2025-03-01, 05:29
Medlem
Trump och Vance tyckte det var oförskämt av Zelensky att inte bära vir skjorta och slips när han besökte Ovala rummet. Det var så "bråket" startade. Trumps första kommentar när Z steg ur bilen var att han var "uppklädd". Det är riktigt illa när en sådan detalj får en världsledare att "gå bananas".
Citera
2025-03-01, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara här, är du typ 18 år gammal eller? Det finns liksom inget annat att svara än att låta dig veta att du tänker i nivå med gängse tonåring. Jo visst, vi kan väl sitta och hitta på något scenario om att "förstöra hela världsekonomin." Skriv du med någon annan istället.
Tesla sales är nere med 50% i bara tyskland. Förstår att du inte kan så mycket om ekonomi det är lungt.
Citera
2025-03-01, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Trump och Vance tyckte det var oförskämt av Zelensky att inte bära vir skjorta och slips när han besökte Ovala rummet. Det var så "bråket" startade. Trumps första kommentar när Z steg ur bilen var att han var "uppklädd". Det är riktigt illa när en sådan detalj får en världsledare att "gå bananas".

Trump har helt rätt. Kan Z sluta bete sig som en uteliggare kanske?
Citera
2025-03-01, 05:30
Avslutad
Trump säger emot sig själv hela tiden och ni som försvarar och tycker om honom måste uppenbarligen vara svagt begåvade som inte hör det.
Citera
2025-03-01, 05:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Bra tanke om att ersätta Zelenskyj, frågan är om tiden finns för att göra den manövern efter detta? Det är inget som går att genomföra trovärdigt på ett par månader, utan vi pratar i alla fall ett år, eller hur resonerar du?

Antingen militärkupp eller en ny folklig revolt, ett "andra Maidan" men med litet andra förtecken, tänkte jag.

Citat:
Hela detta kriget är så efterblivet att man baxnar, och det verkar som att EUs styrka egentligen aldrig funnits där, utan att man slagit sig för bröstet samtidigt som man gömt sig bakom USA, som uppenbarligen inte vill ha det så mer. Hur det än blir kommer EU bli svagare än någonsin både relativt USA och Ryssland efter detta. Att Sverige gick med i NATO framstår redan idag som direkt pinsamt för de som över huvud taget förstår vad som sker på den internationella, geopolitiska arenan - vilket ju EUs ledare faktiskt inte riktigt verkar göra.

Ja, EU:s hållning till USA ter sig ju typ schizofren. Man har svurit lojalitet mot Pax Americana och USA:s roll som världspolis och ledare för hela Västvärlden, "för att vi måste ha amerikanerna med på båten", men man insåg inte vad detta i längden skulle komma att betyda. Å andra sidan är "kicking the can down the road" något som EU-toppen alltid har varit bra på.

Man såg USA som den yttersta garanten för fred i Europa, och i utbyte mot det var man lojala mot USA:s strävan efter hegemoni. Men Ukrainakriget visar just att detta till slut inte höl l (jo, det *är* ett krig framdrivet av USA:s investeringar och ambitioner i Östeuropa).
Senast redigerad av HepCat-X 2025-03-01 kl. 05:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Mer som småbarn än världsledare, du har fel kläder på dig!!!!!1111oneoneone.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Fattar varför Ukraina inte fick vara med i förhandlingarna mellan USA och Ryssland. Idioten kan inte bete sig. Putin hade örfilat skiten ur honom. Trump var snäll den här gången.

Ser man hela mötet förstår man lite mer. Trump håller på och smickrar honom hela tiden, allt enligt en beräknad plan (tror jag), som är att slå ner på honom efter ett tag. Men Zelenskyj blir mer och mer stursk därför att Trump uppmuntrar honom, och alla de här citaten som han är med på, ja då tror han att han är i sitt esse. Men fel!! Allt var en fälla och en komplott! Det är otroligt fascinerande att se hur de invaggar honom i säkerhet för att sedan ta ned honom på jorden.! (wow, bra gjort av mig och jag skulle aldrig i livet använda mig av AI)
Citera
2025-03-01, 05:33
Medlem
Vance måste vara den mest aggressiva och osmidiga President eller vice dito USA haft. De har ju ändå haft en del som startat diverse krig i omvärlden men denna gång var det med en inbjuden gäst de skulle skriva ett förmånligt avtal med. Först startade han bråk i München genom att skälla ut samtliga andra där och nu startar han bråk med Zelensky och hetsar även upp Trump att angripa honom.

Kan ju även tänka mig hur han fortsatt och hetsat Trump när de gick i ett eget rum att även slänga ut Zelensky för att visa hur överlägsna de är. Riktig härskarteknik Vance har och det är ju inte svårt att förstå hur han blev bortvald i presidentvalet då han har en helt överlägsen ego stil. Vad gjorde ens Vance där vid ett statsbesök mellan två länders presidenter? Att han hälsade är väl en sak men vad har han i besöket eller dess diskussion att göra?
Senast redigerad av KamratBlue 2025-03-01 kl. 05:35.
Citera
2025-03-01, 05:33
Avstängd
Vad jag kan se så gör inte Zelensky något fel, han öppnar ju knappt munnen.
Citera
2025-03-01, 05:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av orkaleva
Trump säger emot sig själv hela tiden och ni som försvarar och tycker om honom måste uppenbarligen vara svagt begåvade som inte hör det.
Jag "tycker inte om" Trump, jag har massor av invändningar mot honom, hans slirande med sanningen och hans politik. Men just i fråga om Ukrainakriget anser jag att han åtminstone knuffar lasset åt rätt håll i en mycket viktig fråga.
Citera
2025-03-01, 05:35
Avstängd
dansquelcass avatar
Diktatorn Z måste faktiskt bort om fred i Ukraina skall kunna genomföras.
Citera
2025-03-01, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkaleva
Det konstiga är om man bor i Sverige har man ingen anledning att försvara honom heller även om man är 100% nazist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in