2025-02-28, 19:46
Medlem
Trump är tuff i förhandlingar men Vance är en riktig översittare som går in för att förgöra sina vänner innan han tar allt de har. Man kan inte säga till någon att vara tacksam för att de får överleva om någon försöker förgöra dem och ta allt ifrån dem.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Utgången rubrik: Trump Kör över Zelensky med Bulldozer

/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är helt obetalbart. Har inte sett Trump krocka med en gästande statschef eller utländsk politiker så här illa NÅGON gång tidigare. Detta kommer att bli lika legendariskt som när Chrustjev stod och knackade en sko i bordet inför FN.

Trump ryter: "YOU'RE GAMBLING WITH WW3!!" - det har han ju rätt i, men ingen har idigare vågat säga det högt till Zelensky, öga mot öga. Och inför rullande tv-kameror dessutom.
Du har faktiskt rätt i att det uttalandet är intressant men du tolkar det fel precis som med allt annat. Det innebär mer eller mindre att Putin nu äger USA. USA har en president som är rädd för WW3, Putin kan nu hota sig till vad som helst.

Att en president öppet avslöjar att han är rädd för Ryssland har aldrig hänt förut och en sådan president kan inte sitta kvar.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu om någon gång är det fan dags för våra svenska och europeiska politiker att sätta ner foten och fråga Trump vad i helvete han håller på med.

Men Trump och Vance beter sig så oerhört respektlöst att det är svårt att ta in att vuxna människor gör så och det framför världens tv-kameror. Så man undrar nästan lite om detta är ett slags skådespel av någon anledning som vi inte känner till ännu.

Om inte så måste fan folk börja sätta ner foten nu mot Trump och Vance. Kristerson måste gå ut redan ikväll framför tv-kamera och säga att han redan ikväll kontaktar Trump för att protestera.
Ja, skoja inte.

Men jag har tyvärr inget hopp för ryggradsbaserat beteende av vår nuvarande regering.

Tror inte eu fixar det heller... Hoppas jag har fel.
Jag sätter mitt hopp till Kaja Kallas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Glyndwr
Lite intressant med dom som stödjer Trump här.
Har ni inga anhöriga som drabbas av Trumps åtgärder som garanterat kommer att drabba Sverige?
Jag ger helt fan i vad Trump gör i USA, det är helt OK för mig.
Men han är en fara för oss i Sverige/Europa.
Men förmodligen så fattar dom inte bättre.
han försöker stoppa det Bidenadministrationen ställt till med fattar folk inte det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
Donald försöker hindra WWlll försök förstå det

Genom att uppföra sig så

Citat:
“Have you said ‘thank you’ once?” Vance asked Zelensky.

Citera
2025-02-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
EU är fattigt som Afrika.
Det finns inga människor som är villiga att slåss i detta kriget mot Ryssland heller för den delen den finns ett fåtal idioter i Sverige som är lite halvt vapenbögar.

Men det finns alltså varken soldater ammunition utrustning eller någonting för att möta världens största land så jag förstår inte hur ni ens kan fundera på det här.

Ryssland kör över hela Europa utan usa s stöd.

Om Ryssland varit med i EU hade ni legat mellan Rumänien och Bulgarien när det kommer om ekonomisk utveckling. Afrika kan(är) ni själva.

Hörde liknande resonemang från er Rysstroll 2021-2022 om Ukraina, de skulle också lägga ner vapnet och inte kämpa, nu är vi 3 år in i kriget, känns som ni borde vara tysta helt enkelt.

Stämmer att européer vill ha fred och vill inte kriga i första hand, men tydligen räcker det med tanken på ryskt styre så har du ett par miljoner villiga.

Testa att skicka in lite kravallpolis i Polen eller Finland så kan ni känna på lite västerländsk pacifism.
Citera
Medlem
Jag har tidigare stått bakom USA. Men nu önskar jag att Europa gör allt för att försämra läget för USA och gör Europa viktigare än USA. Med det sagt så bör största målet fortfarande vara att göra livet surt för Lill-Pluttin och ryssarna.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Trump är en dead man walking.

Japp. Det måste vara MÅNGA i USA som inte klarar av att ta det här. Och det gäller nog reservclownen med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Totalt chockerande beteende från Trump och Vance.
Och det var Vance som började. Riktigt korkad snubbe.

Cringe på högsta nivå. Inte särskilt statsmannamässigt att vice måste gå in som en djävla wingman mot en president. Det dryper osäkerhet från Trump.
Citera
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Satan vilka arslen Trump och Vance är. Och i Putins ficka! För de som inte redan förstått det.
Trump o musk har mycket mer pengar än Putin. Men dom är ändå i hans ficka säger du? Är du säker på att du inte är gravt efterbliven?
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Ledarna för EU-länderna kommer åka kors och tvärs för lönlösa möten om hur man ska stötta Ukraina utan USA för att sedan inse vinken och ställa sig i ledet bakom husse USA och göra som man blir tillsagda.
De har inget annat val.

Trump har sagt det under sina förra mandatperiod. Det är nästan så att karlen kan se in i framtiden.

Sällan har väl detta klipp varit mer korrekt att se.

https://youtu.be/1JpwkeTBwgs?si=BjOOriHit3cCRebk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in