2025-03-01, 01:18
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Hahah Det där var det mest patetiska jag läst på länge. Gå och lägg dig innan du skämmer ut dig ännu mer, din sorgliga fåne.

DU är patetisk! Jävla clown & byfåne!
Hade alla varit lika stora jubelidioter som dig, så hade nazisterna vunnit andra världskriget!

Fattar du inte att man ska ALLTID vara stenhård mot diktaturer? Hade alla varit sådana fega skitar som du så hade kommunistjävlarna tagit över hela världen, som de försökte under kalla kriget!

Du är ingenting annat än en fega fitta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Det spelar ingen roll hur mycket du påstår dig hata Putin när du sprider hans narrativ och tycker Ukraina ska buga inför honom. USA vill att Ukraina ger upp, precis som Putin vill. Det är inte "fred" oavsett hur mycket ni vill påstå det. Skaffa dig lite självinsikt, du är uppenbarligen grundlurad av Putin som du påstår dig hata.

Jag vet att många har under 100 i IQ men jag träffar inte många som dig på en daglig basis. Jag får nästan en stroke av att läsa vad du skriver. Det spelar ingen roll för dig att jag hatar Putin. Det spelar ingen roll för dig att jag är på Ukrainas sida.

Du säger att "USA vill att Ukraina ger upp, precis som Putin vill. Det är inte fred"
Jag skulle vilja veta om du var ledare för ett land och mötte en stormakt som hade tagit över delar av ditt land. Hur långt hade du tillåtit det att gå om det fanns alternativ för fred? Hur mycket mer mark hade du varit beredd att förlora innan du var beredd på att sluta fred? Fred i denna situation betyder inte rättvisa, kanske det är här din hjärna blir kortsluten. Men när två länder krigar och fred äntligen kommer så har ena sidan vunnit mer än den andra.
I dom flesta fallen så blir den förlorade sidan fullständigt uppslukad av stormakten som attackerar. Här har Ukraina en unik situation som inte händer många gånger i historien. Dom har chans att få stöd av världens mäktigaste stormakt genom tiderna vilket är USA och kan behålla det dom ännu inte har förlorat genom fredsavtal.
Citera
Medlem
Så 100% av allt som doneras är amerikanskt? Alltså skapas det hundratusentals arbetstillfällen i USA?
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Bra för dig, jag bryr mig inte och vill inte att någon jag känner ska åka dit för att bli slarvsylta.
Skicka din lön och låna till ditt uppehälle, Svea har sina egna akuta problem och många framtida problem på horisonten tack vare att retards som du i militären och politiken prompt skulle slänga alla våra ägg i Ukraina/Biden/NATO korgen. Nu kommer vi alla äta skit, tack ska ni. Fucking morons.
Ukraina är en demokrati som önskar närma sig västvärlden, vilket är en av anledningarna till att diktaturen Ryssland invaderade. Sverige är en del av västvärlden och bör således stötta Ukraina.

Även om man skiter i Ukraina så kan man inte tillåta att imperialistiska diktaturer ritar om världskartan. Vad sänder det för signaler till exempelvis Kina?
Citera
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Hahah Det där var det mest patetiska jag läst på länge. Gå och lägg dig innan du skämmer ut dig ännu mer, din sorgliga fåne.

DU är patetisk! Jävla clown & byfåne!
Hade alla varit lika stora jubelidioter som dig, så hade nazisterna vunnit andra världskriget!

Fattar du inte att man ska ALLTID vara stenhård mot diktaturer? Hade alla varit sådana fega skitar som du så hade kommunistjävlarna tagit över hela världen, som de försökte under kalla kriget!

Du är ingenting annat än en fega fitta!
Citera
2025-03-01, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Det är absolut inte så världen har fungerat de senaste 80 åren!
Sedan andra världskriget har den gällande ordningen varit att stater som startar anfallskrig mot andra länder inte belönas med territorium. I synnerhet inte i Europa.
I de fall territoriella förändringar skett så har områden tillfälligt ockuperats eller blivit självständiga stater, men inte övergått till någon annan stat.
Så det som Ryssland försöker göra nu I Ukraina är inte ”så världen fungerar” utan istället fullständigt omkullkastar den gällande säkerhets ordningen som varat de senaste ca 80 åren.

Jag önskar också att Ryssland inte hade gått in i Ukraina men nu måste vi hantera verkligheten så som den ser ut, inte som vi önskar att den skulle se ut.

Vi måste förhandla. Nu är huvudsaken att det blir fred innan kriget urartar ännu mer. Fler människor ska inte behöva dö i slakten bara för att några boomers inte förstår att världen förändrats.
Citera
2025-03-01, 01:20
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Zelensky är Ukrainas Borat Sagdiyev. Jag får cringe-känslor när han pratar.
Citera
2025-03-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Herregud! Dick och Liz Cheney är ju vapenlobbyn in persona! Trumps absolut största hatobjekt.

Precis, Lilla Dicky har nästa lika många liv på sitt samvete som Stalin! Men nu ska vi lyssna på Lizz, undra om folk är seriös eller allmänt efterblivna...
Citera
2025-03-01, 01:21
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Skrupelfria länder som Indien, Kina och Iran. Är det dessa länder du vill ta efter?

Källa på det tack.

Många bryr sig uppenbarligen. Det handlar inte enbart om landmassa, det handlar om att västvärlden inte kan acceptera att en krigisk diktstur ritar om landsgränser. Vad tror du det sönder för signaler till exempelvis Kina?

Vad är det du inte gillar med Bidenadministrationen?

Vad har Trump gjort förutom att skämma ut sig själv, hota sina allierade och rida Putins kuk?

Nej, Trumpadministrationen har slutat bry sig, en majoritet av USAs befolkning står på Ukrainas sida.

Stämmer inte, varför ljuger du?

Varför tror du jag är ukrainare?

Vad du svamlar.
Kort och gott, det är mindre än 10 länder som har skickat stöd i form av vapen från hela Europa till Ukraina.
Flera av dom 10 länderna har enbart varit begränsade mängder och vid få tillfällen och har upphört. Några hjälmar, kanske 10-20 talet stidsvagnar (räcker någon dag) osv. Symboliskt syfte.

Sverige är faktiskt ett av länderna som har skickat dom mest avancerade vapensystemen och tunga.

Varför har, av dessa få som skickade militärt stöd tidigare slutat skicka nu även dom?

För att det inte längre finns en Biden i Nato som tvingar dom att göra det.
Varför har Sverige skickat så mycket medans så många länder inom Europa och Nato inte skickat något? För att Sverige behövde det för att gå med i NATO. Samma för Finland.

Alltså, en handfull kvar fortfarande aktivt skickar militärt stöd.
Så det är Du som ljuger eller är helt enkelt dåligt informerad.

Jag tror det dock handlar om att du just är Ukrainare. Förklarar din skeva inställning samt så nej, dom flesta svenskar vill faktiskt inte skicka miljarder av skattepengar till Ukraina och än mindre gå i krig för Ukraina. Tro mig.
Citera
2025-03-01, 01:21
Medlem
"Kaja Kallas, EU:s utrikeschef, reagerar också:

"Det blev idag tydligt att den fria världen behöver en ny ledare."

Ok, bra.
Då får vi en ny ledare för den fria världen imorgon då?

Så mycket tomma ord från europeiska ledare!
Citera
2025-03-01, 01:22
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Trump inledde mötet varmt med "We are honored by the presence of president Zelensky".

Sen dröjde det inte länge till zigenartattartiggaren kaxade upp sig.

Du får nog kolla på klippet igen.

Vance är den som sätter igång hela den hätska tonen. Trump hakar då på.
Zelensky behöll lugnet hela tiden, till skillnad från de två amerikanska tomtarna.
Citera
2025-03-01, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
USA vill inte skriva på några säkerhetsgarantier av förståeliga skäl för om USA gör det och Zelensky fortsätter kriga så kommer Ryssland svara och då blir USA indraget i krig mot Ryssland!

Men så långt kan inte as-pergaren Zelensky tänka!
Instämmer, och det är också därför EU/"rest-NATO" i Europe i praktiken är ett gäng Lame Ducks om de skulle försöka axla USA:s mantel som partner till Ukraina och se till att Kiev kan fortsätta som tidigare - utan USA som stabil Rear Guard och körledare i bakgrunden.

Det paradoxala är att när EU-länderna för tre år sedan rusade upp till stöd för Ukraina, så var det till stor del för att man visste att Washington förväntade sig det - men nu har de själva gått in så hårt att en del av dem vill att EU ska "out-Biden the USA", ska göra det som Biden/Blinken tidigare hjälpte till med men ännu starkare, och nu utan USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in