2025-02-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är Kafka 2.0

Så här behandlar Trump sin strategiska partner, Ryzzland:
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1895161829921267747
(Förlänger sanktionerna mot Ryzzhelvetet med ett år)
Man blir då inte klok på gubben…
Citera
2025-02-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Visserligen är det Trump som bestämmer, men det finns en massa andra runt Trump som investerat rätt mycket i Zelenskyj-hat så jag tror inte de vänder på kuttingen så lätt. Det är något lurt med detta avtal också, något skumt. Det skulle ta USA många många år innan de får upp alla de där mineralerna. Men men man får se vad som händer imorgon fredag. Denna vecka har Trump varit ovanligt tyst och passiv, men det är nog bara lugnet före stormen.

Han kallas sig för businessman mannen i Vita Huset. En amerikansk motsvarighet till Wallenberg. Han är lurig och vill få folk att ingå lömska kontrakt och avtal. Hoppas Zelenskyj och hans rådgivare har lusläst avtalet.
Citera
2025-02-27, 22:36
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Lite citat från länken

Och lite mer

https://bsky.app/profile/kyivpost.com/post/3lj6pgrmty227

Det var det här jag menade förra veckan.
Så klart han idag "ljuger" och låtsas som det regnar, han vet mycket väl...
för det han sade förra veckan om Zelensky var bara ett sätt att pressa Zelensky på naturresurserna och att få avtalet. Att få Ukraina att fatta allvaret. Alla som läst mina inlägg vet att jag avskyr trumpeten och att jag är helt emot honom på alla sätt och vis-men jag börjar ana hans taktik.
Han är hänsynslös och skiter fullständigt i att han är klandervärd.

Samma med AI-snutten om Gaza-det är bara ett sätt att sätta press på palestinierna att fatta vad de kan förlora om de inte sansar sig och blir mer medgörliga... tror jag.
Han kommer naturligtvis inte skapa ett Trump-gaza. Detta är bara ett elakt mobbarspel och taktik för att mjuka upp Gazaborna inför förhandlingarna och för att få igenom en lösning.

Det är ett spel han spelar. Går ut hårt och via diverse förolämpningar, hot, hatretorik-får igenom låt säga hälften. Och han är nöjd. Han vill skapa osäkerhet, kaos och en form av rädsla för vad som kan gå förlorat. Därför är det extra viktigt att vi är starka och förenade i det som är viktigt för oss (Europa).

Och som jag skrev då så är problemet för honom (USA) att han inte fattar vad han faktiskt förlorar på vägen i dessa spel (!)... han förlorar förtroendet och respekten och förtroendekapitalet (!) blir så klart negativt påverkat eftersom VI bryr oss om orden, hatet, sveket, de falska påståendena etc..
VI normala människor ser INTE det som en styrka-vi ser det som psykopatiskt.
Hänsynslöst och cyniskt. Vi litar inte på någon som ändrar sina ord var femte minut.
Och USA som helhet kommer naturligtvis ta stryk...
tex bara opålitligheten vad gäller aktuell handel inom vapenindustrin...
..när man inte längre kan lita på dem.
Sänker USAs rykte och förtroendekapital-är vad han riskerar att göra, eller gör.

Jag sa till rysstrollen att de kan dock inte vara säkra på att det inte är dom som kommer gråta till slut.....då var de nämligen kaxiga i förra veckan efter utspel om att Zelensky var diktator och allt annat.. För det kommer han ta tillbaka när han har fått sitt avtal-var min poäng.

Resultatet (!) av hans retorik och spel, just vad gäller Ukraina, vet vi ej ännu.
Det är DET som är det jobbigaste!!

Bästa vore att aldrig någonsin (ever) låta psykopater eller de med klara och hänsynslösa narcissistiska drag få bli ledare över ett land/nation - men tyvärr, många faller tydligen för den typen av ledare idag.

Enorma Daddy-issues som rysstrollen och andra veklingar har.
DET är problemet.
Citera
2025-02-27, 22:37
Medlem
Jack.Elams avatar
Inte bara dement, Trump verkar vara duktigt naiv också.

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lj6kvp63rx2w
Citat:
Trump on Putin: “I think he’ll keep his word … we had to go through the Russian hoax together.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är Putin som inte vill ha fred. Zelensky har redan erbjudit fred men Putin vägrade.
Det är ju jättebra. Lilleputten krigar sitt Ryzzhelvete till en kollaps.
Citera
Medlem
Citat:
Inte bara dement, Trump verkar vara duktigt naiv också.

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lj6kvp63rx2w
Det är otroligt naivt. Eller så är det ännu ett 5D drag.
Citera
2025-02-27, 22:38
Medlem
Citat:
Jo, men på en massa orealistiska villkor, som att Zelenskyj skulle få tillbaka Krim.

Det är samma sak som om Sverige skulle ge tillbaka Skåne till Danmark. Bara för principens skull att det först var danskt.

Krim har dessutom skiftat land hur många gånger som helst
det enda orealistiska är att putler ska få tillbaka kursk!
Citera
2025-02-27, 22:40
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Det är otroligt naivt. Eller så är det ännu ett 5D drag.

Från Trump? Han kan inte ens sätta samman begripliga meningar när han talar och du tror det är 5D schack?
Citera
2025-02-27, 22:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
det enda orealistiska är att putler ska få tillbaka kursk!

Det är inte mycket av Kursk ukrainarna har, inte alls staden Kursk.
Citera
2025-02-27, 22:41
Medlem
Citat:
Från Trump? Han kan inte ens sätta samman begripliga meningar när han talar och du tror det är 5D schack?
Jag tror inte. Jag vet inte. Jag har förbluffat tittat på hans och USA’s agerande sista två veckorna…
Citera
2025-02-27, 22:42
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Det här är alternativet till västs degenerering:

https://x.com/ChrisO_wiki/status/1895026595242365376
Visst är det hela sjukt, men just denna video tror jag handlar om en sårad som är lite lappad och kryper, i mangel på transport, tillbaks från fronten för att få hjälp.
Citera
2025-02-27, 22:43
Medlem
Citat:
Det är inte mycket av Kursk ukrainarna har, inte alls staden Kursk.
Det är ju skitsamma. Huvudsaken (och det var säkert tanken) att ryzzdjuren förlorar mängder med material, orcher och prestige där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in