2025-02-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Det var under 100 meter igjen. Hvordan ser du for seg at hun ikke skulle gått til finalen uten å falle? Mye rart man skal lese.
Hon var inte förbi Stina när hon föll, ingen var snabbare än Stina Nilsson på ett upplopp, det kunde slutat hur som helst. Men fortsätt ni norrmän att fabulera om att Skistad skulle vunnit VM 2019 om hon inte ramlat, hur genuint orealistiskt det än är.
2025-02-27, 19:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kanske blir hon Norges svar på Halfvarsson. En talang för evigt som norskarna tror kommer bli bäst en dag

Dock har ju hon nu silver så redan före Calle.

Men extra kul var det att se hur knäckt hon blev. Jonna hade energi över medan Skistad låg helt däckad. Frågan är om inte Svahn hade knäckt henne också. Jävla synd detta med henne och alla hennes skador.

Ja, Skistad har inte mycket till uthållighetskapacitet. En synnerligen begränsad skidåkare, medan Sundling som bekant vunnit distanslopp i världscupen och exempelvis var sexa när Frida K. utklassade alla och vann femmilen i Holmenkollen före Ebba A. i fjol.
2025-02-27, 19:44
Medlem
amiliasharborstes avatar
Kan man se loppet med norska kommentatorer någonstans?
2025-02-27, 19:45
Medlem
rainbowias avatar
Wow. Härligt med Jonna "fyrairad" Sundling. Som nämnts hade det varit troligt med fem raka om inte plockepinnen i Seefeld hänt. Vinnarskalle nr1!

Skistad gjorde det mesta rätt. Gick inte på den lätte när Jonna försökte grilla i kvart och semi.

Sonjaa en rejäl besvikelse. Vad hände där? (jag missade kvalet)

Annars var Nadine så het som jag befarade igår. Första ind mästerskapsmedaljen. Kul även med Gina, där finns en del att finslipa på - både taktiskt och uthållighet. Trevliga pallar på både dam och herrsidan (första och sista gången Kläbo får beröm av mig).

Mästerskapsrävar är Chappaz och Novak och befriande att det inte blev en helnorsk pall.

Någon som har Ribom i sitt stafettlag?
2025-02-27, 19:47
Medlem
Sundling körde första backen i finalen lika fort som herrarna i semi 1. Ca 55,5 sekunder ut ur tunneln
2025-02-27, 19:54
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Kan man se loppet med norska kommentatorer någonstans?

På NRKs tv kanaler om du har det. Annars vet jag inte.
Ett alternativ kan ju vara annars som nån skrev för ett tag sen, kör i gång Viaplay, muta ljudet och dra på NRKs radio sändningar (gratis även utanför Norge).
2025-02-27, 19:54
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jonnas taktik är verkligen lika självklar som när Maiken gjorde allt för att åka ifrån Stina före upploppen oavsett utfall. Given taktik även om det gällt mot Linn. Är man så överlägsen från A till B är det inga konstigheter.

Tycker jag mig se att hon börjat pausera lite senaste två tävlingarna hon slagit Skistad. I Engadin gjorde hon det inför upploppet och idag gjorde hon det inför sista knixen uppför. Istället för hundraprocentig gnet i samma tempo hela vägen har hon lagt in ett par curveballs när Skistad nog trott att hon fått loppet dit hon ska.

Litar för övrigt inte på nån av Jonnas eventuella lagkamrater inför sprintstafetten.
jag kanske är korkad/naiv, men jag litar på Maja som avslutare. Dvs jag vill ha Jonna på sträcka 1, 3, 5
Jag är nog mer nervös för långa stafetten - vem ska köra första? Fixar verkligen Ilar det?
2025-02-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
jag kanske är korkad/naiv, men jag litar på Maja som avslutare. Dvs jag vill ha Jonna på sträcka 1, 3, 5
Jag är nog mer nervös för långa stafetten - vem ska köra första? Fixar verkligen Ilar det?
Må vel være Ribom vel (så lenge ryggen er ok)? Spiller sånn sett ingen rolle, siden vi fort må vi stille med Fosnæs, som nok ikke er et bedre kort.
2025-02-27, 20:01
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Vi får se hur Ilar presterar på skiathlonen. Jag är nervös om Ribom ska köra första. Är inne på Ebba-Frida-Ilar-GuldJonna om nu Ilar är i "fas".
2025-02-27, 20:02
Medlem
Citat:

Naiv och naiv, ska inte Frida göra en kovändning så är ju Maja bästa åkaren att köra med vare sig man vill eller inte.

Allt jag säger är att vi nog tittar mot en 3.30-lång sträcka i lösa klassiska spår(läs gå utanför spår) och dessa kommer ta ut sin rätt och antagligen inte handla särskilt mycket om sprint före den sista sträckan. Finns det ens stakning på den här banan i klassiskt? Lite inne på stadion men i övrigt?

Långa får man nog vänta ut distansloppen som körts först. Hoppas Ribom kör 10km, då får man pejl på om hon kan köra en startsträcka.

Man ska nog noja en del över skidorna i klassiskt på det här mästerskapet. Jag gör det i alla fall.
2025-02-27, 20:09
Medlem
slagskotts avatar
Skistad är en underlig filur, tystar publiken när hon vinner men annars bara sur.

Ingen karisma, ingen charm och i somras opererade hon sin tarm.

Mycket märklig person
2025-02-27, 20:11
Medlem
Endast en vers av du gamla, du fria, men en jöns-mikrofon ska de ha. Skandal-VM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in