2025-02-28, 21:14
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Vad menar Trump när han säger att Zelenskyj riskerar ett tredje världskrig? Den ende mannen i världen som har makten i sin hand att utlösa ett tredje världskrig är Trump själv.

I sak har du faktiskt rätt för det var faktiskt Biden och USA som var där nere och sprang med en massa konstiga papper och dokument och konstiga företag.

Men jag vet inte om man kan skylla det på den nya USA nu med Trump som president som försöker fixa rättvisa.

Nu hade dvärgen haft möjligheten att komma ut och bli ren genom att skriva på ett enkelt kontrakt och istället riskerade han precis allting nu genom att bete sig som en luffare.

Men nu tror jag inte mycket på verktyg men jag tror däremot att Ryssland kommer att köra över Ukraina skoningslöst och det finns inget annat land som kan längre stå emot vad ska Tyskland skicka vad ska Polen skicka och vad ska lilla Sverige skicka???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Varför är ni tokvänster-Bidén/Harris-människor så indoktrinerade med att Ukraina MÅSTE vinna kriget? Varför kan de inte bara förlora och alla går över till fred? Sänkta inflationer. Trygghet och bra liv för alla igen.

Ukraina behöver inte vinna. Dom behöver bara hävda sin självständighet och inte bli ett nytt Belarus. Bra att Zelensky inte låter sig köras.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om han hade vänt upp röven och bara tagit emot så hade ju han blivit hånad för det som svag och patetisk.

Vem var det som skrek till vem på mötet?
Se mötet först innan du skriver en kommentar om det. Handlar inte om att Zelenskyj behövde ta emot. Nu visade han sig svag och patetisk. Så? Se mötet.
Citera
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Lite intressant med dom som stödjer Trump här.
Har ni inga anhöriga som drabbas av Trumps åtgärder som garanterat kommer att drabba Sverige?
Jag ger helt fan i vad Trump gör i USA, det är helt OK för mig.
Men han är en fara för oss i Sverige/Europa.
Men förmodligen så fattar dom inte bättre.
Jag skiter fullständigt i Sverige och det fåniga svennefolket. Ni ska ha ett helvete, ni förtjänar bara bajs.

Bra av Trump att han klämmer åt den lille cirkusclownen. Han har fått hålla hov länge nog nu.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Trump har rätt i att det Ukraina och världen nu behöver, redan igår, är fredssamtal med så ömsesidig diplomatisk mottaglighet som möjligt från båda sidor. Först då kan man fira triumfer och snacka om framgångar i kriget, och ett varaktigt slut på konflikten, åtminstone i närtid.

Alternativet är som sagt att kriget fortsätter, och det är rätt märkligt att duon i Vita huset förmodligen skulle fått fler ryggdunkar från massmedia om de istället uppmanade till eskalering och världskrig.

Däremot uppträdde både Trump och Vance respektlöst emellanåt, det ska erkännas, men deras budskap i sig var det inget fel på. De har helt rätt i att fred aldrig någonsin kommer uppnås om inte Zelenskyj och Putin är mottagliga för ett fredsavtal, och dessvärre krävs det både uppoffringar och uppgörelser.

Vem av Trump och Vance som tronar om titeln som USA:s största skitstövel överlåter jag till övriga att avgöra. Budskapet i sig var det dock inget fel på, tycker jag.
Citera
Medlem
Haha, sa han precis 'suka blyat' till JD Vance?

https://x.com/Breaking911/status/1895531336070570433

30 sekunder in
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina hade inte fått behålla någonting. Ryssland ville ha Kherson, Zaphoritzia, Odessa, Luhansk, Donetsk, det fanns inget att förhandla om. Dessutom skulle dom få ha en pytteliten arme.
Ursprungsplanen var att erövra hela Ukraina.
Och sedan stycka det i 2 delar, om jag minns rätt. En som tillhör Ryssland och den andra som marionettstaten Ukraina.
Originallänken https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html
webarchive https://web.archive.org/web/20220226051154/https://ria.ru/20220226/rossiya-1775162336.html
Citera
Medlem
Historiens kanske största händelsen inom politiken. Det är det här vi behöver få höra.
Citera
2025-02-28, 21:15
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Varför är ni tokvänster-Bidén/Harris-människor så indoktrinerade med att Ukraina MÅSTE vinna kriget? Varför kan de inte bara förlora och alla går över till fred? Sänkta inflationer. Trygghet och bra liv för alla igen.
Om vi vänder på det.
Varför kan inte bara ryssland förlora kriget?
Varför ska vi gynna den skyldiga parten?

Otroligt märkligt resonemang. Nästan lite ryss-idiotiskt.
Citera
Medlem
Första dagen på drygt tre år som jag på riktigt tror sanningen och demokratin kommer segra!

Detta måste firas!!
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grocerystoresushi
Putin har ju hunnit med en del fanskap sen 2014, det är bara en del av hans terror. Han har mördat politiska motståndare, skjutit ned civila flygplan, begått valfusk och 2022 startat ett fullskaligt krig. Fattar inte vad du menar?

Nej såklart, Z står ganska handfallen och har inte så många alternativ annat än att försöka förhandla med USA. Fram tills senaste veckorna har USA varit ett starkt land med starka ideal vilka alla lever på hoppet av, men det är ju uppenbart att de börjar fallera. Att de ens förhandlat med Ryssland senaste veckorna har väl varit en ganska fet red flag, men såklart världen vill hålla hoppet uppe. Det är obehagligt hur man får en slap in the face varje dag kring detta.
Det finns ingen deal med Putin. Det kommer heller aldrig att finnas.
Dealen Zelensky behöver är säkerhetsgarantier från en pålitlig och stark partner.

Det går väldigt dåligt för Putins och Kims soldater. De är decennier bort från att inta Kiev.

Om vi förutsätter att Nato är sönderslaget så hade amerikansk närvaro kring Donbass varit deras bästa hopp.
Krim får tills vidare anses förlorat.

Näst bäst europeiska soldater, och sen kan det finnas andra möjligheter FN-styrkor från olika länder, sydkorea, Indien, Kina osv.

Utan dessa säkerhetsgarantier kan det inte finnas något avtal då Rysslands underskrift inte har något värde. Ett eldupphör hade bara öett till att vi hade varit i samma, och en än värre, situation än nuvarande.

Putin hade hunnit träna upp hundratusentals nordkoreaner som skulle ställt till med skit för Sydkorea, Baltikum och Ukraina.

Detta kommer troligen göras i vilket fall och det är bra för omvärlden att de dör som flugor i Kursk.

För Ukraina är det dock bara döda ryssar som räknas. Men det är viktigt att slå ut koreaner så fort som möjligt så kim skickar in fler att dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Och du tror att Europa skulle bara nicka ´´ja´´.

Om dom vill undvika WW3 ja. Det enda Zelensky behöver göra är att skriva på ett fredsavtal. Europeiska länder och Putler har redan gått med på att låta EU sätta in fredsbevarande styrkor i Ukraina om Zelensky skriver på. Zelensky är den enda personen som som stoppar fred just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in