Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
50% av pengarna investeras i fonden, dom övriga 50% har USA inget att göra med. USA är "delägare" i fonden men har egentligen inget att säga till om då 100% av pengarna ska investeras i att bygga upp Ukraina. Ungefär som norska oljefonden, bara att USA sitter med som en "silent partner" och petar sig i naveln.
Det är humor på hög nivå. Zelensky spelar 5D shack med den orangea lilla ryssapan
Vilken kung Zelensky är💪
En sann ledare till skillnad från den lilla fittan "Elon" Trump.
Jag vet inte om det bara är som du är ovanligt dum i huvudet eller bara dålig på engelska.
Det du skriver om är vad Ukraina har för krav att det ska bli en pengarna ska samlas i en fond det där är ingenting alls som Trump har i sitt krav och sitt avtal.
Du kan titta på sändningen som går just nu på BBC där har de tagit upp vad den lille dvärgen har för krav på sitt avtal och var Trump har för avtal och krav på det!
Mitt tips är att du börjar att lära dig engelska så du kan hänga med lite grann om vad det rör sig om och allt annat skit snack om att det finns inga mineraler så kan jag väl avslöja för dig att det finns mineraler.
Och sedan precis som alla nyhetskanaler och tar upp det handlar inte längre om vad selinski vill ut och när handlar om hans överlevnad det är därför han är väldigt angelägen om att få stöd av USA annars är timmarna nästan räknade för Ukraina.
Och det är ganska kul med tanke på att Sverige har hela tiden har skrivit i alla olika medier om att hur Ukraina ska vinna kriget och så vidare och så vidare.
Fast allihopa nu verkar helt överens om att kriget är totalt kört utan stöd från USA och det var till och med Europa själva sagt att de kan inte hjälpa Ukraina mot Ryssland m
Så jag undrar hur den lilla expert finnen generalmajor pasakivhii tar till sig den här faktan?
Så det var inte så mycket med rostiga spadar och hinkar med ryska armén tydligen som ni har matat på i dessa trådar under flera års tid.
Fakta visar att ryssarna är nog ganska mycket vassare än vad ni hade räknat med.
Trump visar vägen igen

Dvärg -fan får betala eller åka hem och bli slaktad på slagfältet.
Slava ukraniii på er alla dumma jävla svenskar som hela tiden stöttat Ukraina. Trots vi andra sagt kriget var aldrig Ukraina ens nära att vinna.