är sjukt. Många är trötta på det och har fått nog.

Många faller dock fortfarande blint in i ledet och tycker gullandet är jättefint och vill skicka ännu mer vapen och andras pengar, mer och mer och att skicka kärnvapen är kanske också jättegulligt och skulle göra den stackars juden Zelensky överlycklig och vara jättegenröst av EU.

Det talas ju om stridsflyg och diverse missiler, snart är det bara kärnvapen kvar, plus etnisk rensning och folkmord som jag hört förespråkas som något fint i detta sammanhang.
Citera
2025-03-01, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är ju inte underligt att de ryker ihop. Trumps linje är att ge Putin vad Putin vill ha och skit i Uktaina. Trump kastar gärna Ukraina under bussen. Trump vill ha en god relation med Ryssland och ett framtida samarbete. Zelensky ser rätt igenom Putin och litar inte en sekund på Putin. När han framför sin syn till Trump som bygger på att göra motstånd mot att Ryssland krossar Ukraina, kastas under bussen, blir Trump rasande för att det går emot hans plan och underminerar denna, vilket den ju faktiskt gör.

Alltså Trump blir förbannad för att Zelensky underminerar hans fredsplan. Som Zelensky inser är värdelös.

Trumps linje är att dela på naturresurserna och indirekt utlova garanti så att ingen försöker lägga vantarna på det där skitlandet igen. Idioterna här inklusive dig spelar Putin rätt i händerna genom att selektivisera USA från västvärlden/Europa.
Citera
2025-03-01, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Både Biden och Trump vill ha ett utvidgat krig i Europa men Trump vill inte betala för det.
Källa?

Har de sagt det öppet, eller hittar du på, eller bara spekulerar?
Citera
2025-03-01, 04:29
Avstängd
Citat:
Det är helt upp till dig att lägga mer vikt vid någons hudfärg, smink eller sexuella läggning än nazism eller sionism i en förhandling om fred mellan folk och länder där både religion, etnicitet och folklig identitet ingår i konflikten.

Jag inte bara kallade Zelensky jude, han är jude.

https://en.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Zelenskyy#:~:text=Zelenskyy%20is%20the%2 0first%20Jewish,state%20and%20head%20of%20governme nt.

Om Trump klagar på Zelenskys klädstil är det lika fjantigt och irrelevant som när du klagar på smink och fantiserar om bögerier i en fredsförhandling.

Kanske wikipedia också gillar NMR enligt dig, de nämner också att Zelensky är jude, och gör dessutom en stor sak om det:

Han må vara jude, skulle snarare kalla honom för Ukrainas "husjude". För skrapar man lite på ytan så krälar det fram nazister som ormar i en ormgrop. Hela hans ministär är ju lika militärklädda som han, direkt inspirerade av Waffen SS, alla ukrainares ideal. Vilket fyller åtminstone amerikaner med avsmak. Att en nazityska som Ursula van der Leyen inte misstycker, är väl i sakens ordning.

Ryssland har ändå gjort ett fantastiskt arbete och har framgångsrikt lyckats röka ut och oskadliggöra hundratals av de värsta ukronazisterna, Azov, som gömde sig i tunnlar under en fabrik. Detta förtjänar de vårt erkännande för, även Nobels fredspris. Tack för det! Men mycket återstår förstås i avnazifieringen av Ukraina. Fast det är kanske Ukraina som ska ta itu med sina egna problem någon dag, kan man tycka.
Citera
2025-03-01, 04:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Wtf? Du tror på allvar att Putin kommer släppa allting och chilla efter en ev vinst över Ukraina? Så jävla svårt kan det inte vara att forska i hur Putin fungerar, och hade du gjort det så hade jag inte behövt svara dig.

Det är ett skämt och jävligt pinsamt att det är Zelensky som är i vita huset och inte Putin, eller varför är inte Trump i Moskva, han som skulle lösa invasionen på 24h..

Självklart inte. Vad blir nästa land tror du? Samoa? Fidji?
Citera
2025-03-01, 04:34
Medlem
Citat:
Zelensky är tydlig med att USA kommer att få känna av ryskt krig över atlanten om inte Trump hjälper Zelensky att döda tillräckligt många ryssar genom ännu mer vapen och ännu mer krig.

Bara det att ryssland skulle angripa USA är extremt överdrivet och långt från vad som nu är aktuellt i en historiskt stark vänskapsrelation som syftar till fred. Men det hotar Zelensky med. Lyssna på vad han sa, eller läs transcriptet jag länkade, eller observera den tydliga reaktion och markering hotet fick.

Är du nöjd nu? Så var så snäll och förklara för mig hur Zelenskyj som ukrainsk president skulle kunna hota USA? Hur skulle Zelenskyj göra verklighet av detta s.k. hot? Det korrekta ordvalet här är "skrämsel" vilket du nog själv fattar om du tänker efter.

När svenska ledare tidigare har försökt skrämma upp sin befolkning med Ryssland så har det just rört sig om skrämselpropaganda. Menar du då att dessa svenska ledare har HOTAT sin egen befolkning med Ryssland då eller?
Senast redigerad av Patch1 2025-03-01 kl. 04:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in