2025-02-28, 15:53
Medlem
Europes avatar
En minister följer med polisen på utryckning. Polisen ber honom bära skottsäker väst.
Ett gäng sossar grinar. Sossetidningen rapporterar om lipandet.
Jorden fortsätter rotera kring sin axel under sin färd runt solen.
Citera
2025-02-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Vad Flashback tycker vet jag inte men jag tror det är bra för både vita liberaler och förortsbor att Mats Persson och Martin Melin på detta vis förkroppsligar vad alla redan vet: vita politiker är rädda i förorten och förortsbor föraktar vita som är rädda för våld. Bravo! Toppeninitiativ! Nu kan vi snacka!

Vita liberaler är som ett sjukdoms virus. När invandringen närmar sig så flyttar de till säkra områden där de vurmar för mer invandring.

Problemet är att till sist finns det ingenstans att ta vägen.
Citera
2025-02-28, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Vita liberaler är som ett sjukdoms virus. När invandringen närmar sig så flyttar de till säkra områden där de vurmar för mer invandring.

Problemet är att till sist finns det ingenstans att ta vägen.

Det där är en gammal analys och det vet du om. Invandrare i medelklassområden vet det och hycklar på samma sätt som liberaler om varför de inte bor i orten.
Citera
2025-02-28, 16:12
Medlem
trillians avatar
Det stör mig med vänster-folk som är emot användandet av skyddsväst i förorterna. Det är allmänt känt att det är farligt för "utomstående" där. De attackerar folk med kamera osv.

För en vanlig tjomme som går med jeans å t-shirt kanske ganska ofarligt. Men för någon som går med SÄPO osv så drar det blickar till sig.

Om jag varit där i en sådan yrkesroll så hade jag 100% burit skyddsväst.

Dubbelbestraffning. Först FUCKAR vänstern SÖNDER Sverige, sen skall man få skit för att man anpassar sig till deras äckligt pissiga tillvaro de skapat. Fruktansvärt faktiskt.
Citera
2025-02-28, 16:22
Avslutad
Vänta bara tills folk får veta att polisen också alltid bär skottväst.
Citera
2025-02-28, 16:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Folkligt medkännande (för de som bär skottsäker väst i vardagen) eller politisk markering för att Tidö-partierna tar den grova brottsligheten på allvar?

Eller bara oumbärligt säkerhetstänk för en utsatt minister? Osmakligt eller acceptabelt?

Vad tycker Flashback?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xj25zB/mats-persson-hade-skottsaker-vast-i-rinkeby-far-hard-kritik

Ett uppenbart tramsigt försök att ”visa upp” det nya farliga Sverige. Valet närmar sig och då måste L ha något att snacka om.

Det är farligare i innerstan än i Rinkeby. Går Mats runt med skottsäker väst på Stureplan också?
Citera
2025-02-28, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det stör mig med vänster-folk som är emot användandet av skyddsväst i förorterna. Det är allmänt känt att det är farligt för "utomstående" där. De attackerar folk med kamera osv.

För en vanlig tjomme som går med jeans å t-shirt kanske ganska ofarligt. Men för någon som går med SÄPO osv så drar det blickar till sig.

Om jag varit där i en sådan yrkesroll så hade jag 100% burit skyddsväst.

Dubbelbestraffning. Först FUCKAR vänstern SÖNDER Sverige, sen skall man få skit för att man anpassar sig till deras äckligt pissiga tillvaro de skapat. Fruktansvärt faktiskt.

Det är sådant här jag tänker att samtalet kan öppnas upp ikring. Faktiskt många personer som inte skulle sätta sin fot i Rinkeby eller jämförbart område alls, och det är inte särskilt trevligt att gå där som vit om folk inte känner igen dig. De kollar. När jag kom med bussen och skulle fråga en grej svarade folk knappt. Okej att de inte kunde svenska men man kan visa att man inte förstår och le som en hyfsad person. Rinkeby är en BY men dock med folk som byts ut och bor där ett tag (de som ej pratar svenska).

Om man vill prata om Rinkeby och skottvästar får man sätta sin fot där utan tretton livvakter i släptåg först och se hur det är.
Citera
2025-02-28, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ett uppenbart tramsigt försök att ”visa upp” det nya farliga Sverige. Valet närmar sig och då måste L ha något att snacka om.

Det är farligare i innerstan än i Rinkeby. Går Mats runt med skottsäker väst på Stureplan också?

Det kanske är farligare i innerstan men skillnaden är att om jag vid en brottsplats för stickskador inom tull frågar efter vägen till ... så får jag ett svar på svenska, ingen säger att de ska knulla min mamma, ingen stirrar på mig och jag kan gå och fika på de flesta torg utan att folk i medelåldern stirrar. Känner inte att jag behöver skottväst för det men håller mig på Spånga torg max.

TILLÄGG:

Sen fattar jag att det är EXAKT SAMMA om man är två svensksomalier i slöja och går in på - ja jag vet inte - nåt ställe vid Odenplan kanske men skillnaden på vassa äckliga blickar och nån som ropar högt att du inte är från byn finns ändå.

TILLÄGG2:

Och jag tycker inte ens att jag behöver vara tyst och lyssna längre. Ni ville inte ha vita i era områden. Varsågod nu har ni inga vita i era områden utom folk som jobbar i era områden. Ni ville inte bli misstänkliggjorda men ni kunde misstänkliggöra politiker. Varsågod nu kommer två spänniga töntar ut till er och poserar i skottväst som era älskade gangsterrappare.
Senast redigerad av ConvoPost 2025-02-28 kl. 16:43.
Citera
2025-02-28, 16:40
Medlem
Månsans avatar
Tack svenska politiker! Vilket jävla Mordor ni lurat på de arma svenskarna. Hela Sverige är på väg att bli en livsfarlig arabisk-afrikansk krigszon, går knappast att förneka när arkitekterna bakom helvetet själva bär skottsäkra västar.
Citera
2025-02-28, 16:44
Medlem
Patetiskt. Det är som någon sa i Aftonbladet att ingen vet vem han är eller för den delen ens bryr sig.

Han gör sig själv till en måltavla genom att gå in i området och leka viktig. En poser.
Citera
2025-02-28, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Patetiskt. Det är som någon sa i Aftonbladet att ingen vet vem han är eller för den delen ens bryr sig.

Han gör sig själv till en måltavla genom att gå in i området och leka viktig. En poser.

Nej ingen bryr sig utan skriver bara spaltmeter på spaltmeter om rasismen i en skottväst. Problemet är att han heter Mats Persson och ser ut som och är en tönt. Men de verkliga posers som har pajat allt står med skottväst och "para" på Instagram och hela Sverige lägger huvudet på sned inför detta barn som dog.
Senast redigerad av ConvoPost 2025-02-28 kl. 16:51.
Citera
2025-02-28, 16:48
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tack svenska politiker! Vilket jävla Mordor ni lurat på de arma svenskarna. Hela Sverige är på väg att bli en livsfarlig arabisk-afrikansk krigszon, går knappast att förneka när arkitekterna bakom helvetet själva bär skottsäkra västar.

Lurat?
Detta är vad framröstade politiker bestämt och vad ca 80% av svenska folket applåderat. Svensken trodde att man skulle kunna runda de medföljande problemen genom att helt enkelt flytta till annat område så fort invandrare flyttade in, men nu börjar det bli svårt. Så här ser det ut i hela västra europa, white flight som blivit en kraschlandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in