2025-02-28, 21:29
Medlem
Enda positiva är att amerikanarnas vred växer. De skäms. Trump kommer inte överleva de 4 åren. Det kommer bli upplopp förr eller senare. Vance förhoppningsvis skjuten imorgon bitti. De skämmer verkligen ut sitt land.
Citera
2025-02-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Trump valdes av det amerikanska folket för de är trötta på att usa ska vara vara engagerat i massa utländska konflikter.

Northvolt kan nog köpa Ukrainska mineraler.
Northvolt kan inte ens köpa ett färdigtillverkat 9-volts batteri utan att göra bort sig. Vi borde göra koncentrationsläger för gängkriminella av deras fabrik.
Citera
2025-02-28, 21:30
Medlem
Lofns avatar
Kan någon som är lite insatt i psykologin kring en narcissist förklara Ukrainas strategi att vara konfrontativ? De visste såklart att Trump skulle bli sur som ättika och Zelensky mer eller mindre utkörd. Jag har svårt att tro att den konfrontativa strategin från Zelensky inte var planerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, men om Ukraina vill fortsätta kriga till sista man är det inte heller USA:s eller omvärldens ansvar att ställa upp med pengar och vapen. Den detaljen fattar inte Zelensky, och det är det som Trump irriterar sig på med tanke på att det är ett evighetskrig utan vinnare.

Vem har påstått att USA måste hjälpa Ukraina?

Vill USA inte vara med i NATO så fine.. Var inte med då. Vill USA inte skänka pengar så är det väl upp till Washington att fatta beslut om det..

Men att försöka utpressa Ukraina, försöka hjälpa Putin och förnedra presidenten inför världspressen ÄR NÅT ANNAT!
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Jag har inte påstått att Trump startat några dödliga konflikter som har med detta att göra så jag förstår inte varför jag ska lista det på beställning. Min poäng var att Trump skiter fullständigt i Ukrainas/EU’s bästa utan agerar efter egenintresse, men att han i och med det drar USA i en helt ny riktning eftersom han klipper banden med resten av den västerländska demokratin. Ukraina är ju representativt för resten av EU och de ickedemokratiska makter vi alltid bekämpat.
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Trump var ganska öppen med att krig är det värsta han vet och diplomati är vägen man ska gå.

Du kan ju lista vilka dödliga konflikter som Trump har startat eller eskalerat som svar på detta.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Trump bryr sig inte om dödande, i synnerhet inte av icke-amerikaner… han är nog inte så intresserad av kriget alls, men tar varje chans till lite loot och chansen att framstå som hjälte. Jag tycker inte att USA inte förtjänar tack, men Trump förtjänar ju inte tack för någonting. Jag håller iallafall helt med om att Z nog inte fick sina förväntningar på mötet uppfyllda.

Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Du kan väl lista vilka dödliga konflikter som Putin startat eller eskalerat?
Din betydelseglidning har ju inget här att göra. Mötet idag var mellan Trump och Zelensky.

Putins inställning är irrelevant till påståendet ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, och då kanske man behöver ett avtal på plats, om man nu inte tänker att Ukraina ska, inte bara stå emot Ryssland militärt, utan även återerövra samtliga nu ockuperade områden.

Jag vet inte hur du analyserar läget men i min mening låter det inte som en speciellt sannolik utveckling, åtminstone inte så länge Ukraina ska göra det på egen hand med bidrag från väst. Än mindre sannolik blir den utvecklingen om "väst" inte längre inkluderar USA.

Ukraina kanske inte återerövrar så mycket, men den del. Vilket land hade klarat att stå emot detta? Starka män styr Ukraina. Och vackra kvinnor servar. Ett sådant land viker inte sig.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Zelensky piskar bara upp stämningen ännu mer och vill få fler länder inblandade i hans krig. Onda jävel.
Citera
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Det är inte Trump som ska bestämma huruvida Ukraina ska sluta kriga eller inte.

Helt rätt. Men det är Trump som bestämmer huruvida USA vill ge fortsatt stöd eller inte.

Finns nog få som verkligen tror att Ukraina har någon realistisk chans vid fortsatt stridande så som det har utvecklat sig med massivt stöd från USA. Inte bara i form av vapen och pengar men även med information och utbildningar.

Hur stora är Ukrainas chanser vid fortsatt krigande med om det massiva stödet försvinner?
Dom flesta av er tänker inte längre än vad era känslor säger er.
Känslor och verklighet går inte alltid hand i hand.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Hela Europa är chockade !!! Hur läng till lever Trumpen ?

Jag tror han blir knäppt av någon inom ett år.
Citera
2025-02-28, 21:31
Avslutad
Från Expressen:
Citat:
Fox: Ukraina ville börja om – ombads lämna
Ukraina och Zelenskyj ville börja förhandlingar och samtal med USA på nytt efter storbråket med Trump, men ombads lämna, uppger Fox i sin direktsändning.

😂😂😂
Citera
2025-02-28, 21:31
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
En vild gissning är någon gång innan Putin invaderade, kan bli lite problematiskt att hålla ett val under ett krig vilket de allra flesta kan förstå.
Som sann demokrat borde han ju sätta sig ner i sin båt då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in