2025-03-01, 01:23
Medlem
Storstark68s avatar
Det där orala rummet dominerades av en Hjälte, en Clown och en Rövslickare.

Fy fan för Vita dårhuset!
Citera
2025-03-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja du, varför säger då inte Transparenta Trump det istället för att hota sina allierade?

Vilket jävla får du är.
Du vet inte vad du pratar om. Trumpregimen har sagt dessa saker öppet vid ett flertal tillfällen. Både Trump, Vance har Rubio har framfört det här i presskonferenser de sista två veckorna.
Citera
2025-03-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur fan ska man kunna vara ödmjuk mot en snubbe som Trump? Det är ju pinsamt för varenda tänkande människa att se Trump och Vance ens försöka diskutera. Och så skriver du att Zelensky behöver vara mer ödmjuk.. 😂
Ja, att hota USA med ryssland är inte särskilt ödmjukt när man är gäst hos någon man fått mycket hjälp av.

Din personliga åsikt om Trumps personlighet är irrelevant, såvida du inte ger ett konkret exempel på vad du avser.

Trump är tydlig med att inte vilja diskutera med någon som framför förtäckta hot, vilket är sunt. Vance markerade samma sak mycket tydligt.

Zelensky kan nu välja. Fortsätta hota den som hjälper, eller förhandla.
Citera
2025-03-01, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ukraina är en demokrati som önskar närma sig västvärlden, vilket är en av anledningarna till att diktaturen Ryssland invaderade. Sverige är en del av västvärlden och bör således stötta Ukraina.

Snark, bryr mig inte. Jag vill inte betala för det här, tror få svenskar verkligen vill betala för det här, vi har våra egna problem, många av dem för att stridspittar som du fått allt för mycket makt i samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av otello
Även om man skiter i Ukraina så kan man inte tillåta att imperialistiska diktaturer ritar om världskartan. Vad sänder det för signaler till exempelvis Kina?

Lol. Jag bryr mig inte om dig eller dina fiender, är det inte ryssen eller kinesen eller iraniern eller nordkoreanen så finns det alltid en ny fiende på era jävla listor. Livet är för kort för den här jävla teatern, sluta äta mina pengar. Använd dina egna. Mkay.
Citera
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
"Kaja Kallas, EU:s utrikeschef, reagerar också:

"Det blev idag tydligt att den fria världen behöver en ny ledare."

Ok, bra.
Då får vi en ny ledare för den fria världen imorgon då?

Så mycket tomma ord från europeiska ledare!
Och inte minst, vad har EU gjort som har bidragit till att minska konflikten och ev skapa fred i Ukraina?
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du får nog kolla på klippet igen.

Vance är den som sätter igång hela den hätska tonen. Trump hakar då på.
Zelensky behöll lugnet hela tiden, till skillnad från de två amerikanska tomtarna.

Då har du dålig förståelse för det engelska språket, vett och etikett samt kroppsspråk.

Zelensky var allt annat än lugn. Han triggade allihop där, inklusive den ukrainska journalisten och många av oss som tittade.
Citera
2025-03-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
"Kaja Kallas, EU:s utrikeschef, reagerar också:

"Det blev idag tydligt att den fria världen behöver en ny ledare."

Ok, bra.
Då får vi en ny ledare för den fria världen imorgon då?

Så mycket tomma ord från europeiska ledare!
Ja, kanske Kaja eler Ursula, va?

Vi måste bli av med dessa naiva eller cyniska krigsmånglare i Bryssel.
Citera
2025-03-01, 01:26
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Men snälla någon, tror du inte andra har det också?

Det finns ju redan svenska frivilliga där nere och alla är inte soldater sedan tidigare så lägg ner med ditt skitsnack.

Du skulle helt enkelt inte ställa upp för Ukraina mer än någon hundring mer i skatt i månaden. Du vill att andra ska offra sig.
Varför tror du vi avlönar soldater? För att dom ska sitta hemma och rulla timmarna?

Får man säga att man vill skicka brandmän att släcka bränder eller måste man ställa upp själv?

Folk som åkt ner som frivilliga är uppenbarligen inte beroende av sin inkomst, dom har ingen familj att försörja alternativt så är dom ekonomiskt oberoende.
Citera
2025-03-01, 01:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Vad du svamlar.
Kort och gott, det är mindre än 10 länder som har skickat stöd i form av vapen från hela Europa till Ukraina.
Flera av dom 10 länderna har enbart varit begränsade mängder och vid få tillfällen och har upphört. Några hjälmar, kanske 10-20 talet stidsvagnar (räcker någon dag) osv. Symboliskt syfte.

Sverige är faktiskt ett av länderna som har skickat dom mest avancerade vapensystemen och tunga.

Varför har, av dessa få som skickade militärt stöd tidigare slutat skicka nu även dom?

För att det inte längre finns en Biden i Nato som tvingar dom att göra det.
Varför har Sverige skickat så mycket medans så många länder inom Europa och Nato inte skickat något? För att Sverige behövde det för att gå med i NATO. Samma för Finland.

Alltså, en handfull kvar fortfarande aktivt skickar militärt stöd.
Så det är Du som ljuger eller är helt enkelt dåligt informerad.

Jag tror det dock handlar om att du just är Ukrainare. Förklarar din skeva inställning samt så nej, dom flesta svenskar vill faktiskt inte skicka miljarder av skattepengar till Ukraina och än mindre gå i krig för Ukraina. Tro mig.

Har du någonsin tänkt tanken att inte alla länder har vapen att hjälpa med? Däremot så har nästan alla länder i EU stöttat Ukraina med det dom kan, och med andra länder + NATO så är det ungefär 50-60 länder som supportrar Ukraina.

Du låter som ett ryskt troll, ditt fån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nu bor jag inte i Bromma, och klär ganska sällan ut mig i kostym.
Faktum kvarstår, om någon har så dålig hyfs att han inte fattar klädkoden, så är det ännu sämre hyfs att påpeka detta. Man spelar med och håller god min.
Det är ett statsbesök. Man representerar sin nation, inte sig själv. Du skulle aldrig acceptera Magdalena Andersson eller kronprinsessan Victoria, eller Jimmie Åkesson, utklädda som Miss Shameless winewhore på ett statsbesök utomlands där de representerade Sverige. Det är respektlöst mot både sina värdar, och den nation man representerar. Till och med i Sveriges riksdag finns en klädkod. Finborgerliga värderingar att hålla god min gäller inte.

Att man inte besöker Vita huset för att träffa presidenten och vicepresidenten i sjaskiga militärkläder vet naturligtvis Z, Ukrainas diplomatiska sändebud i USA, och samtliga invånare i Ukraina.

Att Z envisas med sjaskiga militärkläder är en utklädnad. Folket i Ukraina går inte runt i militärkläder, utan bär helt normala civila kläder, eftersom frontlinjen är 50-100 mil bort från Kiev, Lvov. Charaden är löjeväckande efter 3 år.

Den enda person i världshistorien med samma (o)vana var Yassir Arafat, men han var ingen statsman.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Och inte minst, vad har EU gjort som har bidragit till att minska konflikten och ev skapa fred i Ukraina?

Ingenting såklart. Tvärtom. De har eldat på med att hälla mer bensin.
Citera
2025-03-01, 01:28
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Så ditt jobb är viktigare än Ukraina?
Du vill att vi ska skicka Svenskar för att dö i ett totalt meningslöst krig... Tycker du är ute och cyklar ...

Fred och förhandling är vägen framåt, inte fler döda, det räcker nu...
Sen kommer våldtäktsmannen till nästa granne, och nästa, och nästa. Andra våldtäktsmän ser att man kan göra lite som man vill, dom börjar också våldta sina grannar.

Förstår du vad jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in