Citat:
Ursprungligen postat av
Marrier
ANJO har inte brutit ngn sekretess för han är ingen myndighetspersoner och lyder inte under sekretesslagen. Han har begått solklart förtal, integritetsintrång och grovt integritetsintrång. Han har inget utgivarbevis som skyddar honom. Han kan inte hävda okunskap och naivitet. Han har en historia i att begå dessa brott, förtal mot alla och integritetsintrång ff mot Crippas dotter och socialtjänsten. Han har vidare "jobbat" med detta haveri i två år och borde rimligen i lagens mening ha vetat eller varit skyldig att ta reda på det. Därför är uppsåt bevisat. Han kommer få fängelse ( 6mån till 4 år) och saftiga böter och skadestånd. Det blev nog ingen vinst för Bookfamiljen heller. Drevet blir antagligen värre efter detta än när det hände. Det var såååå omtalat, 1000 personer beställde ut domen. Det är en promille av befolkningen. Pinsamt
Exakt. Han skulle inte ha nämnt namnet för det var helt onödigt att göra det mot någon som var offer för våldtäkt som barn. Förtal, integritetsintrång och grovt integritetsintrång stämmer bra det.
Jag vill inte uttala mig om straff då jag saknar insikt därvidlag. Men jag hoppas att det renderar till något. För det här är ju helt vansinne. En YT-kreatör med storhetsvansinne ska inte hålla på och lalla med så här allvarliga saker när de är helt obildbara och har förståelse för saker och ting som en lågstadieelev. Det vore bra om detta stod helt klart för alla innan fler förvirrade lågbegåvade och outbildade människor börjar göra "nyheter" och "dokumentärer". Tack för ditt inlägg!