2025-02-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Sa bara? Han sa väldigt mycket. Bland annat "Do you think it's disrespectful, to come to the oval office of the united states of America and attack the administration that's trying to prevent the destruction of your country?"

Men du påstår att det enda han sa under hela mötet var att Zelenskyj aldrig tackat USA?

Här är ett direkt citat från Vance (efter att Zelenskyj hotat med att USA kommer känna av öst, dvs Ryssland)

Vance: "have you said thank you once? this entire meeting? In this entire meeting?"

https://youtu.be/S_YtXWVfkJE?si=t45Dl4eXdNBjfP_V lyssna efter 44:10.

Lögnare!
Zele har väl knappast har dessa två att tacka för något.
Vad menar du att Zele skulle tacks Trump och Vance för? Vad?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Zelensky piskar bara upp stämningen ännu mer och vill få fler länder inblandade i hans krig. Onda jävel.

Han behöll lugnet, till skillnad från de två andra. Trump och Vance uppförde sig ovärdigt och skämde ut hela sitt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Zelensky vann överlägset och förnedrade clownerna inför kamerorna. Tyckte att Trump och hans män agerade otroligt svagt och utan pondus.

Europa borde gå samman och utöka stödet kraftigt tills Rysslands ekonomi kollapsar så att vi får skratta åt dem och clownerna i USA. Sen får vi se vad Trump säger när Kina attackerar Taiwan och Europas stöd uteblir.

Jag är besviken på bufflarna Vance och Trump. Börja skälla som bandhundar.
Citera
2025-02-28, 21:32
Avslutad
Och givetvis förfasas CNN och bjuder endast in gäster som fördömer Trump.
Samma sak inom SVT. Alla råkar ha samma åsikt, ingen med avvikande åsikt får givetvis komma till tals.
Så ser det ut varenda jävla gång oavsett vilket ämne det än handlar om.
Bara den "rätta" sidan får komma till tals...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Sån jävla bananrepublik stil av Trump och Vance. Dags för amerikanarna att växa upp och avsätta apan. Helt uppenbart att Putin har hållhakar på Trump.
Jag har återupptagit min antiamerikanska inställning senaste månaderna efter att haft den i malpåse senaste 20 åren.

Jag tycker det är underbart att lille Putin har hållhakar på apelsinmannen som kommer att få honom avsatt från sitt ämbete långt tidigare än mandatperiods slut.
Dessvärre får nu Ukraina ta smällen. Fy fan hur Ukrainarna drabbats hårt av Putler och Trump och det värsta är att de flesta här verkar gilla det. Man tar sig för pannan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Zelensky piskar bara upp stämningen ännu mer och vill få fler länder inblandade i hans krig. Onda jävel.
Lika bra det.

Nu krossar vi Ryzzhelvetet ekonomiskt och militärt!!!!

Jaaaaaa!!!!!!!!!!!!
Citera
2025-02-28, 21:33
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Så sa han inte.
Zelensky påpekade endast att diplomati inte fungerat sedan 2014 och frågade hur diplomatin skulle nu plötsligt fungera med Lilleputt och Ryzzhelvetet.
En väldigt, väldigt motiverad och viktig fråga som Vance och Trump ballade ur av.

Fast det gjorde han ju.
Sen så var det inte krig 2014, kriget inleddes 2022. Och Trump ägnade en större del av sitt inlägg till just att kommentera hur Joe Biden aldrig provade använda diplomati mot Ryssland, vilket Trump nu gör.
Sen är det ju lätt att som svennebanan spela tuff för att vi gått från 0,8% av BNP för försvaret till 2% på nästan 20 år. Utan USA:s direkta stöd hade Ukraina fallit för länge sen, och EU har inget att ersätta det stödet med då vi saknar militär förmåga och storskalig produktion av tunga vapen.
Citera
Medlem
Trump måste veta nått vi inte vet,,, han sa ju att ni vinner inte detta kriget.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Någon som vet varför media är så chockade ? Det är krigsrubriker. I nyhetssändningar frågar sig chockade reportrar hur detta har kunnat ske. Är det så lågt i tak att man inte kan vara lite oense och diskutera lite högljutt utan att pressen blir förnärmade och chockade.
Om vi bortser från liberal bias så är nog även konservativa medier ovana vid att den amerikanska presenten med bihang skriker på en inbjuden gäst. Det är första gången jag har sett i varje fall.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Ja Vance inflikande är ju väldigt löjligt. Ungefär som när två står och fylletjafsar och en tredje fjant ska flika in med onödigt kommentar som ingen bryr sig om.
Zelensky sköter det hela mycket dåligt tar betet och går in nån sorts tjaffsmentalitet. Det krävs två för att gräla. Hade han behållit lugnet så hade det nog inte urartat.
Det hade varit en övermänsklig prestation av Zelenskyj att kunna behålla lugnet i denna situation. Trump och Vance betedde sig ungefär som Sara och Patrik under en konfrontation på Dumpen.
Citera
Medlem
Zelensky mumlade "fuck you bitch" till Vance!

https://x.com/clashreport/status/1895551031280627862
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Jag har inte påstått att Trump startat några dödliga konflikter som har med detta att göra så jag förstår inte varför jag ska lista det på beställning. Min poäng var att Trump skiter fullständigt i Ukrainas/EU’s bästa utan agerar efter egenintresse, men att han i och med det drar USA i en helt ny riktning eftersom han klipper banden med resten av den västerländska demokratin. Ukraina är ju representativt för resten av EU och de ickedemokratiska makter vi alltid bekämpat.
Han är något så ovanligt som en politiker som gör det som han sagt på valkampanj.

Tror att vi i Eu inte är så vana vid det.

Därför vi tycker att detta är lite läskigt.

Varför skulle han bry sig om andras intressen än sitt eget lands? Han hatar dödandet av andra människor oavsett nationalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in