Citat:
Ursprungligen postat av
ziggehej
Jag citerade vad Zelensky sa.
Om du anser det orimligt att han sa det han sa, ändrar inte vad Zelensky sa.
"god bless" kan tolkas som "stackars usa" när de kommer att bli atombombade av ryssen, men visst du kan tolka det som förmildrande.
Ingen har skrivit att Zelensky är dum. Tvärt om har jag skrivit att Zelensky är en skicklig manipulatör. Idag funkade inte den strategin för Zelensky.
Jag är väl medveten om att du inte tycker att han är dum, jag skrev snarare att jag själv inte tror att han är det. Du slår mig som bra mycket klokare än att avfärda varken Zelensky eller någon annan.
Som sagt, tittar man så ser man att han blev avbruten och därför inte fick avsluta det han försökte säga. Vilket skedde upprepade gånger framåt slutet av presskonferensen så fort Trump och Vance kände sig trängda.
Med tanke på situationen och platsen tycker jag personligen att det är orimligt att tolka det som ett hot när man inte ens vet vad han tänkte fortsätta säga.
Han sa vad han sa, ja, och det är inte det jag anser orimligt - snarare tolkningen av det.
Min personliga åsikt, men att avbryta någon mitt i en mening innan denne fått avsluta känns inte rättvist. Vet inte vart du får atombomber ifrån. Känns det allvarligt talat troligt som något han skulle nämna efter ”god bless”?
Man säger inte ”god bless” när man tycker synd om någon, det har i alla fall jag aldrig stött på. Snarare säger man det likt vi skulle säga ”tack och lov”.
Att Zelensky skulle sitta och ens subtilt hota USA framför presidenten och vicepresidenten under direktsändning inne i Vita huset ser jag som osannolikt. Med tanke på stämningen hade nog reaktionerna blivit än mer högljudda om andra i rummet upplevde sig eller sitt land som hotade.