Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Skrupelfria länder som Indien, Kina och Iran. Är det dessa länder du vill ta efter?
Källa på det tack.
Många bryr sig uppenbarligen. Det handlar inte enbart om landmassa, det handlar om att västvärlden inte kan acceptera att en krigisk diktstur ritar om landsgränser. Vad tror du det sönder för signaler till exempelvis Kina?
Vad är det du inte gillar med Bidenadministrationen?
Vad har Trump gjort förutom att skämma ut sig själv, hota sina allierade och rida Putins kuk?
Nej, Trumpadministrationen har slutat bry sig, en majoritet av USAs befolkning står på Ukrainas sida.
Stämmer inte, varför ljuger du?
Varför tror du jag är ukrainare?
Vad du svamlar.
Kort och gott, det är mindre än 10 länder som har skickat stöd i form av vapen från hela Europa till Ukraina.
Flera av dom 10 länderna har enbart varit begränsade mängder och vid få tillfällen och har upphört. Några hjälmar, kanske 10-20 talet stidsvagnar (räcker någon dag) osv. Symboliskt syfte.
Sverige är faktiskt ett av länderna som har skickat dom mest avancerade vapensystemen och tunga.
Varför har, av dessa få som skickade militärt stöd tidigare slutat skicka nu även dom?
För att det inte längre finns en Biden i Nato som tvingar dom att göra det.
Varför har Sverige skickat så mycket medans så många länder inom Europa och Nato inte skickat något? För att Sverige behövde det för att gå med i NATO. Samma för Finland.
Alltså, en handfull kvar fortfarande aktivt skickar militärt stöd.
Så det är Du som ljuger eller är helt enkelt dåligt informerad.
Jag tror det dock handlar om att du just är Ukrainare. Förklarar din skeva inställning samt så nej, dom flesta svenskar vill faktiskt inte skicka miljarder av skattepengar till Ukraina och än mindre gå i krig för Ukraina. Tro mig.