2025-03-01, 02:49
Medlem
berenpxxs avatar
Haha, det var ju rätt väntat.

Inte fan vill dvärgen ha fred när det ännu finns miljarder dollar och euro att försnilla.

Dessutom vill Ukraina att EU sänder alla frysta ryska tillgångar till dem.

Dessutom vill de snarast bli medlemmar i NATO.

Dessutom vill de ha snabbspår till EU-medlemskap.

Dessutom har de inte ens vett att säga Tack!
Citera
2025-03-01, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Skillnaden är ju att maffiahotet framförs av någon inom maffian. Zelensky motarbetar maffian och varnar om vad som möjligtvis kan hända om Ukraina tillslut ger upp mot pissPutin. Det är svårt att hota med något du dels motarbetar samt har noll kontroll över..
Det är svårt ja. Bara någon som är skicklig manipulatör kan framgångsrikt framföra den sortens hot.

Det verkar som att juden Zelensky lyckats väldigt bra med många europeiska ledare, även Kristersson, och uppenbart även med Biden, men idag mötte han Trump och Vance.

Och återigen nej, "varnar om vad som möjligtvis kan hända" är inte vad han gjorde. Han kanske menade att varna, men det han sade var absolut inte någon varning. Han använde ordet "will" som är kristallklart för varje amerikan.
Citera
2025-03-01, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur funkar vanliga amerikaner; ser de det som tufft att mobba en ledare för ett svagt land men smöra för mäktiga diktatorer? Tycker de man skall sparka nedåt ("You don't have any cards!") och slicka uppåt?

Med det sagt tycker jag Zelensky hanterade situationen dåligt också.

På X är det mycket diskussioner om Trump och Vance planerade det hela. Om så är fallet så är min lilla konspirationsteori att jänkarna gick med på det "sämre" (För dem) mineralavtalet enbart för att Zelensky skulle komma till Washington. De tänkte aldrig skriva på det utan bara ställa till en scen inför kamerorna som blir en ursäkt för dem att stoppa allt stöd till Ukraina. Han har inte velat säga åt de Europeiska länderna och NATO att han bara skiter i Ukraina och tar sida för Ryssland, så han behövde en ursäkt. Nu skapade han den. Den går ju kanske hem i USA men globalt ser ju alla Trump som opålitlig.

Jag tror också europeiska ledare har fått inside-information om att Trump skulle klippa alla band när man tänker på vad olika personer sagt på sistone.

Jag ser inte hur Z skulle hantera det bättre? Attackerad och blir nervös så när jag försöker säga något så börjar nästa harang, klassisk härskarteknik, han kunde varit bättre beredd möjligtvis, men svårt att se hur man kan vara samtidigt underdånig och ge svar på tal samtidigt, verkar som han fått rådet att vara underdånig och medans han pratar lite allmänt så blir han attackerad, bra planerat av fienden, men vad ska man göra, han åkte på vinst och förlust, löste det rätt bra i sändning och efteråt ännu bättre.

Hade europeiska ledare haft insiderinformation undrar jag varför inget hänt, nej, troligtvis så tävlade man i den europeiska grenen: hoppas och ducka för verkligheten som är så populärt nu för tiden.
Citera
2025-03-01, 02:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Det jag inte förstår är att varje möte Trump haft tidigare, med macron, UKs premiärminister etc, så har de hållit mötet under stängda dörrar. Ingen kamera. Och därefter presskonferens. Hur kommer det sig att Trumps privata möte med Zjilinskyj var rakt framför kameran. Är nästan att man kan tro att det var planerat att Zjilynski skulle få sig en avhyvling efter att ha provocerat trump. Men varför, vad vinner trump och vad vinner zylinskyj? varför var mötet filmat och visat på tv?

Som jag skrev tidigare tror jag:
1) Man får en ursäkt att inte skriva på mineralavtalet för det var urvattnat (Man fick inte igenom sina 500 miljarder som kanske aldrig var seriöst menat), man låtsades vara med på det för att få Zelensky till Washington för denna teater.
2) Man får en ursäkt inför de andra NATO-länderna till varför man slutar stödja Ukraina.
3) Trump får en ursäkt till varför han inte lyckades avsluta kriget på 24 timmar, "Jag kunde avslutat kriget men Zelensky ville inte ha fred".
Citera
2025-03-01, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Ojojoj! Nu taggar vi ner, andas. Glöm inte det, även om du är hemskt upphetsad. Tråkigt att du har så dålig erfarenhet av Ryssland, beklagar det verkligen. Tråkigt att du mår så dåligt!

Lite väl uppenbart fejk? Vi som är berörda genom tiderna brukar nöja oss med att påtala avlivning som gäller med de flesta skadedjuren och ohyra i allmänhet.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx

Inte fan vill dvärgen ha fred när det ännu finns miljarder dollar och euro att försnilla.

Oavsett vad Ukraina vill så finns det inga ursäkter för Vance och Trumps ovärdiga beteende idag. De skämde ut sig själva för all framtid. De drog vanära över hela det amerikanska folket. Chockerande på en nivå som aldrig tidigare skådats i de här sammanhangen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Vad snackar du om? Menar du att Zelenskyj med Ukraina hotade att invadera eller attackera USA? Är väl väldigt uppenbart att Zelenskyj pratade om Ryssland och inte Ukraina. Hur kan Zelenskyj hota USA när han inte är Rysslands president?
Jag har inte skrivit att Zelensky skulle hotat med att USA ska känna av Ukraina. Läs mitt inlägg igen, inklusive citatet av Zelensky. Där har du svaret på dina frågor.
Citera
2025-03-01, 02:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Själva mötet var ju bakom stängda dörrar. Detta var ett fototillfälle/meet and greet mellan journalister som hettade till.
Men vad jag förstår blev det verkliga mötet sedan avkortat eller helt enkelt inställt.
Citera
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx

Ska dom ska suga kuk också? Förutom att säga tack och godnatt gå d.v.s....

Iallafall. Det här här verkligen en tidpunkt i historien. Förstår alla det? Oavsett vad ni tycker. Det här är verkligen ett nytt kapitel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nej, det var exakt samma upplägg med Macron och Starmer. Först snack i ovala rummet inför kameror och utvalda journalister. Därefter lunch. Därefter presskonferens. Jag har sett alla sändningar hela veckan.

Ok tack för info. Har inte sett det själv dock, därav frågan. Men har tyvärr bara tillgång till nyliberala skitkanaler. Vad är det för kanal man kan se detta för att få hela bilden?
Citera
2025-03-01, 02:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag kan förstå att Zelenskyj inte ville teckna något avtal om att ge eventuella mineralfyndigheter till USA men det var inte särskilt smart att mucka gräl med Trump och Vance. Det lär inte förbättra Ukrainas position i kriget mot Ryssland. De kan inte vinna något utan stöd från USA.

Och det är inte särskilt smart av Europa att ta ställning för Zelenskyj i grälet. Trump var som Trump brukar vara och Vance försökte förklara för Zelenskyj att han betedde sig dumt.

Nu blir nog Ukraina och resten av Europa överkörda av USA och får lösa sina problem med Ryssland på egen hand.
Citera
2025-03-01, 02:56
Medlem
jontepsgs avatar
https://x.com/clashreport/status/1895528067998929267

Hahah "Putin already told me" säger allting om hur tighta Trump och Putin är..

Och amerikanerna som uppenbart mår psykiskt dåligt av att se Trump prata om sig själv i tredjeperson. Herregud vad USA är som en realityserie, varje vecka händer nya sjuka saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in