2025-03-01, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det är långsökt ja.

Det ligger i sin natur att förtäckta hot är långsökta,

och det handlar om krig och det är mycket specifikt påstådda krigshot som även fått sverige att skicka massor med vapen och pengar. Därför är det ett hot. Därför uppfattade Trump det som ett hot.

Vance var tydlig med att han noga studerat Zelenskys andra manipulativa framträdanden framför kameran med andra regerinschefer.

Det ligger i sakens natur att förtäckta hot inte är långsökta. Lögner blir inte sanning bara för att man babblar kära du
Citera
2025-03-01, 03:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Att det var planerat är väl inget att orda om, rätt uppenbart. Att helt oprovocerat attackera en förut allierad gång på gång medans den försöker hämta andan i princip, talar väl sitt tydliga språk. Gratulerar till er ryssvänner.

Detta. Det var planerat och Vance, bulldogen, var på bytet direkt. Det var underbart att se, när otäckingen Zelenskyj kölhalades. En fröjd för ögat och örat, men jag förstår förstås att ni Slava Ukraini-folket inte mår bra en dag som denna. Tråkigt för er, beklagar det verkligen. Men ni måste väl samtidigt kunna glädjas med oss.
Citera
2025-03-01, 03:10
Medlem
Citat:
Att det var planerat är väl inget att orda om, rätt uppenbart. Att helt oprovocerat attackera en förut allierad gång på gång medans den försöker hämta andan i princip, talar väl sitt tydliga språk. Gratulerar till er ryssvänner.

planerat av vem? i så fall i samförstånd mellan båda parter, sett till att zylinskij provocerade fram konflikten genom bristande respekt. Iofs så är det möjligt att trumps administration hade räknat med detta beteende från zilyinskyj, då det ligger i linje med hans normala beteende. Känns dock fortfarande aningen långsökt, såvida inte båda hade något att vinna. Tror inte zilinskyj är så pass korkad heller.
Citera
2025-03-01, 03:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det mest chockerande man mågonsin sett mellan presidenter och vicepresident. Helt ovärdigt.

Otrolig respekt till Selensky att han hela tiden behöll fattning och artighet när Trump gormade. Tänk att denne instabila person har kärnvapenkoderna.

Vad hade han för val? Hans kort var ju dåliga, som Trump sade, ordagrant.
Citera
2025-03-01, 03:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Trump anklagade Zelenskyj för att vara oresonlig och hata Putin. Vance sade att om det ska bli fred måste man satsa på diplomati.

Zelensky vände sig till Vance och fråggade om hur man kan ha diplomati och förhandlingar med ett land som brutit nästan alla ingångna avtal. Detta var Zelenskyjs misstag. På en presskonferens är det ju ett klart etikettsbrott att ifrågasätta varandra öppet på detta sätt.

Att Vance blev ifrågasatt inför rullande kameror gjorde Vance så irriterad att han läxade upp När Zelenskyj sedan sade något som kan uppfattas som ett mästrande hot typ "Ni kommer få se och ångra er" så högg Trump direkt och läxade också upp Zelenskyj .

Jag uppfattar att Trump ibland försöker sudda ut gränsen mellan "Meet-and-Greet i Ovala rummet" och en traditionell (och litet mer formell) presskonferens. Det var en tanke som också slog mig när han hade ett liknande "ledigt samtal" med kungen av Jordanien inför tv-kamerorna och började deklarera/spåna loss om hur han tyckte att man skulle göra med Gaza. Det är naturligtvis en fråga där normala diplomater hade varnat: "Säg ingenting utåt förrän ni har en färdig överenkommelse!" - men Trump ville "överraska" Kung Abdallah en del och kanske pusha honom till att hålla med om hans plan hellre än att "börja bråka".

Trump använder Ovala rummet som en scen för live TV och det har inte varit vanligt vid sådana här besök tidigare, tror jag.
Senast redigerad av HepCat-X 2025-03-01 kl. 03:23.
Citera
2025-03-01, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det är jag väl medveten om man måste inse det orimliga i att Zelensky skulle sitta och framföra hot till USAs president under de omständigheterna.

Tittar man vidare är det dessutom uppenbart att han inte fick vidareutveckla det han sade eftersom Trump avbröt honom efter att han sagt ”god bless…”.

Trump börjar istället att gagga om ”don’t tell us how we will feel” vilket (enligt mig) bara visar att han misstolkar Zelensky. Språkförbistring, vad vet jag, men jag tror ärligt talat inte på några förtäckta hot i live-tv. Säga vad man vill om ukrainaren men så dum tror jag inte han är.
Jag citerade vad Zelensky sa.

Om du anser det orimligt att han sa det han sa, ändrar inte vad Zelensky sa.

"god bless" kan tolkas som "stackars usa" när de kommer att bli atombombade av ryssen, men visst du kan tolka det som förmildrande.

Ingen har skrivit att Zelensky är dum. Tvärt om har jag skrivit att Zelensky är en skicklig manipulatör. Idag funkade inte den strategin för Zelensky.
Citera
2025-03-01, 03:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
1. Varför skulle han vilja ha fred på Rysslands villkor när de invaderade Ukraina utan anledning?

2. Eftersom Ryssland har bombarderat stora delar av Ukraina ser jag inga konstigheter i att ryska tillgångar används för att bygga upp landet.

3. Det är väl upp till varje land om de vill bli medlemmar i Nato eller inte? Eller ska Ryssland välja vilka som får vara med?

4. De har lite att göra för att infria ett medlemskap i EU men det ska inte vara långt borta.

5. Zelensky har tackat åt deras vägnar många gånger. Det borde rimligtvis vara i USAs intresse att sätta dit en fiende som Ryssland som invaderar andra länder oprovocerat. Istället slickar man Kremls röv och gör sig fiender med hela världen vilket kommer kosta dem i slutändan.

Inse att din hjälte har gjort bort sig! Han sitter i en svettig armétröja med USA:s president och vice-president och vill bli tagen på allvar! Patetiskt! Om du är underhuggare ser du till att klä upp dig nästan mer än rangen ovanför dig, inte klär man ned sig i sådana lägen.
Citera
2025-03-01, 03:15
Avstängd
Citat:
Det vore märkligt om ni fascistvänner tyckte illa om det, skönt att du tog kursen angående hur man pratar om något utan att tycka något egentligen.
Jag bara påpekar att detta tillfälle knappast var så unikt för just Trump. Det ovanliga var att vi fick se det hända inför rullande kamera.
Citera
2025-03-01, 03:16
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Man provade ju den strategin, la sig knappt i kriget från -14 till -22, men det visade sig knappast i ett önskvärt resultat. Väst gav biståndshjälp till ryssen i många år, man investerade enorma summor pengar, man skapade vänskapsband, gemensamma bolag, gasledningar, allt möjligt, allt provade man. Finns det något man inte har provat så är det att jobba emot ryssland

Exakt så. Tyvärr så trodde vi naivt nog att det äntligen blivit folk av ryssmongolerna och att de aldrig skulle starta krig med tanke på vilka lönsamma affärer vi gjorde tillsammans. Men ack vad vi bedrog oss! Ryssar kommer alltid att vara ett smutsigt mongolfolk. Alla ni idioter som kallar dem européer kan sluta med det. De är lika lite européer som turkarna är det. Vi sänkte garden och nu måste vi återupprusta för allt vad tygen håller.
Citera
2025-03-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Ryssland inget intresse av att anfalla Polen eller Litauen. Det är bara nån sorts febrig fantasi av dom som vill trigga upp dåliga relationer mellan EU och Ryssland.

Enklaste sättet för Väst att ha stabila relationer med Ryssland hade bestått i att inte gör allt för att underminera dem och respektera varandra. Nu satsade vi på krig via proxyn Ukraina. Men allt detta är ju väldigt onödigt. Folk bör istället fråga sig varför europa haft sin idiotstrategi och var den kommer ifrån.

+ den -Att Ukraina har ett hopplöst kass läge när det gäller försörjning av Ryska " Specialoperationen "
3 sidor möjliga för angriparen att använda.. Klarar man inte det som fältherre är det superdåligt
Så det är inte samma att angripa andra länder längre bort vilket Ukraina säger är det som händer " Hotbilden "
En del med i NATO kanske hjälper
Visst Ryssarna åkte långt in i Europa förra gången.

Men om man nu har förlorat soldater + kanoner dessa var slut för läääääää ... ä ... nge sedan. Nästan samtidigt handelsembargot knäckte dem enligt medierapporteringen eller är det " Desinformation "
Så om det ligger ngn sanning i det kan man tänka att det behövs tillverkas nytt som, kan taga ett tag
Vladimir börjar bli gammal det kan ändra sig..
De mindre forna sovjetrepublikerna har han by the balls ingen törs sticka upp.

Stämmer summan Trump kastade fram Stora summor per dag Utan ett slut i sikte Zelensky har inte mobiliserat har väl inte lyssnat på USA rådgivare .

Det kostar mycket och det finns massor med flyktingar .varför jiddra har ingen riktigt kunnat förklara
Framför allt inte när Sverige hade ett perfekt upplägg tom bättre än perfekt med Neutralitetsprincipen
Stresstestat 2 gånger Kör vi på .NU gjorde dem N0 2 i byxorna skrev på en Deal med NATO slicka Turkens röv precis innan luftfakturan kommer Ett val i USA så slocknade det .. Syns inte många rätt.

.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"You will feel the pain of..." kan betyda "då kommer ni att själva få känna det, på ert eget skinn" (dvs i ert eget land). Alltså en prediktion, ett sätt att säga "tro inte att ni är osårbara"
Precis.

"Ni kommer att dö" är också ett sätt att säga "tro inte att ni är osårbara" om man vill tolka förmildrande.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Nu rämnar skiten!

Eller så är det en dag imorgon också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem