2025-03-01, 01:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Trump skulle ju skapa fred på 24h. Är det möjligt att han inte är den superdiplomat han tror att han är?
Citera
2025-03-01, 01:08
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ryssland är villiga att förhandla, men er president är tydligen inte redo för fred. Och nu överväger amerikanerna att upphöra allt militärt stöd, så är du här och tycker att andra då ska "steppa upp" för er losers.

Jag som objektiv åskådare tror inte att Ryssland anser detta vara en förhandling. En förhandling går ut på att ge och ta, vilket i detta fall inte stämmer överens med verkligheten.
Ryssland får allt det goda de velat ha, medan Ukraina blir plundrat på mark och mineraler, av både Ryssland och USA.

Hade verkligen Trump velat en förhandling mellan parterna hade han föreslagit att Ryssland drar tillbaka trupper från ockuperat ukrainsk mark, mot att få betalt i mineralutvinning som USA och Ukraina genomför tillsammans.

Det hade då kunnat kallas för en deal.

Men i verkligheten vill Trump roffa åt sig cash och samtidigt utropa sig som den som löste fred i världen, medan Ryssland skrattar och Ukraina tvingas lägga sig platt.

Det är ren och skär utpressning av ett land som kantats av krig och invasion. Man sparkar på den som ligger nere helt enkelt. Är det rätt tycker du?
Citera
2025-03-01, 01:09
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Du har uppenbarligen inte förmågan att hålla god ton när du argumenterar. Du verkar vara en känslostyrd, instabil tangentbordskrigare. Inte konstigt att min poäng inte gick fram.

Därför att det är så världen fungerar och alltid har fungerat. Ryssland kommer inte backa och därför är fredsförhandlingar enda vägen till ett slut på kriget. Personligen tycker jag att det är värre att offra miljoner människoliv och riskera tredje världskriget än att förlora lite landmassa i Östra Ukraina.

Du får inte ett mer utförligt svar eftersom du uppenbarligen inte kan kontrollera dina känslor och argumentera som en vuxen människa. Du är inte värd min tid.

Du svarar inte på min fråga din idiot. Skicka PM med adressuppgifter och ort, så kommer jag och gör anspråk på det du så gärna skänker bort!

Jag anländer i morgon och tar med mig tre fjärdedelar av mina gamla lumpenkompisar och även 80% av mina f.d skolkamrater! Det blir skitbra! Förberedd dig på att bli utkörd ifrån dit eget hem!

Men det har du väl ingenting emot? Du vill ju så gärna att andra ska ge upp sina så lättvindigt! Jävla åsna!
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Kommer inte Zelensky tillbaka med en mer ödmjuk attityd och mer förhandlingsvilja för fred, då gör USA rätt i att dra in det militära stödet. Då faller Ukraina helt och saken är klar, och det är då Zelenskys fel, och förstås ryssens fel

Sannolikt lär sig Zelensky läxan och kommer tillbaka till förhandlingsbordet, det blir fred, ryssland slutar döda, Trumps popularitet ökar.

Givetvis kommer vänstern att blint hata Trump ännu mer oavsett utfall.

Hur fan ska man kunna vara ödmjuk mot en snubbe som Trump? Det är ju pinsamt för varenda tänkande människa att se Trump och Vance ens försöka diskutera. Och så skriver du att Zelensky behöver vara mer ödmjuk.. 😂
Citera
Medlem
Fieldxs avatar
Fyfan vilken jobbig situation för Zelenskyj och Ukraina. Jag förstår Zelenskyjs frustration men samtidigt är det sant att det är USA som gjort att Ukraina än så länge kunnat försvara sig och haft ett övertag i kriget. Ukraina är fullkomligt beroende av USAs hjälp, för vi i Europa har en nedmonterad och svag militär, samt bidrar med framför allt kläder/hjälmar/mat och annat strunt istället för vapen.

Det här gäller inte bara för Ukraina utan hela Europa. Vi har alla räknat med att USA ska försvara oss, men helt ärligt, varför ska de göra det? Bara för att vi också tillhör den västerländska världen och har liknande kultur? USA bidrar med runt 70% till NATO, jag förstår att de vill ha nånting tillbaks.

Vi i Sverige har dock bidragit något enormt/capita, nu är det dags för andra länder i Europa att försvara vår kontinent.
Senast redigerad av Fieldx 2025-03-01 kl. 01:14.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Vi ska inte skicka en patron mer dit
Varför inte? Sverige har tusentals pansarfordon, dom gör stor nytta i Ukraina.
Citera
2025-03-01, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
USA vill inte skriva på några säkerhetsgarantier av förståeliga skäl för om USA gör det och Zelensky fortsätter kriga så kommer Ryssland svara och då blir USA indraget i krig mot Ryssland!

Men så långt kan in6te as-pergaren Zelensky tänka!
Exakt. Om Zelensky får säkerhetsgarantier får han carte blanche att göra vad han vill. Om Ukraina provocerar Ryssland och Ryssland svarar så är USA mitt i soppan. ”Alla” pratar om att Trump är lurad av Putin men den han verkligen behöver se upp med är Zelensky - och det är Trump väl medveten om.
Citera
Medlem
Håller på Ukraina men jag tycker Zelensky skulle ha uppträtt mera professionellt och inte låtit sig provoceras. Man biter inte den hand som föder en.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Amerikaner är veka. Vad ska de göra? Sätta tariffer på mig och gråta i live-tv som flickor?

Skulle snarare säga att de är smarta. Hela det där konstiga mineralavtalet var bara en bluff (det kunde man ana, varför skulle USA hämta mineraler från andra sidan jorden när de har Canada med hur mycket mineraler som helst) för att få Zelenskyj till Washington DC. Zelenskyj började ju nästan tro att han tagits till nåder igen när Trump sade att han aldrig sagt att han var en diktator.

Allt var riggat för att Zelenskyj skulle skämma ut sig inför tv-kamerorna, det är jag säker på. Zelenskyj behövde ju inte säga många ord förrän Vance hoppade på honom. Putin är nog nöjd, men darrar nog lite inför perspektivet att sitta på den där stolen.
Citera
2025-03-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Cope harder, medan jag poppar popcorn.

Att EU har skänkt mer och bätte materiel än USA stämmer inte, och dessutom har de europeiska länderna (inklusive UK och Sverige) grävt djupt även i den hårdvara och de förråd som utgjorde aktiva delar av vår egen försvarskapacitet.

Vi har alltså SÄNKT vår egen militära förmåga genom att våra korkade politiker skickade så mycket materiel till Ukraina, där det förbrukades eller förstördes, ibland t o m innan det hann användas i strid.

En väldig majbrasa på vapen och militär materiel som skulle ha behövts, och som nu måste ersättas. Och i det läget vill du att Europa ytterligare ska gräva sig ännu djupare ner i Ukrainakriget, och i risken för ett utvidgat storkrig mot Ryssland, utan säkert stöd från USA?

Mest skitsnack! "Våra" vapen verkar skjuta bort en massa ryssar.

Bra att sänka ryssens stridsförmåga innan de får föf sig att gå på Baltikum.

Jag säger skicka allt vi har och lite till för stormobbaren Putin måste få spö!
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Kunnat?
Vi kan starta en fundraiser för din biljett
Ser du efter min familj, betalar mina räkningar och agerar stand-in på min arbetsplats? Givetvis inte.

Sverige har tusentals soldater, människor som får betalt för att försvara Sverige, och i förlängningen Europa. Sverige bör givetvis skicka soldater till Ukraina.
Citera
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Haha, nu har jag sett spektaklet, fy fan vilken parkbänksmisär!

Det är som att en akademiker varit på bolaget och köpt en fin whiskey, men eftersom han tidigare blivit oprovocerat sparkad på knäskålarna bakifrån måste han sätta sig och vila på parkbänken med lodisarna, som redan druckit sig blinda på T-dojja. Först blir han välkomnad, men när A-lagarna förstår att dom inte får smaka på finspriten ballar dom ur och förolämpar gästen och ställer till en scen som ingen kan undvika.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in