2025-03-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Om jag har en finare bjudning, så påpekar jag inte om någon kommer med sämre kläder än andra. Det gör man inte. Det är dålig hyfs.
Det är ett statsbesök. Man representerar sin nation, inte sig själv. Har inget med middagsbjudningar i Bromma att göra. Att Z efter 3 år fortfarande fjantar runt i militärkläder utomlands, dock inte iförd en officiell paraduniform, och förväntar sig bli tagen på allvar av sina värdar.

Det är någonting med svenska 60-talister och kläder…
Citera
2025-03-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Problemet är att inte nuvarande regeringen med Trump och Vance i spetsen är konstruktiva istället när Zelenski är uppenbart irriterad.

Varför skämtade Trump om hans kläder för? Det är högst oprofessionellt.

Oprofessionellt är att klä sig som en jävla luffare när man möter USA:s president.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Och förslag på en konkret lösning på kriget får vi inte höra från våran mesiga statsminister Ulf som bara klarar av att klämma fram Slava Ukraini och upprepar vad de flera av andra ryggradslösa europeiska ledarna säger. Bättre vore ju istället att stötta Trumps linje för en snabb fredsprocess.

Nä och med Maggan ännu större katastrof.

Ulf borde lämna skutan direkt den enda som är talför så är det faktiskt Åkesson sen dår man tycka vad man vill om partiet
Citera
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Det var vad vi såg hända live.
Vi såg Trump agera som Putins knähund live.
Citera
Medlem
Trump är efterbliven som ger sig på Usas allierade och Zelensky.

Att han dessutom ger sig på Usas styrkor som ekonomiskt samarbete med allierade, institutioner, fbi och cia, kommer göra att han blir tillslut avsatt.

Trump är en stolle som sitter live i TV och helt amatörmässigt angriper en annan president.

Inget diplomatiskt förhandlande, enbart Trump som vill förhärliga sitt egna ego.

När republikanerna inser att detta kan inte fortsätta kommer de avsätta honom.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Vad är det som är bättre med Ukraina de är väl från sovjet med? Det är lika mycke skit där som i ryssland
Ukraina vill inte vara en del av Ryssland. Ukraina vill, precis som andra fornsovjetiska länder, bli en del av västvärlden. Dom jobbar hårt för att motverka korruption och således kvalificera sig för ett EU-medlemskap, vilket är en av anledningarna till att diktaturen Ryssland invaderat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Oprofessionellt är att klä sig som en jävla luffare när man möter USA:s president.

Det är verkligen uteliggarnivå
Citera
2025-03-01, 00:48
Medlem
[quote=Doosing|91190028]
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris

Du har fel. Precis som i företagsbranschen så behöver man vänner/kontakter. Desto fler vänner du har desto starkare blir du. Desto fler ovänner du skapar desto svagare blir du. På det sättet behöver USA ukraina. Hela världen tittar på och USA riskerar att ta skada många år framåt tack vare trumpens agerande när han stödjer elakingen som invaderar ukraina. Det är såklart inte något som autister på flashback riktigt förstår men trumpen borde det

Fortsätt intala dig själv dina lögner. Ukraina är ett korrupt skitland som jag kan garantera att USA klarar sig utan. Ryssland däremot har USA större behov av.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Läs på fakta. Det var inte ett bindande avtal utan en icke-bindande avsiktsförklaring.Klart värt det att Trummp blottade sin fientlighet mot oss istället för att vi hade invaggats i falsk trygghet. Nu kör vi så det ryker!
Ok, avsiktsförklaring - men det blev inget sånt. Zelensky försökte ställa krav på USA som USA redan hade gjort klart sen tidigare att man inte tänker tillmötesgå. Det är oförskämt. Sen följer han upp det med att vara respektlös och otrevlig under ett mediabevakat samtal, där han kallar vice-presidenten ”Bitch”. Heeeelt sjukt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Att Ryssland inte åstadkommit något någonsin är lite att ta i, om du ska argumentera så släng inte ur dig dygna en enkel googling eller chatpgp hade motbevisat ditt argument på en sekund. Dem är inte världens tredje största makt för ingenting. Dem har världens största land till yta och det är inte för att dem är odugliga eller inte åstadkommer saker.
De är världens största imperialist, det har du definitivt rätt i.

De är även duktiga på att tillverka skjutvapen och raketer. En gång i tiden iallafall. Om man tycker om sånt.

Annars är "Made in Russia" jävligt frånvarande från alla produkter.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Om jag har en finare bjudning, så påpekar jag inte om någon kommer med sämre kläder än andra. Det gör man inte. Det är dålig hyfs.
Trump är ju inte vald för att han har hyfs. Men om syftet var att få ett avtal på plats så var det, låt mig uttrycka mig diplomatiskt, opsykologiskt att redan från första sekund börja köra power moves som att vara syrlig över klädseln.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Vi såg Trump agera som Putins knähund live.

Du får gärna skapa dina egna eller följa andras konspirationsteorier. Ni är nog ett dussin i tråden som tror på samma sak. Resten av världen har vett nog att skilja på konspirationer och verklighet.

Du är min knähund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in