Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Nu bor jag inte i Bromma, och klär ganska sällan ut mig i kostym.
Faktum kvarstår, om någon har så dålig hyfs att han inte fattar klädkoden, så är det ännu sämre hyfs att påpeka detta. Man spelar med och håller god min.
Det är ett statsbesök. Man representerar sin nation, inte sig själv. Du skulle aldrig acceptera Magdalena Andersson eller kronprinsessan Victoria, eller Jimmie Åkesson, utklädda som Miss Shameless winewhore på ett statsbesök utomlands där de representerade Sverige. Det är respektlöst mot både sina värdar, och den nation man representerar. Till och med i Sveriges riksdag finns en klädkod. Finborgerliga värderingar att hålla god min gäller inte.
Att man inte besöker Vita huset för att träffa presidenten och vicepresidenten i sjaskiga militärkläder vet naturligtvis Z, Ukrainas diplomatiska sändebud i USA, och samtliga invånare i Ukraina.
Att Z envisas med sjaskiga militärkläder är en utklädnad. Folket i Ukraina går inte runt i militärkläder, utan bär helt normala civila kläder, eftersom frontlinjen är 50-100 mil bort från Kiev, Lvov. Charaden är löjeväckande efter 3 år.
Den enda person i världshistorien med samma (o)vana var Yassir Arafat, men han var ingen statsman.