2025-02-27, 11:08
Medlem
GmbHs avatar
Den bostaden blir inte lätt att hyra ut.
Citera
2025-02-27, 11:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH

Varför inte? Såvitt det inte finns gott om lediga lägenheter i Örebro.
Citera
2025-02-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSoftPotatis

Finns inga datum när man zoomar in på bilden, bara en referens till polisens hemsida där man kan få mer info.

Jag tänkte på raden mellan Kamerabevakning och polisens logga med info.
Det ser ut som siffror men väldigt suddigt när man zoomar in.
Citera
2025-02-27, 11:19
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför inte? Såvitt det inte finns gott om lediga lägenheter i Örebro.

Det kommer vara kö på den, hyffsant centralt, låg hyra. Kommer bli uthyrd i ett naffs. Lägenheten skapade ju inte en dåre.
Citera
2025-02-27, 11:28
Avslutad
Citat:
Lite slött med bara kamera kanske i så fall. Om han redan packat i kartonger borde det väl bara vara att bära ut, eller att polisen redan hämtat kartongerna för att gå igenom dem?

Så är det väl. Kamerorna kan helt enkelt ha satts upp i rent förebyggande syfte.
Aja, svårt att veta när man inte har insyn i utredningen. Kanske de kommer ut med informationen så småningom.

Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Jag tänkte på raden mellan Kamerabevakning och polisens logga med info.
Det ser ut som siffror men väldigt suddigt när man zoomar in.

Tittar vi på samma bild? Här ser man skylten rätt tydligt och jag ser inga suddiga siffror någonstans.

https://static.bonniernews.se/ba/ea57952e-e293-491c-bad9-a7bcb1c331d2.jpeg?width=2500&format=pjpg&auto=webp
Citera
2025-02-27, 11:31
Medlem
wrongdaytodies avatar
Åklagarnas kartläggning av massmördaren i Örebro
Åklagarna som utreder Rickard Andersson och massmordet på skolan i Örebro har lämnat en uppdatering om förundersökningen. Där skriver man att man "begärt rättslig hjälp samt avmaskning av flygpassageraruppgifter för att kartlägga den misstänka gärningsmannens bakgrund och eventuella kontakter med andra personer."

Tidigare har man begärt hjälp från Irland med utredningen.

Enligt åklagarna rör det sig om "mindre detaljer" i utredningen, men som kräver beslut från åklagare.

"Det finns fortfarande inte någon misstanke om fler gärningsmän", skriver man.

Förundersökningen leds nu återigen av polisen.

Expressen.se
Citera
2025-02-27, 11:37
Medlem
wrongdaytodies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Det är ju inga mord som begåtts i lägenheten och lägenheter saneras och hyrs ut på nytt efter allt möjligt hela tiden. Om du bor i ett lägenhetshus har det säkert antingen varit någon som dött eller var/är kriminell i din bostad eller åtminstone en annan lägenhet i huset om det inte är alldeles nybyggd.
Citera
2025-02-27, 11:40
Medlem
Citat:
Jag skrev "kanske som yngre". Han kanske fick vara med på någon jakt utan att själv nödvändigtvis jaga.

Okej, ja så kanske det var... eller så inte....
Vi vet helt enkelt inte. Förhoppningsvis får vi veta mer senare.

Ville bara förtydliga att geväret han hade på bild som pojke, var av allt att döma ett luftgevär, och inte ett krutvapen (som jag upplever att en del verkar tro).
Men det kanske finns nån fler bild?
Citera
2025-02-27, 11:41
Medlem
wrongdaytodies avatar
Citat:
Så är det väl. Kamerorna kan helt enkelt ha satts upp i rent förebyggande syfte.
Aja, svårt att veta när man inte har insyn i utredningen. Kanske de kommer ut med informationen så småningom.

Tittar vi på samma bild? Här ser man skylten rätt tydligt och jag ser inga suddiga siffror någonstans.

https://static.bonniernews.se/ba/ea57952e-e293-491c-bad9-a7bcb1c331d2.jpeg?width=2500&format=pjpg&auto=webp
Det som såg suddigt ut är buntband för att sätta upp skylten
Citera
2025-02-27, 11:41
Medlem
Citat:

Oj vad din förstoring ser bra ut, tack!
Det är samma bild men för mig såg skyltfäste ut som siffror, som sagt väldigt suddigt.
Citera
2025-02-27, 11:44
Avslutad
Aftonbladet skriver också:

Nu undersöker polisen vilka personer som flugit på samma flygplan som Andersson i sökandet efter medgärningsmän.

Enligt handlingar som Aftonbladet tagit del av har åklagaren begärt in flygpassageraruppgifter ”så lång tid tillbaka i tiden som är möjligt”.

Åklagaren vill att listorna lämnas ut omaskerade och hänvisar till lagen om flygpassageraruppgifter i brottsbekämpningen. Den syftar bland annat till att upptäcka, utreda och lagföra terroristbrottslighet och annan allvarlig brottslighet.

I förra veckan begärde åklagare hjälp av irländska myndigheter för att kartlägga Rickard Anderssons rörelser och kontakter under perioden 1 januari 2023 till 10 oktober 2024 och ekonomiska transaktioner kopplade till perioden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2505Vy/rickard-anderssons-flygresor-undersoks-letar-fler-garningsman
Citera
2025-02-27, 11:47
Medlem
wrongdaytodies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Okej, ja så kanske det var... eller så inte....
Vi vet helt enkelt inte. Förhoppningsvis får vi veta mer senare.

Ville bara förtydliga att geväret han hade på bild som pojke, var av allt att döma ett luftgevär, och inte ett krutvapen (som jag upplever att en del verkar tro).
Men det kanske finns nån fler bild?
Tror jag råkade skapa en trådsanning av en trådsanning, jag ber om ursäkt för det. Det är inte fastställt att familjen brukade jaga, men med tanke på bilderna där RA verkar ha jaktkläder på sig som barn, ser nöjd ut ned sitt luftgevär och det finns ett område där de har sin sommarstuga där det jagas mycket så blev det summan av den ekvationen att han eventuellt var med och jaga och det är därför han senare tog sin egen jaktlicens. Sen verkar det inte finnas en enda människa som sett han skjuta i skogen men uppenbarligen har han ju klarat provet och kunde skjuta åtminstone 2 av vapnen han ägde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in