Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-28, 13:31
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Trump är en pajas.
Hur ska han kunna göra det , dessutom beundrar han putin.

Bara skruva upp sanktionerna från 30% till 100%
Vem beundrar en förlorare?
Citera
2025-02-28, 13:50
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tror tvärtom. Men det är fler och fler som tycker att Zelenskyj är en skitstövel, det är inte en särskilt ovanlig åsikt.

Han är inte med i en popularitetstävling, han är krigspresident för ett suveränt land som blev invaderat av en mycket större motståndare för tre år sedan. Under hans presidentskap har ukrainska armen gått från ingenting till ledande i drönarkrigföring. Så skitstövlel eller inte, något rätt har han gjort.
Citera
2025-02-28, 13:54
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du menar att det blir en garant för fortsatt stöd från USA, eller vadå? Då måste ju Ukraina ändå försöka besegra Ryssland militärt, vilket väl är det man numera försöker komma runt?

Ja lite så.
Jag tror inte man behöver slåss på fältet, för att besegra Ryssland.
Här i denna tråden är det mycket fokus på pang och död.

Men kolla runt lite, så ser du nog att pengar kan vara det avgörande.
Många här håller fast vid sanktioner, frysta tillgångar, inte berör Ryssland. Jasså?
Man pekar på numerären. Jovisst är den viktig. Men när du pytsar in den allt eftersom....blir som att pinka på brasan.

Läste en artikel som påpekade en intressant sak. Vill minnas att den i botten handlade om fredsförhandlingarna i början av kriget. I Turkiet.
Vad man sa, var att:
1. Anfallet var ett stort misslyckande.
2. Man var tvungen att backa hem eller förlora helt.
3. Fredsförhandlingarna var från Ryssarnas sida, att vinna kriget ändå, utan att omorganisera sig.
4. Ukraina sa nej. Finns många skäl till ett nej. Orimliga krav.
5. Då var Ryssland tvunget att gå på attack igen. Men man var inte klar att anfalla på nytt, än.
6. Så man tappar i öster och söder.
7. Väl återhämtat, så går man på attack igen. Maler sig fram.
Ja, allt detta vet alla säkert om.

Man har lyckat rekrytera, löpande. Men det är det där pinkandet som jag pratar om.
Ryssland har inte manskap och andra resurser att sätta in, om man skulle bryta genom någonstans.
Man har inte lagren av ammunition.
Man har inte logistiken.
Man har inte eldkraften från luften.
Man har inte några stora reserver.

Apropå reserver.
Det är tunt på många ställen hos Ukraina. Sätt in reserverna där, från ryssarnas sida.
Men det går inte. De har inget att slänga in.
Nordkorea. Gick inte bra.

Så Ukraina gör ett gott jobb som backar sakta hemåt. Nu är man på offensiven i Toretsk. Kan bli något.
Vad jag då tänker på, är att man kan falla fienden i ryggen.
Mineringen lär vara svag.
Man fick Bushmasters. Man har CV90. Snabba fordon. Grupper om 6 och 6 (3 CV90 + 3 Bushmaster)kan blir förödande bakom linjerna.
Tror inte att man ska snigla sig fram med strv. Det har visat sig vara en svunnen tid.

I v f. Håll ut. 1 år, max 2. Då är Ryssland slut.
Putin vågar inte mobilisera.

Edit: glömde en tanke som jag sugit på.
Hur många ryssar vill gå in i armen nu och riskera att bli dödade?
Putin sitter för tusan och gör affärer med fienden!
Att försvara sig i dessa tider. Absolut att det kan vara något mindre motiverande.
Men att bli rekryterad och sänd till fronten för att dö. När Putin gör big business med Trump.
Tveksamt säger jag att detta är för en ryss.
Kanske ytterligare en Trumpvariant på förhandling. Sänk moralen för att kriga...
Senast redigerad av Area55 2025-02-28 kl. 14:09.
Citera
2025-02-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du svamlar.

get i Ukraina är det att det aldrig kan göras något som kommer att uppfattas som korrekt av alla. Vissa kan ifrågasätta att Zelensky sitter kvar utan att man håller val, men håller man val så kan andra ifrågasätta legitimiteten och legaliteten i det valet.

Eftersom det inte finns något som kan göras utan att kunna ifrågasättas, så måste man göra det som är rimligast i det läge som råder. Och det är tveklöst att sittande president sitter kvar. Inget kan bli bättre av ett val, men försvaret av landet riskerar skadas svårt om ett val hålls.

1. Du förstår ju inte ens din egen text eller skriften du läser.

2. Det finns väl ingen som bryr sig om vad du tycker om saken?, antingen följer du lagen eller ej. För de som inte följer lagen är det extra enkelt att undanröja olagligheterna även om det säkert går att underröja lagligheter också.

3. Säger någon som inte vågar pröva saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Oleanderr
Lol du är ju helt bränd i skallen. Rysslands "president" har suttit över 20 år och blir överhuvudtaget inte ens framröstad. Man väljer ut några som får skådespela motkandidater och sen ger man dom ett par % för synens skull endast för att inte helt öppet ha en diktator.

Förutom att du snackar ren skit så har ukrainska val ändå ingenting att göra med Ryssland och någon önskan att bli invarderade av Ryssland.

Har ni gått vidare från avnazifiering nu där Zelensky gått från nazist till att vara som Putin. Fast att han ändå bara hade varit en mindre kass version då om allt du sa stämde😂😂😂. Manusen suger röv har inte bättrats trots flera år🤡🤡🤡

1. Du verkar vara korkad som tror att Ryssland har något med frågan om laglighet att göra. Det finns bara två entiter som talar för Zelenskijs "laglighet", de som inte vågar det demokratiska valet och de som inte vill ha någon fred. Undrar vad nästa steg är vid "laglighet", att underöja Zelenskij och hävda att det ej längre finns någon som teckna Ukrainas firma?

2. Rysslands President är inte under diskussion. Inte heller Ryska val eller hur länge någon varit president. Vad är svenskt rekord, är det 30 eller 40 år?

3. Låter som att du vänt upp och ned på dig själv.

4. Sluta knarka, din text är helt osammanhängande och oförståelig.
Citera
2025-02-28, 14:18
Avstängd
Här har vi en guide för hur man stjäl lite biståndspengar från ukrainska armen, detta händer nog varenda gång i varje led som 100dollars buntarna rör sig i.

https://x.com/MyLordBebo/status/1895416728852774982

Man ser att pengarna är från 2025.

Tror ni att de gör samma sak med våra bidrag som skickas, ni vet alla de där strax under 100 miljarder kronorna som skickats?
Citera
2025-02-28, 14:23
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Ja lite så.
Jag tror inte man behöver slåss på fältet, för att besegra Ryssland.
Här i denna tråden är det mycket fokus på pang och död.

Men kolla runt lite, så ser du nog att pengar kan vara det avgörande.
Många här håller fast vid sanktioner, frysta tillgångar, inte berör Ryssland. Jasså?
Man pekar på numerären. Jovisst är den viktig. Men när du pytsar in den allt eftersom....blir som att pinka på brasan.

Läste en artikel som påpekade en intressant sak. Vill minnas att den i botten handlade om fredsförhandlingarna i början av kriget. I Turkiet.
Vad man sa, var att:
1. Anfallet var ett stort misslyckande.
2. Man var tvungen att backa hem eller förlora helt.
3. Fredsförhandlingarna var från Ryssarnas sida, att vinna kriget ändå, utan att omorganisera sig.
4. Ukraina sa nej. Finns många skäl till ett nej. Orimliga krav.
5. Då var Ryssland tvunget att gå på attack igen. Men man var inte klar att anfalla på nytt, än.
6. Så man tappar i öster och söder.
7. Väl återhämtat, så går man på attack igen. Maler sig fram.
Ja, allt detta vet alla säkert om.

Man har lyckat rekrytera, löpande. Men det är det där pinkandet som jag pratar om.
Ryssland har inte manskap och andra resurser att sätta in, om man skulle bryta genom någonstans.
Man har inte lagren av ammunition.
Man har inte logistiken.
Man har inte eldkraften från luften.
Man har inte några stora reserver.

Apropå reserver.
Det är tunt på många ställen hos Ukraina. Sätt in reserverna där, från ryssarnas sida.
Men det går inte. De har inget att slänga in.
Nordkorea. Gick inte bra.

Så Ukraina gör ett gott jobb som backar sakta hemåt. Nu är man på offensiven i Toretsk. Kan bli något.
Vad jag då tänker på, är att man kan falla fienden i ryggen.
Mineringen lär vara svag.
Man fick Bushmasters. Man har CV90. Snabba fordon. Grupper om 6 och 6 (3 CV90 + 3 Bushmaster)kan blir förödande bakom linjerna.
Tror inte att man ska snigla sig fram med strv. Det har visat sig vara en svunnen tid.

I v f. Håll ut. 1 år, max 2. Då är Ryssland slut.
Putin vågar inte mobilisera.

Edit: glömde en tanke som jag sugit på.
Hur många ryssar vill gå in i armen nu och riskera att bli dödade?
Putin sitter för tusan och gör affärer med fienden!
Att försvara sig i dessa tider. Absolut att det kan vara något mindre motiverande.
Men att bli rekryterad och sänd till fronten för att dö. När Putin gör big business med Trump.
Tveksamt säger jag att detta är för en ryss.
Kanske ytterligare en Trumpvariant på förhandling. Sänk moralen för att kriga...

En bra analys av läget. Min farhåga är dock om kretsen kring Putin bestämmer sig för att göra sig av med honom så tror jag inte att de kommer byta ut honom mot något bättre utan en värre despot. Det kommer att bli dolkstötslegenden 2.0.
Citera
2025-02-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Hur ser en svensk flagga ut?
Vilka färger har Ukrainas flagga?
Hur ser Ukrainas flagga ut?

🇺🇦

Snälla, titta på filmen själv.
Är det helt orimligt att svenskar strider i Ukraina?
De som redan bekräftats döda, gick de vilse när de plockade blåbär?
Citera
2025-02-28, 14:27
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
I hemlighet så har dom pysslat med lite teknikutveckling, nu är det hästar som gäller.

https://bsky.app/profile/specialkhersoncat.bsky.social/post/3lja7hokjj22d

Ja förmodligen har de väl snott hästarna från någon Ukrainsk hästgård eller liknande efter de våldtog och mördade familjemedlemmarna och snodde tvättmaskinen.
Troféer vettu.
Citera
2025-02-28, 14:33
Medlem
Jack.Elams avatar
Från avdelningen inte hästar och åsnor.

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3ljaikbhbrk2o
Citat:
The Finnish Ministry of Defence will deliver €660 million worth of weapons to Ukraine, including heavy Finnish-made armored vehicles, as part of the upcoming defense aid packages.
Citera
2025-02-28, 14:39
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
En bra analys av läget. Min farhåga är dock om kretsen kring Putin bestämmer sig för att göra sig av med honom så tror jag inte att de kommer byta ut honom mot något bättre utan en värre despot. Det kommer att bli dolkstötslegenden 2.0.

Påverkar det själva basen i mina tankar?

Eller hur tänker du?
Citera
2025-02-28, 14:41
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Här har vi en guide för hur man stjäl lite biståndspengar från ukrainska armen, detta händer nog varenda gång i varje led som 100dollars buntarna rör sig i.

Tror ni att de gör samma sak med våra bidrag som skickas, ni vet alla de där strax under 100 miljarder kronorna som skickats?

Oh fuck... frankenstein... kan du bekräfta? Pengarna är ändå från 2025!

Har 360 själv... undrar hur många det är i denna bunt? Är jag kriminell för att ha fler än dessa? Hmm? Eller miljadär?

Helvete vilket korkat inlägg!!!
Senast redigerad av CanisMinor 2025-02-28 kl. 14:53.
Citera
2025-02-28, 14:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Ser ut som en ryss eller proryss som filmat videon. Jag utgår ifrån att du aldrig har bidragit till samhället så att det är litet förmätet när du talar om "våra" bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in