2025-02-28, 07:25
Moderator
HelgeBuks avatar
Nu börjar jag tappa tålamodet med det här jävla tramset med "auto-submit" av 2FA när man loggar in.

Skriver man lite för snabbt och missar sista siffran så får man inte chansen att sudda och rätta till det. Så djävulskt störande. Det är INTE jobbigt att behöva trycka på enter! Ta bort den där skiten!!
Citera
2025-02-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Nu börjar jag tappa tålamodet med det här jävla tramset med "auto-submit" av 2FA när man loggar in.

Skriver man lite för snabbt och missar sista siffran så får man inte chansen att sudda och rätta till det. Så djävulskt störande. Det är INTE jobbigt att behöva trycka på enter! Ta bort den där skiten!!
Detta har jag aldrig upplevt (och jag loggar in på Avanza ca 20 ggr/dag). Kan du beskriva lite mer vad det är, ”2FA”?

Är det på desktop eller i appen?

Jag kör både app och desktop. Loggar in med faceid alternativt BankID (desktop).
Citera
2025-02-28, 14:44
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Detta har jag aldrig upplevt (och jag loggar in på Avanza ca 20 ggr/dag). Kan du beskriva lite mer vad det är, ”2FA”?

Är det på desktop eller i appen?

Jag kör både app och desktop. Loggar in med faceid alternativt BankID (desktop).

2-faktorauktorisering, t.ex. Google Authenticator sexsiffrig kod utöver användarnamn och lösenord.

Loggar du in med bankID är det inget du drabbas av.
Citera
2025-03-05, 22:16
Medlem
Kan man filtrera fram köpbara certifikat som har market maker och inte är slutsålda?
Citera
2025-03-07, 00:27
Medlem
banzaipirates avatar
Hur ser man sina kostnader på Avanza?

Som frågan lyder. Kan ej hitta det på Avsnza appen längre. Jag som är blind?
Citera
2025-03-07, 12:10
Medlem
RostigHinks avatar
Trådstart infogad inlägget ovanför.

/Mod
Citera
2025-03-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banzaipirate
Som frågan lyder. Kan ej hitta det på Avsnza appen längre. Jag som är blind?
Har man någonsin kunnat hitta det i appen? På webben hittar du det däremot på https://www.avanza.se/min-profil/deklaration-kontobesked/kostnader-avgifter.html
Citera
2025-03-07, 23:55
Medlem
Avanza kör återigen en man mot kvinna grej och lägger till vilka bolag som just kvinnor köper just nu! Som kvinna skulle jag själv bli otroligt upprörd med att bli sedd som en ända stor skock. Tänk er i jämställdhet att det skulle finnas en lista där. "Detta är vad männen köper just nu".
Citera
2025-03-12, 10:09
Medlem
PutinPowers avatar
Finns det någon större skillnad mellan Avanza och Nordnet?
Senast redigerad av PutinPower 2025-03-12 kl. 10:20.
Citera
2025-03-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Finns det någon större skillnad mellan Avanza och Nordnet?
Större skillnad skulle jag väl inte säga. Men en del mindre skillnader finns, t.ex. vilka marknader och värdepapper som går att handla online. Nordnet har handel i UK och större utbud i Tyskland inkl. fler ETF:er som handlas på Xetra. Medan Avanza har bl.a. en del franska, italienska och nederländska aktier (men inte fullt utbud) som går att handla online (via Equiduct) som Nordnet bara har via telefonorder. Och båda saknar en del marknader som "uppstickarna" SAVR och Montrose erbjuder, typ Schweiz.

Beroende på vilket kundsegment du tillhör kan det skilja lite på priserna också även om de generellt är ganska lika. Annars är det väl mest tycke och smak vilken sida och app man föredrar. Tips är att ha konto på båda om någon av dem ligger nere, och för att t.ex. kunna ta del av olika IPO-erbjudanden.
Citera
2025-03-12, 12:23
Medlem
Varför har Avanza så sjujävla dyra växlingsavgifter? Ser ut att släpa efter med dryga kronan ren avgiftsväxling.
Citera
2025-03-12, 12:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Varför har Avanza så sjujävla dyra växlingsavgifter? Ser ut att släpa efter med dryga kronan ren avgiftsväxling.

Avanza, Nordnet, storbankerna: 0,25 %
SAVR: 0,19 %
Montrose: 0,05-0,12 %
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in