2025-03-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Nej, det har han verkligen inte. Bara en verkligt oerfaren människa kan tro det, hur gammal är du? Trump drog ner brallorna på sig själv, eller fick dem nästan neddragna av Vance. Du missade hela showen om du tror han ledde detta, han blev fullkomligt överkörd och när han fattade det tappade han kontrollen offentligt. Very BAD, som han skulle sagt själv.

absolut inte pajas zelensky blev ju överkörd i sin sporttröja
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Ja, Trump är lika lättkränkt som en babbe helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Seriöst. Hur fan kan man sparka ut en ledare av en annan stat bara för man blir kränkt!?!??!
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
För att kriget gäller hans land? Är du ett mentalt offer eller hade du gett upp Sverige om vi satt i samma situation?

Han är inte svensk fattar du väl. Han är rysk, precis som alla andra Putin--apologeter här inne.

Flashback har verkligen blivit skit på sistone.

Att ta Putins parti är som att ta Hitlers parti. Nej faktiskt värre, då Hutler i varje fall ville sitt eget folk väl. Något Putin inte vill; han vill bara sko sig på folket pch är enligt vissa källor idag världens rikaste man.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Men det är bara för att länder gjort sig militärt beroende av USA. Hade Europa lyssnat på Trump hade man själva börjat rusta upp sin egna krigsmakt.

Just nu har USA noll att vinna på att delta i Ukraina-konflikten.

Läget i Mellanöstern och i Taiwan är däremot i högsta grad USAs problem.

Det fetade. Xi måste gilla det han ser och hör. Ett försvagat usa gör det enklare angripa Taiwan.

Tyvärr tror jag Trump överskattar usas krigsmakt, Kina är ett långt värre problem än Ukraina. Åker Trump till Kina lär han få stå med mössan och skrapa med foten. Kina räds inte en jättebebis som Trump. De har 100 års planer. Trump är snart borta. Kina har tålamod.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Nej. Det är värre att klä sig sjaskigt på statsbesök än att påpeka det för en journalist. Du skulle aldrig accepterat Magdalena Andersson utklädd som Miss Shameless winewhore i Ankara hos Erdogan för att förhandla om Sveriges NATO-medlemskap 2022.
Om jag har en finare bjudning, så påpekar jag inte om någon kommer med sämre kläder än andra. Det gör man inte. Det är dålig hyfs.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det den manipulativa juden Zelensky gjorde var att försöka skrämma och hota USA med ryssen. "You are going to feel..."

Starkt och rakryggat av Trump att sätta honom på plats inför öppen ridå.

Har någon annan regeringschef vågat ha en liknande debatt med Zelensky inför öppen ridå, utan enbart gulliga ryggdunkar och generösa gåvor av andras skattepengar?
Så kommer det här med manupulativa Juden in i diskussionen igen. Säger en hel del.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Såg just FOX News intervjun med Zelenskyy mår ju fan nästan illa...

Hur skulle man själv agerat om man vore president över Ukraina i detta läget... Man ser hur han vill gråta, skrika... Men kan inte, för han vet att USA är en viktig allierad (folket inte, Trump) men tyvärr är det inte folket som ger Ukraina gamla vapen utan Trump...

Jag tror Zelenskyy på något sätt försökte rädda situationen och ta tjuren vid hornen... Trump och Fox... Jag bara hoppas det lyckades, men samtidigt tror jag den normala FOX tittaren redan är blåst...

Jaja... blir EU som kommer få fightas emot USA/Ryssland tillslut... helt jävla sjukt...

"Amerikaner" (ja dom som lever i US) är fan helt jävla dumma i huvudet om dom tror detta kommer lösa deras problem...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
" Låter sin befolkningen slaktas "? Ja det hade varit bättre att lägga sig platt inför ryssarna? Att kapitulera? Om det inte vore för att det där förbannade Polen hade anfallit Tyskland 1939, så hade Tyskland inte " tvingats" invadera halva Europa!

Ni ryssrunkare har otur när ni tänker!

Att förhandla är inte att lägga sig platt. Finland fick också förhandla och ge en del mark till Ryssarna under vinterkriget. Det är så krig avslutas.

Så tröttsamt att argumentera med er. "Ryssrunkare", "rysstroll" osv. Det är så oerhört låg nivå. Som att argumentera med högstadieklassare.

Är verkligen inget fan av varken Ryssland eller Putin men jag vill se fred. Framförallt för det Ukrainska folket, och hela Europas säkerhets skull.
Senast redigerad av kommenurjorden 2025-03-01 kl. 00:39.
Citera
2025-03-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det är långt ifrån säkert. Oavsett vad Trump och hans infantila bihang väljer att göra så kommer Ukraina se ett fortsatt starkt stöd från resten av västvärlden. Enbart norden har en större ekonomi än diktaturen Ryssland.

Västvärlden har ännu inte skickat några soldater, jag hoppas och tror att det blir ändring på det.

Soldater ?? De kan väl skicka en förhandlare först? eller gillar du döden?
Citera
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, vill han ha mineralerna så lär Trump få Putin att flytta på sig. Och inga gruvarbetare från usa lär få för sig att jobba i en krigszon. Så, där lär Trump sitta pyrt till.

Demokrati är inte Vance och Trumps första utförsgåvor. Skulle inte förvåna mig om endera av dessa herrar får akut blyförgiftning snart.

Men, kikar man nykter på situationen verkar Trump vara i Putins sold. En ren gangster som styr sin undersåte. En rejält hot mot demokrati i väst. Nu väntar vi bara på Xi kommer köpa Trump.

Du är inte direkt uppdaterad kring händelserna och uttrycker dig som om du inte läser annat än kvällsblaskornas propaganda. Så att uttrycka sig att ”se nyktert på saken” blir rätt rubbat när du skriver som du gör.

Putin har bjudit in Trump att göra ett joint venture av mineraltillgångarna. Putin vill ha fred. Trump jobbar för att få till fred.

Vad som blev uppenbart idag var vem som inte ville ha fred. Z kan inte heller återta förlorat territorium så hade han brytt sig ett jävla skit om sitt eget folk så hade han tagit varje chans han haft till fred.

Tycker genuint synd om er i tråden som inte förstår bättre och har tappat hoppet om att ni någonsin kommer göra det.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Du är välkommen att åka dit. Du får äran att vara den första.

Men det vågar du förstås inte, utan du föredrar som den tokvänstermupp du är skicka andras barn att utkämpa ett krig som inte är vårt.
Jag är varken soldat eller ekonomiskt oberoende, jag har ett jobb att gå till och räkningar att betala. Med det sagt skänker jag relativt stora summor till Ukraina, samt lobbar för ett ökat svenskt stöd.

Kriget angår oss inte högsta grad.

Vad tycker du man ska förvänta sig som svensk soldat? Dom får trots allt betalt för att vara just soldater.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det ska inte behövas. En person ska kunna hålla fast vid sin intension att signera ett avtal mer än 3 dagar. Annars är man opålitlig och en vindflöjel. Den vill man ändå inte gå in i ett avtal med. Trump dodged a bullet!
Läs på fakta. Det var inte ett bindande avtal utan en icke-bindande avsiktsförklaring.Klart värt det att Trummp blottade sin fientlighet mot oss istället för att vi hade invaggats i falsk trygghet. Nu kör vi så det ryker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in