2025-03-01, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nej det gör han inte, lär dig engelska. Zelensky menar på att även USA en dag kan få möta Rysslands bekräftelsebehov. Och jag gissar att USA inte vill tillbaka till kalla kriget, men med Trump som president så kan det bli värre än så. 😁
Nej Zelensky sa inte "kan". Han sa "will". Det är du som behöver lära dig engelska, och kanske Zelensky.

will = used to express inevitability

Upprepar det jag skrev till en annan som också försöker skriva om och förvanska det Zelensky sa:

Han sa att USA kommer att få känna av rysslands krig.

"But you have nice ocean and don’t feel now. But you will feel it in the future."
https://nationalpost.com/news/world/transcript-trump-zelenskyy-vance-arguement

Och det var exakt där som Trump markerade.
Citera
2025-03-01, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Ryssland inget intresse av att anfalla Polen eller Litauen. Det är bara nån sorts febrig fantasi av dom som vill trigga upp dåliga relationer mellan EU och Ryssland.

Enklaste sättet för Väst att ha stabila relationer med Ryssland hade bestått i att inte gör allt för att underminera dem och respektera varandra. Nu satsade vi på krig via proxyn Ukraina. Men allt detta är ju väldigt onödigt. Folk bör istället fråga sig varför europa haft sin idiotstrategi och var sen kommer ifrån.

Man provade ju den strategin, la sig knappt i kriget från -14 till -22, men det visade sig knappast i ett önskvärt resultat. Väst gav biståndshjälp till ryssen i många år, man investerade enorma summor pengar, man skapade vänskapsband, gemensamma bolag, gasledningar, allt möjligt, allt provade man. Finns det något man inte har provat så är det att jobba emot ryssland
Citera
2025-03-01, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Löjligt att kalla det ett hot, självklart är Ryssland för fegt och svagt för att anfalla ett land som har större befolkning än dom själva. Helst gillar dom att kriga med nationer som Georgien och Tjetjenien.
Det är sant att ryssland är för fegt och svagt.

Oavsett vilket så är det vad Zelensky sa att det kommer att hända.
Citera
2025-03-01, 02:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Nej Zelensky sa inte "kan". Han sa "will". Det är du som behöver lära dig engelska, och kanske Zelensky.

Upprepar det jag skrev till en annan som också försöker skriva om och förvanska det Zelensky sa:

"But you have nice ocean and don’t feel now. But you will feel it in the future."

"You will feel the pain of..." kan betyda "då kommer ni att själva få känna det, på ert eget skinn" (dvs i ert eget land). Alltså en prediktion, ett sätt att säga "tro inte att ni är osårbara"
Citera
2025-03-01, 02:44
Medlem
Det jag inte förstår är att varje möte Trump haft tidigare, med macron, UKs premiärminister etc, så har de hållit mötet under stängda dörrar. Ingen kamera. Och därefter presskonferens. Hur kommer det sig att Trumps privata möte med Zjilinskyj var rakt framför kameran (och därefter skulle det vara en planerad "presskonferens" som ställdes in.. Är nästan att man kan tro att det var planerat att Zjilynski skulle få sig en avhyvling efter att ha provocerat trump. Men varför, vad vinner trump och vad vinner zylinskyj?

zilinskyj flyger alltså första klass över pölen i förväntan om en ny avbetalning, inga pengar blir det, och ingen deal heller för Trump om metaller.

Vem vinner på detta och varför var mötet filmat och visat på tv?
Senast redigerad av nidbilden 2025-03-01 kl. 02:50.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Zelensky försökte förklara att diplomati inte funkat med Putin, det fanns inget oförskämt i det han sa. Han hade iofs kunnat vänta med den biten tills efter pressträffen men det hade inte hettat till om det inte vore för Vance reaktion. Riktig kindergarten-nivå när vice presidenten började skälla på Zelensky för att han inte sagt tack till Trumpen.

Planerat, de ville ha en ursäkt att inte skriva på det urvattnade mineralavtalet och sluta stödja Ukraina. De ville ha det på film framför media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har några gånger försökt skära ut den omvända tanken genom att posta ungefär följande kommentar på Youtube: "Om det här kriget fortsätter så som NATO's neo-cons trycker på för, så kommer killar från den amerikanska Marinkåren att drunkna i Odessas hamn nästa år/om ett halvår" (alltså underförsrstått vid strider direkt mellan Ryssland och amerikanska trupper i den berömda staden). Det var ett medvetet kaxigt sätt att förmedla några salta sanningar om kriget,men naturligtvis blev den kommentaren alltid automatiskt blockerad av Tuben.
Att skära ut den omvända tanken är ofta ett bra sätt att få perspektiv och att förstå innebörden bättre.

Tyvärr har få den förmågan.
Citera
Medlem
Trump är en företagare ingen politiker! Han ser ut som en morot och backas upp. En senil gammal gubbe helt enkelt!
Citera
2025-03-01, 02:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Ja? Om Ukraina dukar under så kommer alla världens länder känna av det, svårare än så är det inte och att påstå att det skulle vara ett hot är ren galenskap. Och om Ryssland ger upp så kommer hela världen också märka av det.

Sluta få det att verka som ett hot, det är sånt jävla larv.
Citera
2025-03-01, 02:45
Medlem
Citat:
Det är sant att ryssland är för fegt och svagt.

Oavsett vilket så är det vad Zelensky sa att det kommer att hända.

Jaha? Jag undrar fortfarande om Zelenskyj är Rysslands president eller inte? Hur ska det annars kunna uppfattas som ett hot? Om jag säger att Ryssland kan attackera USA, hotar jag då USA?
Citera
2025-03-01, 02:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Det jag inte förstår är att varje möte Trump haft tidigare, med macron, UKs premiärminister etc, så har de hållit mötet under stängda dörrar. Ingen kamera. Och därefter presskonferens. Hur kommer det sig att Trumps privata möte med Zjilinskyj var rakt framför kameran. Är nästan att man kan tro att det var planerat att Zjilynski skulle få sig en avhyvling efter att ha provocerat trump. Men varför, vad vinner trump och vad vinner zylinskyj?

varför var mötet filmat och visat på tv?

Nej, det var exakt samma upplägg med Macron och Starmer. Först snack i ovala rummet inför kameror och utvalda journalister. Därefter lunch. Därefter presskonferens. Jag har sett alla sändningar hela veckan.
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-03-01 kl. 02:51.
Citera
2025-03-01, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Det jag inte förstår är att varje möte Trump haft tidigare, med macron, UKs premiärminister etc, så har de hållit mötet under stängda dörrar. Ingen kamera. Och därefter presskonferens. Hur kommer det sig att Trumps privata möte med Zjilinskyj var rakt framför kameran. Är nästan att man kan tro att det var planerat att Zjilynski skulle få sig en avhyvling efter att ha provocerat trump. Men varför, vad vinner trump och vad vinner zylinskyj?

varför var mötet filmat och visat på tv?

Själva mötet var ju bakom stängda dörrar. Detta var ett fototillfälle/meet and greet mellan journalister som hettade till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in