2025-02-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Inget land kommer gå med på detta, vilket Trump vet.

Trump är ute efter att avveckla NATO. Det har varit uppenbart hur länge som helst.

NATO är slut

https://www.expressen.se/ledare/ylva-nilsson/det-har-ar--slutet-for-nato/

Är nog bäst att alla länder börjar lägga mer pengar på militära medel. Ryssens militärupprustning lär inte avta.
Citera
2025-02-28, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Trump är ingen riktig president, han är mer av en bilhandlartölp.
Trump är mer president än Kristersson är chef för Sverige. Det amerikanska folket röstade på Trump och det svenska folket röstade inte på Kristersson.
Citera
2025-02-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Han har en bilhandlarmentalitet men han ör USA-s president och Zelensky har fått hybris av att hela världen betraktar honom som en hjälte.
Zelensky betedde sig som en snorunge.

Fast det var fetto-Vance som började bråka och skulle spela tuff. Zelensky stod bara upp för sig själv.
Citera
2025-02-28, 20:56
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Du missar dock att det BARA är Zelenskyj som förlorar på att sabba förhandlingarna med USA.
En majoritet av amerikanska väljarkåren är redan nu skeptiska till Ukraina och Zelenskyj, så Trump förlorar knappast något i opinionen på det grusade mötet, däremot så framställer det Zelenskyj som oresonlig och otacksam inför de amerikanska tv-tittarna.

Zelenskyj förlorar dubbelt på detta. Han sabbar sin förhandlingsposition inför ett eldupphör- eller fredsavtal, och han sabbar sina utsikter för att bedriva krigsföring om kriget fortsätter då han nu blir av med de flesta effektiva vapnen.
Så är det. Går man in på amerikanska mediesidors Facebook så ser man att Usa är trötta på att hjälpa till i detta ärende.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Trump är ingen riktig president, han är mer av en bilhandlartölp.

Spelar ingen roll vad du tycker han är.
USA älskar honom och han är kung där.

Det han gjorde mot ZEL var helt fantastiskt och underbart.
Sparkade ut Cocainclownen i realtid på bästa sändningstid.

Inför hela världen!

Våra politiker som sugit ZELs kokainhårda kuk i åratal kommer att få mentalt psykbryt och behöva låsas in på mentalhus.
Citera
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Lyssnade på radio P1 och där sa en rysslandsexpert att Putin har hållhakar på Trump. En är en film från ett hotell i Ryssland där Trump tydligen sysslat med sex på ett perverst vis. Den andra är att Trump har lånat pengar av en Rysk Oligark när Trump hade problem. Och nu påminner Putin Trump att kom ihåg vi hjälpte dig när du hade problem så nu får du hjälpa oss.
P1? Säg att du skämtar 🥺 ”pervers sex” ”lånat pengar” troligen har journalistbegåvnings-reserven kämpat stenhårt för att få fram så verkligt heta hållhakar!
Citera
Medlem
Bara en tanke, kanske en helt omvänd tanke. Men kan inte Ukraina och resten av Europa börja vända sig mera mot Kina nu i detta läge.
Ett miniralavtal med Kina, Europa börja handla med Kina och Asien på nått vis?

Lämna USA...
Citera
Medlem
Shuravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Att forna Sovjet-stater vill gå med i Nato beror på att de vill vara fria och självständiga. Nato är inte ett hot mot Ryssland, Ryssland är ett hot mot sina grannländer.

Idén att Ryssland ska tillåtas diktera vad deras självständiga grannar gör är absurd. Ryssland har sina gränser, om de håller sig innanför dem behövs inte Nato. Sverige och Finland anslöt ENBART för att säkerhetsläget, som destabiliserats ENBART av Ryssland, krävde det.

Ryssarna har haft Nato intill gränsen i mot Baltikum i 20 år. Problem? Nej.

Situationen i Ukraina är en bekräftelse på att Nato behövs, inte det motsatta. Allt Ryssland behöver göra är att ta en till titt på kartan, se vart deras gränser går, och hålla sig inom dem. Befinner sig rysk militär, utan inbjudan, på andra sidan dessa gränser så är det den ryska militären som är problemet. Europa vill inte kriga, men Europa verkar som tur är inte heller vara beredda att acceptera en världsordning där Putin ensidigt bestämmer vad som tillhör Ryssland.

Putin invadera Krim 2014. Ingen gjorde något. 8 år senare. Sedan invaderade han östra Ukraina. Vart tror du att det tar stopp om man gör som du vill göra och lägger sig platt?

Det är enkelt för dig att skriva det som om det vore en universal sanning. Ungefär som att Ryssarna skulle påstå "Vi är inget hot mot Europa" så kan hela Europa lägga undan sina vapen - för det bara är så.
Hela den baletten började inte 2014, men 2007-2008 med Amerikanarnas försök att expandera NATO in i Ukraina och Georgien vilket resulterade i en Rysk invasion av Georgien.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
JD Vance ”har du någonsin tackat oss för någonting”

Det första Zelenskiy gör 3 minuter in i mötet är att han tackar två gånger. Lyssnar inte den där clownen eller varför sitter han där ute på ett hörn och kommer med angrepp som inte stämmer?

Gillade JD Vance tal i Europa men här skämmer han ut sig totalt. Vilken fullständig konfliktsökande dåre.
Han tackade för inbjudan, inte för hjälpen med kriget eller dessa förhandlingar. Det är stor skillnad. Istället gnäller han ju på USA och pratar om "from 2014-2022" då Trump enbart var president i fyra år och har gjort det tydligt att han avskyr de andra som ledde USA de andra åren. Så nej, Zelenskyj tackade inte alls för det som Vance ville ha tack för, tvärtom, vilket ledde till bråket.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ska bli riktigt kul att se Europa återigen ta upp kampen mot resten av världen...
Vi får se hur kul det blir framöver, för sådana som dig. Kan bli en shit show här också.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Oj, Georgien en gång och Ukraina två gånger..

Hur många länder har USA krigat emot.? . 10 ggr fler och alla har varigt på andra kontinenter.
Förstår inte din poäng. Det är betydligt mer intressant för mig att Putin hotar grannar i Baltikum, Polen eller Finland än att USA invaderar länder som ligger långt från Sverige. Men du kanske har rötter i något ökenland?
Citera
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vad är du egentligen ute efter? Jag tror att du och dina kommunistiska KGB-vänner kan vinna kriget mot Ukraina. Jag tror också att ni, med putin-älskaren trumps hjälp, kan besegra fler länder i vad som under det som tidigare betraktades som säkra länder under NATO.

Men varför tror du att du då lever i en bra värld? Samma sak om Ukraina till slut besegras. Förstår du att ett besegrat land kommer att innehålla så många människor som lägger hela sina liv på att deras nya diktatorer (putin, trump) med tillhörande slavar (du) ska dö? Varför tror du att du och dina kommunist-/afs-vänner ska njuta av vinsten? Det kommer att ta många år för er innan ni upp är nordkoreas nivå av hjärndöda undersåtar. Är det ens möjligt?

Jag hängde inte riktigt med på det där i slutet du skrev det var inte så där halvt om halvt jättekonstigt sammansatt?
Kan du testa att skriva det igen på svenska så skulle jag bli glad och se om jag kan besvara det?

Du tror verkligen också för övrigt att du lever i ett fritt land som lever i Sverige som är så jäkla kontrollerad det precis överallt vad ni går ni kan inte ens ha kontanta pengar längre överallt så ska staten in och kontrollera vad ni gör på eran Fritid vilka ni umgås med var ni arbetar med mera och med mera.

Jag anser att du är mer fri när du lever i Ryssland än vad du är i Sverige.

Du märker inte av det för du befinner dig i Sverige och är djupt hjärntvättad vi andra som befinner oss i andra länder ser hur långt Sverige har fallit.

Föga smickrande att ens gamla hemland är ett land fyllt av negrer och resten hjärndöda svenskar som tror att regeringen vill er väl?

Redan nu så har ni för fan Europas längsta pensionsålder dessutom lägst pensioner och dessutom sämst sjukvård.
Så kom igen grabben du får komma med något bättre inlägg där du läxar upp mig.

Sverige är ett land jag inte vill vara i.
Framför allt vill jag inte vara det nu när jag vet om att när som helst så kanske ryssarna marschera in och tar över.

Men jag tror faktiskt att ni skulle mått mycket bättre om ni hade varit under ryskt styre en under Jimmie Åkesson och den dumme Kristersson och alla araber
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in