2025-02-28, 20:44
Medlem
Nej vad pinsam, vad fan gör du JD??

Jag bor i USA med min familj och har gjort så i över 10 år nu.
Jag supportade Trump 2016 och även nu 2024 då han är "the lesser of two evils" med en hel del bra ideer.

Även fast jag inte gillade honom som person, hans dryghet och konstanta lögner.
Musk är en clown, men Doge rör verkligen om i grytan vilket är positiv även om Musk själv är en parasit.

JD Vance var dock den jag gillade mest. Han framstod som rak och balanserad till skillnad från Trump.
Han skämde ut sig totalt idag.

Tiggarkungen Zelensky och Ukraina har jag väldigt lite till övers för, men man beter sig fan inte så här när man pratar med andra ledare.

Trump själv var lung i början, sen kommer JD där och försöker avkräva ett thank you från Zelensky och kallade honom oförskämd etc. Zelensky var lung och sansad innan JD ville spela tuff, vilket triggade igång Trump som även han frånstod som totalt obalanserad.

Det blev en 2 mot 1 mobbar situation där man i princip kräver att Zelensky skall accepera deras "deal" dvs fred mot invaderande Ryssland samt ge USA 50% av framtida intänkter från mineraler man utvinner i Ukraina.
Robber barons är ett bra ord.

Zelensky ÄR ett otacksamt svin som parasiterat på världen i 3 år och berikat sig själv, men han framstod som symaptisk här vilket säger en hel del om hur vidrigt JD och Trump uppförde sig.

"Your position is not a strong one".
Nej självklart inte. Hans land har invaderats och mängder med hans landsmän har dött.
Trump låter som om han vill göra en deal om att sälja ett par begagnade bilar när han försöker vara tuff.

Fred för honom innebär i princip att Ukraina böjer sig för ryssen och låter landet plundras ekonomiskt av USA. Sen när Zelensky stod upp för sig själv kunde inte dessa två själgoda, bortskämda clowner behärska sig.

Jag skämdes ögonen ur mig, satans vad JD tappade bollen och visade sina rätta färger.

Mängder med mina grannar som röstat på Trump undrar vad fasen man håller på med. Gör sig ovän med grannar som Kanada och Mexico, pissar på sina vänner i EU samtidgit som man hanterar Putin med silkesvantar.

Man så länge de får sin "Gulf of America" är average Joe nöjd. Kom ihåg att 90% av jänkarna inte har pass och inte kan ett skit om hur världen fungerar.
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Om inte USA hjälper med vapen och pengar, så kommer EU/NATO Länderna stå för kostnaden och ev. skicka sina soldater. Tredje världskriget är på gränsen.

Ibland har man tyvärr inte många alternativ när stora spelare håller i det hela. Antingen går med på kraven från USA och det blir fred eller så fortsätter kriget - som kan sluta hur som helst (värre troligtvis). Det är beklagligt oavsett.

Det går inte att gå med på krav från diktatorer, de kommer bara komma med fler krav. Helt rätt att be USA dra åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Varför ska jag använda källor på det de har haft övningar under flera årstid nu sedan kriget börjar du kan väl för fan googla själv?
Ge mej en källa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Lilla kompisen där jag ska berätta för dig att min pappa var fast anställd officerade jag uppväxt med vapen och inom den militäriska i Sverige.

Det finns ingen inom militären som anser att Sveriges regering har velat satsa på försvaret.

Så Sverige har inte byggt ut någonting alls utan vi har istället sadlat om från invasionsarmé till enbart insats.

Åh okej, om din pappa sade det så måste det ju vara sant.
Citera
Medlem
Den som skrattar mest är Xi Jinping.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Underbart! Den lilla kokainsniffande diktatorfittan blev uppläxad av pappa Trump.
Uppläxad? Trump viftade lite men fingret, sen började han svamla om Hunter Bidens toa. Statsmannamässigt. Retoriskt skickligt.
Citera
Medlem
Trump är en jävla psykopat Bully
Fruktansvärt vilket beteende han har
Citera
Medlem
hade varit så klockrent om zelly hade vänt sig till indien eller kina istället...
Så trump blir utan ukrainas litium och andra mineraler dom vill åt! hahaha

Chicken tikka Masala!! en riktigt sjysst curry kichidi
Citera
Avslutad
Jag tror Zelenskyjs enda chans nu är att erbjuda Kina mineralerna som Trump var ute efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är det jag blir förbluffad av. Säger inte att Trump agerade rätt eller statsmannamässigt, men vad fan håller Zelensky på med? Fattar han inte vad som står på spel, det borde han göra.
Ukraina har nu bara 2 val kvar.
Bli rövknullade och utnyttjade av ryssarna eller av USA.
Hur dom än gör är dom rökta för lång tid framöver.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det där stämmer ju inte. Det är samma vänsterliberala klägg som gör alla andra "undersökningar" för att glorifiera sig själva och sina ekonomiska intressen och stärka sin makt. De har inte ens varit i Sverige. En simpel, falsifierad "skrivbordsundersökning" med andra ord.
Jobbigt att höra sanningen förstår jag.
Om mitt inlägg inte stämmer bör du anmäla det men eftersom det stämmer så kommer du inte att göra det. Detta har ju varit känt länge att USA oavsett undersökning hamnar väldigt långt ned på den här typen av demokratilistor. Om du vill kan jag tipsa dig om att söka lite närmre kring vad de rankar högt.

Dessa länder rankas som fullvärdiga demokratier baserat på kriterier som valprocess och pluralism, regeringens funktion, politiskt deltagande, politisk kultur och medborgerliga friheter.

Bakom ovanstående 15 på top 20 hittar man länder såsom Costa Rica, Sydkorea, Japan, Mauritius och Uruguay vilket alla har ett högre demokratiindex än USA.

Man kan ju fundera på varför ett land som bygger sin makt på att presidentkandidater tigger pengar från olika företag som sedan vill ha betalt i form av tjänster tror sig vara förmer än andra. Har du funderat i dessa banor någon gång?
Citera
2025-02-28, 20:45
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tror tvärtom att det här är det enda vettiga sättet att behandla en vulgär tölp som Trump

Ja, imponerande tålamod som Z visat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in