2025-02-28, 22:57
Medlem
Borde blivit ett jävla liv här hemma om det framgick att mycket av det materiel vi skänker istället hamnade hos ryssarna, särskilt om ukrainarna sålt det till fienden. Nu hörs det inte ljud om det från andra än rysstroll.
Att korruptionen är utbredd i landet betyder inte att man säljer material till fienden, helt absurt påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja det är det faktum. Jösses du har levt under en sten. Hela jävla pliktverket i Ukraina blev tex avskedat. Mer än halva militärledningen också. För misstanke eller rent av bevis att de var korrupta. Att fortsatt ge och ge till sådana kanske åtminstone borde ge några frågor. Vi ska inte ge dom det absolut bästa senaste vi har. För om säljer de detta till ryssen direkt.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatropha
Fick åka tillbaka och lär inte få komma tillbaka förrän han är rumsren om ens då. Nästa steg för Trump blir möte med Putin där de kommer överens om fred. Äntligen kan vi snart fira fred i Ukraina och Europa.
Äckel. Finns ingen fred utan Ukrainas godkännande.
Citera
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det får Ukraina bestämma. Jag anser att det är vår moraliska skyldighet att stötta dem så länge det behövs.

Vilken världsordning ser du framför dig? Ryssland pekar på ett land och säger ”mitt” och vi accepterar det för att krig är dåligt?
Nja det beror ju helt på vilket land. Ett pissland som egentligen tillhör Ryssland, javisst, vem Fan bryr sig. Sverige? Nja, inte ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Och Trump styrs av Oligarken Elon Musk. Vad skulle skillnaden vara om jag får fråga.

Den där Ihor verkar ju ha lite vett att inte hålla på och härja runt som Musk. Att det finns Oligarker som inte gillar Putin är såklart oacceptabelt för ryssland. Och man skickar vågor fulla tonåringar från hela landet utom Moskva för att nedkämpa detta.

Trump styrs icke av någon oligark. Skillnaden är att Trump varit en affärsman sen 70-talet och är en fastighetsmogul och världsvan förhandlare. Trump är framröstad av det amerikanska folket i ett demokratiskt val, det är inte Elon musk som finansierat Trump eller placerat honom i vita huset. Ukraina är en bananrepublik i jämförelse med den amerikanska konstitutionen. Det är väl självklart att ryssarna är skraj för bolsjeviker (judar).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Kallar du Trumps och Vance beteende idag på presskonferensen för diplomati, då har du skev verklighetsuppfattning.

Trump och Putin har talat om hur de ska suga ut Ukraina. Det är inte diplomati.

Så du tror inte diplomati fortsätter utanför en presskonferens?
Citera
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag skrattar åt att luffaren Z offentligt gjort bort sig totalt och visar att han inte har mer hyfs än vad som blev tydligt.
Gå och knulla dig själv nu.

Jag pratar om Trump och hans administration. Inte om Zelensky i inlägget du citera. Bete dig normalt, vi är trots allt svenskar och inte Ryssar eller Jänkare????? Eller???
Citera
2025-02-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Men kan ni inte ta eran barnsliga idiotpropaganda och stoppa upp den i röven? Ja, om din överordnade är klar med den vill säga?

Allt det där debunkat ungefär en miljon gånger nu. Är ni så fattiga i hjärnan att det är det bästa ni kan producera?
För mig som inte behöver umgås med förståndshandikappade människor varje dag så är det svårt att förstå hur det är möjligt att vara så imbecilla som ni är.
Nästan så man tror att det är våra egna utjänster som vill hålla ryssföraktet högt.

För det är så banal, eftervbliven och okultiverad nivå. Ja, som ryssland.
Du kom aldrig på att i stället för att svamla runt som du och dina gelikar gör, göra något unikt i din värld och bemöta mig som vuxen och lägga upp verifierade länkar på ditt påstående.. Öööhhhh.....
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Det här är så jäkla underbart att jag sitter här och bara hoppar i soffan.
Det här är nog det bästa som har hänt de senaste fem åren eller tre kanske äntligen får den där lilla äckliga dvärgen att höra vad han har ställt till med.

Det här kan bara en president som Donald Trump Saga åt den där äckliga tiggaren. Alla andra presidenter vågar inte använda riktiga ord eller säga sanningen som den är.

Sverige skulle verkligen behöva en president i Donald Trumps klass.

Jag hoppas att så många som möjligt såg det här för det här är precis vad som behövs när USA säger till den lilla äckliga dvärgen hur läget ligger till att Ukraina är körda.

Nej som inte känner till den ukrainska mentaliteten kan jag säga att de är så här pass dumma och de tror alltid de är mer än alla andra.

Snälla låt nu äntligen Putin köra över landet totalt och sen bygger vi parkeringsplats där.

Ukraina är ett otroligt bra land vars befolkning har en bra ledare, att det landet blivit våldtaget av Putin är galet synd. Om du dessutom håller med Trumpfittan så är det mest synd om dig eftersom du då förmodligen är utom räddning.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
När till och med konservativa på Twitter och Reddit tycker Trump och Vance beter sig åsnor live på tv men Flashback tycker det är as bra så måste man förstå att det ligger lite rubel i inläggen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Situationen är snarare tvärtom. Med den döde Bidén vid rodret och den helt efterblivna Kamala som högra handen så kommer det inte bli demokratiskt styre igen på decennier.

Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Du lider av svårt låg läsförståelse. Precis vad man kan förvänta sig av tokvänstermuppar. Jag sade inte att Bidén/Harris ska återväljas.

Haha du kanske skulle kolla upp vad du skriver ditt spån
Vid rodret, vad tror du det betyder kompis? Och med Kamala som högra handen, vad tror du det betyder ordagrant?
Citera
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det var som tusan, så USA kommer alltså börja stötta Ryssland istället? Ja, I så fall har du rätt i att Ukraina kommer få det kärvt.
Hur många år bedömer du det kommer ta tills Ivan är framme i Kiev?
Eller låt bli att svara annars, jag kan kolla på X vad Trump skriver direkt istället för att lyssna op ett eko.

Problemet för Zelenskyj, och EU, är att man redan räknat på att Ryssland kan återställa sin militär vad gäller material och manskap på ca. 5 år. På den tiden har EU inte ens lyckats bli klar med en utredning om hur vi ska skala upp vår kapacitet. Kan inte fatta hur han kunde bränna broarna till USA på sånt klantigt sätt. Vidhåller att Zelenskyj borde låtit en diplomat sköta snacket. Gärna nån som kan engelska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Trump har varit tydlig med att han inte förhandlar enbart till fördel för Ukraina, men till fördel för konfliktens upplösande i sig och en stabil och varaktig fred för att rädda liv och få ett slut på detta meningslösa krig. Det är hans prioritet, inte att Zelenskyj ska göra kullerbyttor och hoppa av lycka när han lämnar Washington. Ett sådant avtal kommer han aldrig få, eftersom det är omöjligt att få igenom ett fredsavtal som enbart gynnar Ukraina. Även Israel och Hamas har fått göra uppoffringar från respektive sida för att få till vapenvila t.ex. Det är så det fungerar oavsett vad man tycker om saken.

Bakgrunden till Trumps puttrande "förakt" mot Zelenskyj grundar sig i Zelenskyjs krav mot USA som han också framfört med visst högmod och utan minsta tillstymmelse till tacksamhet för de insatser USA gjort, och ett ständigt sökande efter mer pengar och vapen för att i sak fortsätta kriget när Trump varit väldigt tydlig med att han med alla medel ämnar avsluta kriget. Åtminstone enligt Trump och många amerikaner förhåller det sig så, och det såg vi idag när Trump beskrev händelserna som ett intyg på att Zelenskyj inte är mottaglig för fred. Och då anser USA att Zelenskyj får klara sig själv.

Min poäng var att det givetvis stämmer att Ukraina, eller snarare det ukrainska folket, bestämmer vad som ska hända med Ukraina, men om de vägrar varje fredsuppgörelse och istället väljer att fortsätta kriga så kan de inte heller kräva att USA och övriga nationer i Europa ska bistå med vapen och pengar i all oändlighet, och om då ett fredsavtal är på bordet och man står i underläge så har man faktiskt inga kort att spela med, vilket var Trumps poäng.

Detta gäller ju inte enbart Ukraina, palestinierna förväntades ju i princip ge bort hela landremsan enbart för att få leva, för "då blir det fred", hette det. Ingen här hade något att invända mot det, då var Trump kung helt plötsligt. Nu är han ett svin för att han kräver att Ukraina gör uppoffringar i en fredsuppgörelse.

Oj snyft….

Kriget skulle ju kunna ta slut i morgon. Det är inte Ukraina som krigar, det är Ryssland. Ukraina försvarar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in