2025-03-01, 01:12
Medlem
JohnClarks avatar
Ljuvligt när Realism vinner över Idealism. Dags för pajasen Zelenskyj att vakna.
Detta var bara rond 1 och den gick sannerligen inte till Zelenskyj. Btw, JD är fan skarp, helt rätt i varenda stavelse.
Citera
2025-03-01, 01:13
Medlem
smokingdogs avatar
Uppfriskande och lite läskigt att se.

Kändes som ett Lyxfällan avsnitt
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
3 år.
Precis. Ukraina har försvarat sig. Du har fel.
Citera
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Donald Trump är ta mig fan helt jävla otroligt sjuk i huvudet.
Vance är ännu värre. Bara att dumpa NATO i fyra år och lägga allt på vapen. Trump och Putin samtidigt kan bli tufft.
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Skulle snarare säga att de är smarta. Hela det där konstiga mineralavtalet var bara en bluff (det kunde man ana, varför skulle USA hämta mineraler från andra sidan jorden när de har Canada med hur mycket mineraler som helst) för att få Zelenskyj till Washington DC. Zelenskyj började ju nästan tro att han tagits till nåder igen när Trump sade att han aldrig sagt att han var en diktator.

Allt var riggat för att Zelenskyj skulle skämma ut sig inför tv-kamerorna, det är jag säker på. Zelenskyj behövde ju inte säga många ord förrän Vance hoppade på honom. Putin är nog nöjd, men darrar nog lite inför perspektivet att sitta på den där stolen.

För att Trump har stärkt kontakten med Kanada senaste veckorna eller?! 😂

Om någonting var riggat så var det iaf inte positivt för Trump.. han ser riktigt illa ut i alla videos som visats.
Citera
2025-03-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Du har uppenbarligen inte förmågan att hålla god ton när du argumenterar. Du verkar vara en känslostyrd, instabil tangentbordskrigare. Inte konstigt att min poäng inte gick fram.

Därför att det är så världen fungerar och alltid har fungerat. Ryssland kommer inte backa och därför är fredsförhandlingar enda vägen till ett slut på kriget. Personligen tycker jag att det är värre att offra miljoner människoliv och riskera tredje världskriget än att förlora lite landmassa i Östra Ukraina.

Du får inte ett mer utförligt svar eftersom du uppenbarligen inte kan kontrollera dina känslor och argumentera som en vuxen människa. Du är inte värd min tid.

Det är absolut inte så världen har fungerat de senaste 80 åren!
Sedan andra världskriget har den gällande ordningen varit att stater som startar anfallskrig mot andra länder inte belönas med territorium. I synnerhet inte i Europa.
I de fall territoriella förändringar skett så har områden tillfälligt ockuperats eller blivit självständiga stater, men inte övergått till någon annan stat.
Så det som Ryssland försöker göra nu I Ukraina är inte ”så världen fungerar” utan istället fullständigt omkullkastar den gällande säkerhets ordningen som varat de senaste ca 80 åren.
Citera
2025-03-01, 01:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Den tidigare republikanska kongressledamoten Liz Cheney tycker jag sammanfattar dagens möte mellan presidenterna på ett mycket beaktansvärt sätt.
Hon sade:
historien kommer minnas denna dag när en amerikansk president och vicepresident övergav allt vi står för

Herregud! Dick och Liz Cheney är ju vapenlobbyn in persona! Trumps absolut största hatobjekt.
Citera
2025-03-01, 01:15
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ser du efter min familj, betalar mina räkningar och agerar stand-in på min arbetsplats? Givetvis inte.

Sverige har tusentals soldater, människor som får betalt för att försvara Sverige, och i förlängningen Europa. Sverige bör givetvis skicka soldater till Ukraina.
Ukrainarna går på krogen, de unga verkar inte vilja försvara landet så vill dom vara ryssar?
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Trump inledde mötet varmt med "We are honored by the presence of president Zelensky".

Sen dröjde det inte länge till zigenartattartiggaren kaxade upp sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Beter sig Trump som en retarderad fåne så lär det noggrant nedtecknas i Kina. Tappa ansiktet i en diskussion är något man inte gör officiellt i Kina. Det må vara en diktatur, men de läser av Trump som en bok.

Kör Trump samma stuk med kineserna blir det nog så att Trump kan se i månen efter ett statsbesök. De ignorerar honom till 100%.

Vilket även ledarna i EU bör göra. Bara ignorera fanskapet.
En hel kontinent ska ignorera världens just nu militärt och ekonomiskt mäktigaste land, och en allierad på det, för att deras nuvarande president är en idiot?
Verkar det lämligt?
Ukraina är ett litet svagt land, som är, och har varit mycket beroende av USA under kriget, och kan därför behandlas därefter.
Kina, är inte ett litet svagt land.
Citera
2025-03-01, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Precis. Ukraina har försvarat sig. Du har fel.
Och sakta förlorat land trots massivt stöd. Inga vinster, bara förluster.
Citera
2025-03-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ser du efter min familj, betalar mina räkningar och agerar stand-in på min arbetsplats? Givetvis inte.

Sverige har tusentals soldater, människor som får betalt för att försvara Sverige, och i förlängningen Europa. Sverige bör givetvis skicka soldater till Ukraina.

Så ditt jobb är viktigare än Ukraina?
Du vill att vi ska skicka Svenskar för att dö i ett totalt meningslöst krig... Tycker du är ute och cyklar ...

Fred och förhandling är vägen framåt, inte fler döda, det räcker nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in