Citat:
Det är väl egentligen inte så konstigt. 12 timmars jobb per dag sliter ut en ordentligt. Att folk vilar 10-15 minuter per timme är inte konstigt.Kan ta mig som systemutvecklare. Jobbar jag effektivt 8 timmar per dag? Nej!
Finns det någon som gör det? Nej! Möjligtvis någon med Aspbergers.
Tror chefer att det finns? Ja, IDIOTER!
1. Många av dagens jobb är väldigt krävande. Ja, det är krävande att vara systemutvecklare. Givetvis inte fysiskt men psykiskt. Tankeverksamhet konstant. Mail, chattar, jour konstant! En applikation som ligger ner en timme kan kosta ett företag utan problem över en miljon. Testa med att lösa korsord 8 timmar per dag så kommer ni få en viss förståelse för yrket.
Vi kan även ta andra yrken, där det i många yrken råder stor stress och som alltid kostnadseffektivisering.
Jobben har blivit allt tuffare!
2. Man kan ha vilken åsikt som helst om det. Men förr så var kvinnan hemma med barnen. Maten stod på bordet för mannen när han kom hem. Frugan tog hand om tvätt, disk, städning och barn. Det är ett jobb som nu mannen måste dela med sin fru. Själv lägger jag kanske ner 4 timmar per dag på detta. Man är rätt jävla slut när man ska sova!
3. Arbetsgivarna är idag illojala mot sina medarbetare. Vet företag som kan sparka 60-åriga Hasse som har varit en trotjänare i 40 år fast företaget går bra. Så gjorde man inte förr! Det har gjort arbetstagare mindre lojala mot sin arbetsgivare. Som man bäddar får man ligga!