2025-03-01, 05:19
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Sanslöst äcklig människa denna Zelenskyj.

USA behöver ta bort det de har skapat för att det ska bli fred i Ukraina.
Citera
2025-03-01, 05:20
Medlem
Fattar varför Ukraina inte fick vara med i förhandlingarna mellan USA och Ryssland. Idioten kan inte bete sig. Putin hade örfilat skiten ur honom. Trump var snäll den här gången.
Citera
2025-03-01, 05:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrafirmacraft
Nej vi borde aldrig gått med nato din apa. Vi är fucked nu eftersom vi kommer behöva betal mer för inget. Ända lösningen är bygga smyg kärnvapen men kommer inte hända sen sluta köp amerikanska saker helt kanske kan i världen svälta ut dem även om vi drabbas också. Jag kan jobba hårt och bara använda amerikanskt när det är nödvändigt i jobb osv sen leva på ris och kyckling, vi får se hur kul de tycker det är finns redan amerikaner som gör det också för de inte gillar han.

Jepp, normala personer kommer helt enkelt undvika allt amerikanskt, vilket kommer drabba typ Apple (30% försäljningi eu ) bilindustrin och turism. Sedan kan dollarns värde svaja rejält framgent.

Och medborgarnas val kan Trump inte påverka. Blir en kul intervju när Trump får förklara varför usa går så dåligt och andelen foodstamps trycks fortare än sedelpressarna.
Citera
2025-03-01, 05:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har ganska länge tänkt att Zelensky nog inte kommer att klara av att förhandla fram och underteckna ett verkligt fredsavtal - han är inte tillräckligt mycket statsman för det, och hela hans politiska hållning bygger dessutom på att Ryssland skulle besegras i grund - vilket ju inte kommer att hända. Ett fredsavtal kommer nästan säkert att innebära att Ukrain gör landavträdelser, men detta är något som varken Zelensky eller Ursula och Brysselgänget kan acceptera. För att det ska bli fred måste Zelensky alltså ersättas med någon annan (Putin har dessutom nästan nget flrtroende för honom) och jag tror att många ukrainare redan insett den saken.

Ett nederlag för Ukraina kommer dessutom att slå hårt mot EU:s trovärdighet - de har utfärdat så många löften om att Ukraina skulle och måste besegra Putin (underförstått med hjälp av NATO:s resurser och EU:s politiska tryck), och när det inte alls blir så kommer domen att bli hård mot dessa krigsivrande eurokrater.

Bra tanke om att ersätta Zelenskyj, frågan är om tiden finns för att göra den manövern efter detta? Det är inget som går att genomföra trovärdigt på ett par månader, utan vi pratar i alla fall ett år, eller hur resonerar du?

Hela detta kriget är så efterblivet att man baxnar, och det verkar som att EUs styrka egentligen aldrig funnits där, utan att man slagit sig för bröstet samtidigt som man gömt sig bakom USA, som uppenbarligen inte vill ha det så mer. Hur det än blir kommer EU bli svagare än någonsin både relativt USA och Ryssland efter detta. Att Sverige gick med i NATO framstår redan idag som direkt pinsamt för de som över huvud taget förstår vad som sker på den internationella, geopolitiska arenan - vilket ju EUs ledare faktiskt inte riktigt verkar göra.
Citera
2025-03-01, 05:21
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Fattar varför Ukraina inte fick vara med i förhandlingarna mellan USA och Ryssland. Idioten kan inte bete sig. Putin hade örfilat skiten ur honom. Trump var snäll den här gången.

USA skapade äcklet och nu får man ta konsekvenserna för det
Citera
2025-03-01, 05:22
Medlem
Det enda jag gillade trots att jag ogillar Trump är att han säger det rakt ut att ingenting har fungerat och du får inte till nya soldater och du vill ha tredje världskrig.

Jag tyckte han ukrainaren bör sträva efter fred. Nu har han tyvärr badat i pengar som varken har räddat landet eller byggt upp landet. Jag tror inte att alla kort är lagda ifrån honom.

Men den positionen han har fått är tack vare västs hat mot Ryssland som hellre ville se Ryssland förfalla men att vi alla åker med Ukraina in i graven.

Och dem har rätt att bara diplomatisk förhandling som skapar fred och inte mer vapen.

Tror ukrainaren kom lite oförberedd för att han är van att fylla fickorna med pengar vid varje besök men nu hoppas jag att dem förhandlar om fred istället vid nästa besök annars är risken att även vi dras med i kriget utan Amerika och kanske är risken större att vi krigar mot Amerika och Ryssland. Fortsätter det så, så ligger vi verkligen illa till
Citera
2025-03-01, 05:24
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vore katastrofalt för USA om Ryssland vann kriget

Jag tror du tänker i gamla termer här. USA är i en position där de inte kan förlora just nu. EU är också kraftigt försvagat. Hur skulle "Ryssland förlorar" se ut för dig? Hur skulle vi möjligtvis kunna hamna i det scenariot? Det låter helt världsfrånvänt för mig.
Citera
2025-03-01, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Ett hot är ett hot oavsett om det subjektivt kan genomföras eller inte.

Nej det är det inte. Jag hotar inte Taiwan om jag säger till dem att de kan bli invaderade av Kina när som helst. Svenska ledare hotar inte sin egen befolkning när de skrämmer upp dem med Ryssland. Vad exakt är det som du inte förstår? Det är Ukraina som blivit invaderat av Ryssland. Hur kan då Ukraina hota USA med Ryssland när Ryssland är Ukrainas fiende?

Hot är förklaring om avsikten att använda obehagliga drastiska åtgärder eller våld. Hot kan användas som påtryckning. Det kan röra olaga hot, som är brottsligt. Ibland används ordet mer i betydelsen "utmaning" eller "provokation".

Det handlar alltså både om avsikt och användandet av obehagliga drastiska åtgärder eller våld. Ukraina har inte avsikten, och det handlar heller inte om att Ukraina självt skulle skada USA. Därför är det inte fråga om något hot.
Senast redigerad av Patch1 2025-03-01 kl. 05:26.
Citera
2025-03-01, 05:25
Medlem
Vill påminna alla om hur jag redan år 2022 sa att Ryssland kommer få som dom vill.

Dumma svensken sa Ryssland inte skulle ha en chans.

Jag sa att Putin är smartare än de flesta tror. Ryssland kommer få vad dom vill.

Vad händer?

Ryssland får som dom vill.

Hur kan man INTE fatta detta?

Seriöst, jag förstår inte hur svensken inte ser uppenbara saker:

Massimmigration kommer resultera i skit.
Feminism är skit.
HBQT är skit.
Ryssland kommer få som dom vill.

Exakt varje sak har jag haft rätt i.

Men svennebanan har alltid fel, ALLTID.

Det är någon sjukdom som pågår i Sverige, gemenene svensk är EXTREMT naiv och korkad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror du tänker i gamla termer här. USA är i en position där de inte kan förlora just nu. EU är också kraftigt försvagat. Hur skulle "Ryssland förlorar" se ut för dig? Hur skulle vi möjligtvis kunna hamna i det scenariot? Det låter helt världsfrånvänt för mig.
Vadå de kan inte förlora det kan förstöra hela värdekonomin vilket drabbar alla inklusive dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Måste säga att jag har lite svårt att förstå denna mening. Kan du vara liiite mer explicit? Vad är det du vill antyda, så blir det lättar att svara.
Sitter nu och tittar på hela mötet Trump-Zelenskyj och det är faktiskt intressant hur Trump invaggar Zelenskyj i säkerhet och trygghet. För att sedan drämma på, förstås. Men mycket som inte sänts.
Du började med "Visst är han jude, men det finns inget judiskt över honom."

Det jag undrar är om du på samma menar att någon kan vara öppet nazist, utan att det finns något nazistiskt över en sådan person?

Framförallt när det handlar om någon med inflytelserik maktposition som vill ha mängder av gratis vapen för att kriga.

Eller gäller ditt resonemang bara judar?
Citera
2025-03-01, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underpant
De enda efterblivna är diktatorn Zelensky, Qvistlingen Kristersson och du. Vi andra fattar varför Ryssland tröttnade till slut.
Kallar andra qvistling och samtidigt slicka ryssröv , vi andra haha visst inbilla du dig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in