2025-02-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrongdaytodie
Låter nästan som att någon groomat en vuxen man eller att han har en riktigt märklig sugar daddy. Om jag minns rätt var den nyaste bilden från någon resa typ 2018 så undra om det finns några resor i mer närtid.
Ja, det finns bilder där man ser honom tillsammans med sin syster.

Ja, det är ju känslan man får. Man börjar fundera på om han ända sedan högstadiet sugit av någon mot betalning och att han den vägen fått pengar hela vägen fram till nu. Därav började de psykiska problemen och avsugningar gjorde även att han började hålla handen för munnen.

Nu började pengarna sina både från kommunen och från sugar-daddyn och desperationen blev till slut enorm...

Ja, jag vet att det är en högoddsare men känslan just nu är tydlig. Det verkar absolut dölja sig något från hans livshistoria.
Citera
2025-02-27, 12:40
Avslutad
Citat:
Låter nästan som att någon groomat en vuxen man eller att han har en riktigt märklig sugar daddy. Om jag minns rätt var den nyaste bilden från någon resa typ 2018 så undra om det finns några resor i mer närtid.
Ja, det finns bilder där man ser honom tillsammans med sin syster.

Vi vet ju fortfarande inte om alla resor gjordes med familjen eller ej. Men en sugar daddy låter lite långsökt utifrån de nya uppgifterna om undersökningen som polisen gör. Det är framför allt en eventuell medbrottsling som de letar efter i det här fallet.

Utifrån fotoalbumen som finns på nätet ska han ha varit i Bangkok 2019, samt Miami och Jamaica 2020.
Citera
2025-02-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Någon idiot som fått RA som idol och brutit sig in i lägenheten för några souvenirer?
Eller anhöriga till offren som brutit sig in för att "hämnas"?
Helt klart någon i forumet i så fall
Citera
2025-02-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Förstår men jag var lite otydlig, tänkte från 12:38.

Nej. I filmen är det 2 min 18 s utan skott just där. Med de SVT-justerade tiderna blir det skottfritt i hela 6 min 28 s. Å andra sidan menar SVT att filmen startar 12:32:55, inte 12:32 30, så eventuellt är pausen 6 min 3 s, men det kan kvitta. Ändrar inget viktigt. Med 3 klipp så kan det dock ha funnits skott som inte är med.

Den nya tidslinjen limmar rätt väl ihop händelseförloppet från det att polisen gick in och ger ett trovärdigt intryck. Polisens uppgifter om antalet skott efter deras entré är fortfarande ett frågetecken, liksom användandet av hagelbössan.
Citera
2025-02-27, 12:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Jag tycker semesterbilderna ser så konstiga ut. Som att dom flersta är tagna när han inte märker det. Eller motvilligt poserar med stelt kroppsspråk.
Jag tror en förälder, säkert mamma, vill ha en massa bilder på sitt barn. När han äntligen är nån annanstans än i lägenheten så vill man föreviga det. Det finns liksom inget liv i bilderna. Som att han bara viljelöst har släpats runt i världen.

Det kanske är motvilligt, dels lite sidådär att resa med föräldrarna. Och han kanske likt många inte gillar att bli fotograferad?
Citera
2025-02-27, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Fast inte desperat.
Metodiskt arbete.

Ja, desperat var kanske ett klantigt ordval. Men min känsla är att de greppar efter halmstrån, eftersom ingenting annat har gett önskade resultat.

De ska alltså nu leta efter folk som har suttit på samma plan som RA de senaste 10 åren för att kanske hitta någon med ett brottsregister. Som kanske varit i kontakt med RA och som kanske planerat en masskjutning ihop med RA? Utan att det nödvändigtvis finns andra tydliga kopplingar.
Citera
2025-02-27, 12:47
Medlem
Vart är alla som inte trodde det fanns fler gärningsmän?
Citera
2025-02-27, 12:47
Medlem
Jklllls avatar
Citat:
Jag tycker semesterbilderna ser så konstiga ut. Som att dom flersta är tagna när han inte märker det. Eller motvilligt poserar med stelt kroppsspråk.
Jag tror en förälder, säkert mamma, vill ha en massa bilder på sitt barn. När han äntligen är nån annanstans än i lägenheten så vill man föreviga det. Det finns liksom inget liv i bilderna. Som att han bara viljelöst har släpats runt i världen.
Vet man om han reste med familjen?
Citera
2025-02-27, 12:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tror jag råkade skapa en trådsanning av en trådsanning, jag ber om ursäkt för det. Det är inte fastställt att familjen brukade jaga, men med tanke på bilderna där RA verkar ha jaktkläder på sig som barn, ser nöjd ut ned sitt luftgevär och det finns ett område där de har sin sommarstuga där det jagas mycket så blev det summan av den ekvationen att han eventuellt var med och jaga och det är därför han senare tog sin egen jaktlicens. Sen verkar det inte finnas en enda människa som sett han skjuta i skogen men uppenbarligen har han ju klarat provet och kunde skjuta åtminstone 2 av vapnen han ägde.

Jag tänkte också det kan vara en möjlig och hyfsat rimlig förklaring.
Citera
2025-02-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkllll
Vet man om han reste med familjen?

Nä man vet väl inte det. Men vem tar annars såna bilder. Knappast kompisgänget eller en partner.
Men jag kanske har helt fel.
Citera
2025-02-27, 12:52
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Nä man vet väl inte det. Men vem tar annars såna bilder. Knappast kompisgänget eller en partner.
Men jag kanske har helt fel.

En kompanjon kanske? En enstöring han har mött upp och planerat massmordet med? Anton Lundin-Pettersson hade väl EN vän, över internet, i Holland?
Citera
2025-02-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
En kompanjon kanske? En enstöring han har mött upp och planerat massmordet med? Anton Lundin-Pettersson hade väl EN vän, över internet, i Holland?

Ja, jo. Det är möjligt.
Känns bara så udda att ta såna bilder då. Varför liksom?

Så jävla konstigt allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in