Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Du får tro och tycka vad du vill.
Att han betett sig så i decennier gör det inte bättre.
Du får tycka och tänka vad du vill om argumentation. Jag har inte kommit med några argument. Jag har delat min syn på det hela, varken mer eller mindre.
Vad du tycker och tänker har inget med mig att göra.
"
... i slutet var det - som började..."
Du kunde lika gärna ha skrivit "det började med att han slog tillbaka"...
Vance skulle bara hållt käften och överlåtit åt sin president att föra USAs talan. Han får det att framstå som om
Trump behöver stöttning och inte ens klarar av att snacka omkull en krigstrött och sliten komiker. Snacka om att underminera sig själv och
Trump inför hela världen.
Vad har Aftonbladet med det här att göra?
Du missar dock att det BARA är Zelenskyj som förlorar på att sabba förhandlingarna med USA.
En majoritet av amerikanska väljarkåren är redan nu skeptiska till Ukraina och Zelenskyj, så Trump förlorar knappast något i opinionen på det grusade mötet, däremot så framställer det Zelenskyj som oresonlig och otacksam inför de amerikanska tv-tittarna.
Zelenskyj förlorar dubbelt på detta. Han sabbar sin förhandlingsposition inför ett eldupphör- eller fredsavtal, och han sabbar sina utsikter för att bedriva krigsföring om kriget fortsätter då han nu blir av med de flesta effektiva vapnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grocerystoresushi
Jag vill inte argumentera på något speciellt vis. Tycker det är ganska konstigt att någon som inte känner till annekteringen av Krim ska diskutera världspolitik över huvud taget, men att Trump totalt saknar allmänbildning är det väl inte ens någon som höjer på ögonbrynen över längre.
Putin respekterar helt klart Trump mer än Biden, men det är inget att skryta om. Putin är en våldsam mördare som totalt saknar respekt för diplomatiska avtal, det enda han är ute efter är makt och han tycker om Trump för att han tror att han kan lura honom. Ett fredsavtal där Trump och Putin får bestämma är inte en trygghet för någon.
Annekteringen av Krim skedde ju kort efter efter att Ukraina hotade med att säga upp avtalet de hade med Ryssland om deras flottbas där. Så oavsett vad man har för inställning till Ryssland och Putin så var det ju ett ganska enkelt val för ryssarna då de väl inte var så sugna på att bli av med basen för deras svarta havsflotta.