Ny serie p Max. Som Cityakuten och 24. Vi fr flja akuten p The Pitt. Ett sjukhus i Pittsburgh. Under ett pass eller ett dygn med 24 tempo d en timme i taget.
Har 8,5 p IMDB.
Fljer den men noterat en del. Woke skadad som man r.
Hr kommer lite delar av den. Ls ej om du inte sett men kommer och inte vill bli spoliad.
Serien r sjukt PK. Hr kommer bara ngra delar.
1. Varenda svart karaktr r god.
2. Medellders vit man som vntar p vrd r ppet rasistiskt.
3. Asiatisk kvinna kommer in p akuten skadad efter blivit nedknuffad i tunnelbanan. Svart man hade hoppat ner och rddat henne. En vit man sklart hade knuffat henne. Fastn IRL nr detta hnder i USA r det en svart man som knuffat.
4. Ngra pundare tror man snor en ambulans. Visar sig vara tv vita rika collegegrabbar.
5. 15 minuter frelsning i ett avsnitt om hur svarta unga mn startade ambulansverksamheten i USA.
6. Slagsml i vntrummet. En svart ldre man blir nedknuffad av tv vita kvinnor som slss.
7. Ngot som hintats om. En ung kvinnlig AT-lkare kommer avslja att den framgngsrika vita ldre lkaren snor droger frn akuten.
8. Ung grabb kommer en med sin morsa. Grabben vit sdan visar sig hata kvinnor och r en massmrdare i vntan.
Det var bara en del. Kan nog ge 20 punkter till. Men den r s sjukt Woke. Men kollar nd. Kan ni fortsatt flja sdana serier fastn man blir helt slut med tanke p allt Woke?
Well, din sammanfattning under spoilern gjorde ju att man avstr direkt.
Gr du rtt i. Sjlv tycker jag det blivit s komiskt Woke att man bara fljer den fr att ngon gng (det r nd 6 avsnitt kvar) mste det komma ngot som r icke det... Men terstr att se.
15 minuter frelsning i ett avsnitt om hur svarta unga mn startade ambulansverksamheten i USA.
Freedom House Ambulance Service var inte den frsta ambulansverksamheten i USA men var den frsta som hade personal som hade medicinsk utbildning utver grundlggande frsta-hjlpen. Innan dess var det typiskt polisen eller begravningsbyrer (!) som hade ambulansversamhet.
Nu mer ser jag bara deckare eller humor. House var bra (vrldens mest sedda serie ett tag). Cloneys genombrotts-serie har jag aldrig sett, inte ens zappat frbi.
Sjukhus serie r inget jag normalt tittar p.
Men om alla mangrant lovordar den hr (eller folk i mitt riktiga liv) s kanske jag ger den en chans.
Jag brjade titta fr att jag tidigare sg ER (Cityakuten). ven sett serien flera gnger. Gillade Noah Wyle (som spelade dr John Carter), s ville ge The Pitt ett frsk. ven om han spelar en annan lkare dr, och det finns andra skillnader. S skulle vl inte riktigt sga att det r som Cityakuten, vilket nmns i trdstarten.
Jag brjade titta fr att jag tidigare sg ER (Cityakuten). ven sett serien flera gnger. Gillade Noah Wyle (som spelade dr John Carter), s ville ge The Pitt ett frsk. ven om han spelar en annan lkare dr, och det finns andra skillnader. S skulle vl inte riktigt sga att det r som Cityakuten, vilket nmns i trdstarten.
Jag gillar nd The Pitt.
Dock ddsboet frn han som skapade Cityakuten stmde de som gjorde den hr serien. De menade att han hade ju redan skrivit ett manus fr just en serie som detta. Ett Cityakuten och 24 i symbios.
Ok bara ett avsnitt kvar. Fr man gissa att den hr massmrdaren kommer vara en vit Maga snubbe...
Det skulle ju bara vara pricken ver i sett att vara en Woke och PK serie.
Annars fr man vl ge serien ett ganska bra betyg. Av det man lst frn folk som faktiskt jobbar p akuten r den ganska trovrdig sett till sprk osv. Det mnga dock verkar klaga p hr att det r fr litet fokus p sjukskterskor. De ska ju annars vara motorn p en riktigt akut. De som kommer gra det mesta av arbetet. Inte som i den hr serien det verkar finns att verfld av lkare och de r med i princip allt.
Sedan detta med en lkare Mr Er skulle vara med verallt och han r verlkare (chefslkare fr hela akuten) ocks extremt not IRL.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-04-01 kl. 18:09.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!