2025-02-28, 19:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Vilket otroligt skamligt beteende av Vance och Trump. Empatilösa jäkla kräk är vad de är.

Sicka losers - inga argument alls annat än skolgårdssnack från mellanstadiet. Man förvånas över att Trump och Vance ens är myndiga.

Sorgligt att ett land väljer en dement narcissist som president.
Citera
Medlem
Tigerkakans avatar
Jag har tidigare varit imponerad av JD, men den här presskonferensen avslöjade hans sanna jag – en dryg, självgod översittare! Vilken vedervärdig skitstövel, som inte bara trycker ner Z utan också sitter där och kräver hyllningar som om han vore någon jäkla kung.

Och så såg jag att han har schäferhundar – ja, men självklart! Passar ju perfekt för en maktfullkomlig besserwisser med diktatorskomplex. Allt som saknas nu är ett ridspö, så kan han verkligen leva ut sina storhetsvansinniga fantasier!
Citera
Avslutad
Blir intressant att se vad som händer efter detta. Mainstreammedia korkar nog upp champagnen ikväll!
Citera
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Det var därför jag skrev landet som hjälpt honom i hopp om att mongon som du inte skulle missförstå, men det är klart du gjorde det iaf.

Tappade all respekt för Zelensky efter att ha sett han här. Inser han inte att han får kriga själv eller skriva på ett jävla avtal. I krig förlorar en sida på ett eller annat sätt. Det finns inte två vinnare i krig. Han är i ett underläge och ville han bete sig som en liten fitta så får väl han kriga på då utan hjälp från USA. Lycka till.
”Landet” är fortfarande en annan sak än Putins knähund som nu styr. ”Avtalet” innebär kapitulation och det vill Ukrainarna inte gå med på, hur kan du inte fatta det?
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Ni ville ha avtal, här har ni bästa avtalet!
Zelenskyj blir rövknullad framför hela världen just nu, vi alla skrek att han var en hund samma dag som han blev vald. USA och EU pumpade in med pengar och gjorde honom kaxig mot Putin.
Kolla vad som hände, snubben blir utskälld framför hela världen. Trump säger bokstavligt talat, vi gjorde dig till vad du är idag. Du ska TACKA oss!

Var det värt? Att sälja sitt land för pengar? Att skicka in sina soldater dag in dag ut mot ett skit land som Ryssland? Låta EU och USA använda DINA soldater?
Citera
2025-02-28, 19:56
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Det också, framförallt så är inte Ukraina ett land man pissar på på det här sättet. Finns många galna jävlar i det landet som kommer att se som sin främsta uppgift nu att avsluta livet på Trump och JD Vance.

De är liksom inte något välkammat västland som Sverige vi pratar om här. Ukrainarna har i stort sett samma mentalitet som ryssarna och kommer avsluta den som går emot dom. Vet att de har dödslistor på flera högt uppsatta personer och nu är Trump överst på den listan

Jepp, östeuropén gick till mötet med en aggressiv rysk/östeuropeisk mentalitet. Trumpen sitter ju själv också på höga hästar och tolererar inte att bli förolämpad. Zelenskyj borde aldrig ha genomfört mötet, eller åtminstone inte om han nu inte hade för avsikt att förhandla ett fredsavtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Nu kommmer USA allt dra bort allt stöd till Ukraina!

Vem fan tror Zelenskyj att han är komma till Vita huset och bete sig som ett svin!

Vad sa han som var svinigt? Hörde ingenting. Däremot satt JD Vance ute på ett hörn och letade konfrontation på ett obehagligt sätt. Sen fick han med sig Trump på det.

Räcker bara att titta på klippet.
Senast redigerad av Guldvask 2025-02-28 kl. 19:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Nej, Sverige är ett av de länder som inte är nöjda tills varenda snubbe i Ukraina har dött. För glöm inte folks, det har bara dött 43 500 Ukrainaire, inte 1,3 miljoner+.

Du har helt rätt, fattar inte vad europa håller på med. Men de är väl rädda om sina egna arslen nu när propagandan faller sönder.
Citera
Medlem
var ett katastrof möte från början till slut..Hur fasen ska detta sluta egentligen..
Citera
Medlem
Jag följde precis nyheterna om mötet mellan Trump och Zelenskyj den 28 februari 2025, och något slog mig som ganska motsägelsefullt. Trump hävdade att Ryssland tidigare brutit avtal på grund av bristande respekt för honom, men att de skulle hålla sig till överenskommelser om han var president. Samtidigt vägrade han att inkludera säkerhetsgarantier i det föreslagna avtalet mellan USA, Ukraina och Ryssland. Om Trump är så säker på att Ryssland skulle respektera avtalet på grund av deras respekt för honom, varför är han då ovillig att införa dessa garantier? Är inte detta en motsägelse?

Enligt rapporter från mötet anklagade Trump Zelenskyj för att "spela med ett tredje världskrig" och uttryckte frustration över Ukrainas påstådda otacksamhet för USA:s militära stöd. Vicepresident JD Vance beskrev också Zelenskyj som "respektlös". Denna spända atmosfär ledde till att den planerade gemensamma presskonferensen ställdes in, och statusen för mineralavtalet förblev osäker.

Detta väcker frågor om Trumps förtroende för sin personliga diplomati med Ryssland och hans ovilja att formalisera säkerhetsåtaganden. Om han verkligen tror att hans relation med Rysslands ledning är tillräcklig för att säkerställa att avtal följs, borde han då inte vara villig att inkludera formella garantier för att stärka Ukrainas position? Eller indikerar hans motstånd mot sådana garantier en brist på förtroende för Rysslands åtaganden, trots hans påstådda inflytande?

Detta motsägelsefulla beteende kan tolkas som en överdriven tilltro till personlig diplomati, en ovilja att binda USA till formella åtaganden, eller en kombination av båda. Oavsett orsaken förblir frågan: Hur kan man förlita sig på informella relationer i internationella avtal utan att stödja dem med konkreta säkerhetsgarantier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Såg du ens själva debatten??
Om du gjorde det så förstår du nog ganska säkert varför Trump har ett sånt offentligt stort stöd när det gäller att USA ska sluta skicka pengar till Ukraina

Ukraina som folk har alltid varit jävligt otacksamma mot all hjälp och pengar man har skänkt till dem
Det är verkligen högtid nu att folk får upp ögonen för det här och låter Ukraina ta smällen som de själva ställt till med!!

Jo eftersom jag skrev att detta var det sjukaste jag SETT så vore det väl ganska konstigt om jag inte SETT det 🫢🫢🫢
Jävligt smart tänkt där 👌

Men du kanske har rätt, de kanske är just så dumma i USA att de faktiskt tycker detta är ett vettigt beteende av en sittande president/vicepresident.
Personligen är jag fortfarande i chock över den totala idiotin av 2 personer mot en annan i ett offentligt sammanhang.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jaha... Du är en sån där som tycker att man ska tacksamt ta emot att bli pissad i munnen om nån är starkare?
Tur att inte alla är ryggradslösa töntar som du.

Dags för bojkott av usa på alla plan nu.

Nej. Men komma och ställa krav i Ovala Rummet. Det är rätt dumt. Zelenskyy har ju inte innan fått krav emot sig. Du har fått alla dessa hundratals miljarder dollar. Men skriker fortsatt om mer. Fastän vi vet att korruptionen inom Ukraina är enorm. Sedan kommer in i detta rummet och skriker åt USAs president. Det är illa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in