2025-03-01, 00:26
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Hoppas de utrotar ukraina. Vi är trötta på er. Ni har fått skydd och ekonomisk hjälp av oss men sitter här i forumet och förolämpar oss. Åk hem och bli slaktade av ryssen.
Återigen, jag är inte ukrainare. Dom allra flesta sunda människor stödjer Ukraina i dess kamp mot diktaturen Ryssland.

Vad menar du med "oss"? Jag anser att Sverige bör öka sitt stöd gentemot Ukraina; vi bör skicka både vapen, pengar och fotsoldater.
Citera
2025-03-01, 00:27
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Ganska sjukt att Trump får ta beslut om liv och död och länders öden i dag tack vare att en massa nollor kände igen honom från en dokusåpa där han hade en catchphrase. USA är verkligen bara inflytelserikt tack vare sin storlek. En stor del av det bisarra landet är helt lobotomerat.
Men det är bara för att länder gjort sig militärt beroende av USA. Hade Europa lyssnat på Trump hade man själva börjat rusta upp sin egna krigsmakt.

Just nu har USA noll att vinna på att delta i Ukraina-konflikten.

Läget i Mellanöstern och i Taiwan är däremot i högsta grad USAs problem.
Citera
2025-03-01, 00:27
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det beror på vad det gäller.

Jag har svårt för många amerikaner generellt sett. Framförallt politikerna.

Jag håller med Trump när det gäller invandring, klimatet, HBTQ och faktiskt kriget i Ukraina nu. Det måste ta slut här och nu innan saker och ting leder till något som ingen innerst inne vill ha.

Putin har kärnvapen. Putin kan mycket väl vara galen. Ska man verkligen reta upp en galen person med kärnvapen? Västvärlden bör rusta upp och hålla sig på sin kant tills Putin checkar ut.

Håller med Trump och JD i mycket också men efter Idag, att Flashbacks servrar ligger I US, är läskigt.
Citera
2025-03-01, 00:28
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Finns det någon etnisk svensk som står för Putin, Ryssland?

Hoppas inte.
Citera
2025-03-01, 00:28
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Återigen, jag är inte ukrainare. Dom allra flesta sunda människor stödjer Ukraina i dess kamp mot diktaturen Ryssland.

Vad menar du med "oss"? Jag anser att Sverige bör öka sitt stöd gentemot Ukraina; vi bör skicka både vapen, pengar och fotsoldater.

Du är välkommen att åka dit. Du får äran att vara den första.

Men det vågar du förstås inte, utan du föredrar som den tokvänstermupp du är skicka andras barn att utkämpa ett krig som inte är vårt.
Citera
2025-03-01, 00:29
Medlem
Creaturs avatar
Mycket prat om respekt från Vances sida. Låter som en ortengrabb.
Citera
Avslutad
Det här kan vara bland det mest utsökta jag någonsin sett livesändas. Snacka om en mediaNUKE, my soul. Kommer skicka det här till mina släktingar och vänner det första jag gör imorgon, en del kommer nog bli rätt skockade.

Men efter att ha fått ut underhållningsvärdet och reflektera lite känns det inte riktigt lika bra längre, inte för att jag bryr mig det minsta om Zelensky, snarare om vad det här indikerar om vart Europa och i synnerhet Sverige är på väg...
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tyvärr hade Trump med en lögnare att göra. En lögnare som sagt att han var redo att skriva på ett avtal och åkte över halva jordklotet för att göra det, men inte ville teckna på när det väl var dags. Vinsten var denna gång att inte skriva på ett avtal med en lögnare. Ännu en vinst!
Fettot får väl köra digital signering nästa gång och inte envisas med signering ”in person” inför det förhatliga (fake news media) pressuppbådet

En amatör på tronen.
Citera
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Han är ingen hjälte. Han är en psykopat som låter sin egen befolkning slaktas samt riskerar världskrig och allas vår hälsa pga sitt eget tjurskalliga ego.

" Låter sin befolkningen slaktas "? Ja det hade varit bättre att lägga sig platt inför ryssarna? Att kapitulera? Om det inte vore för att det där förbannade Polen hade anfallit Tyskland 1939, så hade Tyskland inte " tvingats" invadera halva Europa!

Ni ryssrunkare har otur när ni tänker!
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Zelensky Visits Trump, with Press Conference - LIVE Breaking News Coverage

https://www.youtube.com/live/ZE7qCkYbCbg?si=WJm6gw2ReR46l5hM

Intressant som fan...Zelensky har "inga kort att spela med" han ligger väldigt illa till nu.

Kan vi hoppas på fred nu?
Hur fort kan Trump fixa det hela tro?

Var man än står politiskt så måste ju alla hålla med om att Trump och Vance framstår som riktiga fittor under mötet. Klassiska högstadiemobbare som ältar att Z ska säga tack så mycket för all hjälp. Pinsamt av världsledare på högsta nivå.

Helt rätt av Z att vägra suga kuk och bara skriva på ett avtal de inte fått tycka till om för fem öre.

Nu är det enda rätta att riktiga diplomater som har erfarenhet av att liknande situationen tar över och sätter sig och samtalar på riktigt. Trump är bra på golf och catchiga rubriker på X men här är han helt ute och cyklar.
Citera
2025-03-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Det finns inget fredsavtal att skriva på, ditt pucko.

Okej så eftersom du förnekar verkligheten så är det väl bara att kriga på då? Jag trodde att USA försökte hjälpa Ukraina med att skriva på ett fredsavtal och det är därför Zelensky är i USA just nu men jag och alla världens media måste haft fel och du har rätt så pang pang.
Citera
2025-03-01, 00:30
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Trump har aldrig ens druckit alkohol.:

Han är en strikt nykterist.

Kan garantera dig att han inte knarkar.
Det där tror du på?

Tycker han visar alla tecken på att han tar amfetamin. Tänk på att gubben snart är 80 och orkar hitta på det ena fanstyget efter det andra på sin korta period som president.

Övertygad att han tar det. Förutom hans lögnaktighet, överaktivitet har han också fått ett avmagrat ansikte. Tar man bort den oranga färgen han lägger sig till med kommer man se hur sliten han ser ut.

Han visar ju även tendens till minnesluckor eftersom han ofta inte kommer ihåg vad han just sagt och dessutom har en väldigt frånvänd verklighetssyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in