Natten mellan onsdagen den 2:a och torsdagen den 3:e juli 1997 var jag på Nollbudgetfilmfestivalen på Sturebiografen tillsammans med tre av mina favoritflickvänner och den film som väckte mest uppmärksamhet - och var roligast - var Josef Fares kortfilm "Gangstaz 'n' Cash".
Skulle gärna se den igen men har inte hittat den på youtube.
Senast redigerad av Eastmancolor 2018-12-01 kl. 02:31.
Jag bodde tydligen granne med Fares Fares , Josef Fares och deras föräldar. Men den enda jag minns är den yngsta systern som lekte på en lekplats i bostadsområdet. Då var hon väl i 4-6 års åldern. Pappan såg jag väl första gången i verkligheten efter första filmen som de gjorde. Bröderna har jag mej veterligen aldrig sett i verkligheten. Världen är bra stor även i småstäder som Örebro. Så jag är verkligen fascinerad när vi idag ska informeras och veta om allt i hela världen genom Tv, tidningarna och internet. När vi knappt har koll på saker bara några hundra meter ifrån där vi bor eller vistas.
Det är väl värdet på bolaget, inte vad han är god för.
"Han hade då precis berättat om sina stora framgångar som tv-spelsentreprenör, och om hur det kändes när han för första gången hade 100 miljoner kronor på sitt konto."
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!