2025-02-27, 08:04
Medlem
Här är en ny video om dokumentären:
https://youtu.be/P6cCqH2PJcU?si=KDo2MecIfA34SNNU
Citera
2025-02-27, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Jävligt sjukt, men det är ju inget som VÄP ska stå till svara för.
VÄP driver en hetsjakt mot funktionsnedsatta. Jag ser ett tydligt samband med hans bror som mördar en funktionsnedsatt.
Citera
2025-02-27, 08:20
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Simon (Vad Är Problemet) har själv lagt ut en video ang detta hemska mord

Om jag minns rätt så är det egentligen inte ens en bror, utan en "bror" i den bonusfamilj där Simon ingår. Simon försöker inte heller hitta någon form av förmildrande omständigheter eller ursäkt för denne bonusbroder.
Håller med, tycker inte man kan hålla den grejen emot VÄP och jag anser att han förhöll sig till det på ett rimligt sätt. Han känns inte som den som kommer gå till Anjo och be om en resningsdokumentär, inte ens om den om ATB (magiskt) skulle flyga.

Däremot, om VÄP skulle gått emot sekten och pumpat videos som han gjort, fast anti, då kan man ge sig fan på att de andra hade dragit in brorsan som ammunition.
Citera
2025-02-27, 08:27
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Japp, hjärnfjärt. Menade den andra tilltalade R.

Den tilltalade är INTE målsägare
Citera
2025-02-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Håller med, tycker inte man kan hålla den grejen emot VÄP och jag anser att han förhöll sig till det på ett rimligt sätt. Han känns inte som den som kommer gå till Anjo och be om en resningsdokumentär, inte ens om den om ATB (magiskt) skulle flyga.

Däremot, om VÄP skulle gått emot sekten och pumpat videos som han gjort, fast anti, då kan man ge sig fan på att de andra hade dragit in brorsan som ammunition.
Fast han hänger ut funktionsnedsatta på daglig basis. Jag tycker ändå vi kan hålla det emot honom.
Helt ärligt så är det jävligt sjukt att hänga ut funktionsnedsatta, nu när Skilleras hånar varenda person i sekten, ja då vågar ingen svara. Är det bara jag som tycker det är tydligt?
Citera
2025-02-27, 09:39
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Fast han hänger ut funktionsnedsatta på daglig basis. Jag tycker ändå vi kan hålla det emot honom.
Helt ärligt så är det jävligt sjukt att hänga ut funktionsnedsatta, nu när Skilleras hånar varenda person i sekten, ja då vågar ingen svara. Är det bara jag som tycker det är tydligt?
Menar du de där miffona på TikTok? Det är en grej, såklart, men tycker mer det rör sig om takslöshet än ren funkofobi. Så jag ser faktiskt inget samband mellan det och vad hans bror gjorde, tycker det finns tillräckligt med skit på sekten utan att behöva konspirera in helt andra saker.

Men ja, det blev väldigt väldigt tyst från sekten. Tror inte bara det är Axel, utan att de vet att deras kommentarsfält kommer bli tillhåll för kritik. De verkar ha fått en chock de senaste gångerna och man ser att de inte är vana vid att bemöta kritik alls, så jag tror de blivit pacificerade. Förekommer nog en hel del krishantering off cam, och Anjo har inte tid att komma med råd eller försvaravideos för han är under hårdare tryck än någon av de andra. Så de står nog rätt handfallna och bara väntar på att det ska smälla på lördag.
Citera
2025-02-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Menar du de där miffona på TikTok? Det är en grej, såklart, men tycker mer det rör sig om takslöshet än ren funkofobi. Så jag ser faktiskt inget samband mellan det och vad hans bror gjorde, tycker det finns tillräckligt med skit på sekten utan att behöva konspirera in helt andra saker.

Men ja, det blev väldigt väldigt tyst från sekten. Tror inte bara det är Axel, utan att de vet att deras kommentarsfält kommer bli tillhåll för kritik. De verkar ha fått en chock de senaste gångerna och man ser att de inte är vana vid att bemöta kritik alls, så jag tror de blivit pacificerade. Förekommer nog en hel del krishantering off cam, och Anjo har inte tid att komma med råd eller försvaravideos för han är under hårdare tryck än någon av de andra. Så de står nog rätt handfallna och bara väntar på att det ska smälla på lördag.
Ok vi kan lämna konspirationerna. Men jag menar att alla i sekten hoppar på svaga personer som redan ligger ner eller är funktionsnedsatta.
Nu kommer en som Axel och då hör man inte ett ljud, det är som mobbarna på skolgården. Det är riktigt jävla vidrigt tycker jag.

Edit: argumentet brukar vara "ska jag svara och ge honom clout? Det är det han vill och det kommer jag inte göra".
Senast redigerad av Sumuk20 2025-02-27 kl. 09:48.
Citera
2025-02-27, 10:10
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Ok vi kan lämna konspirationerna. Men jag menar att alla i sekten hoppar på svaga personer som redan ligger ner eller är funktionsnedsatta.
Nu kommer en som Axel och då hör man inte ett ljud, det är som mobbarna på skolgården. Det är riktigt jävla vidrigt tycker jag.

Edit: argumentet brukar vara "ska jag svara och ge honom clout? Det är det han vill och det kommer jag inte göra".
Så är det definitivt!! Ge clout till Emelie Bumbi men inte till någon som faktiskt kan argumentera.
Citera
2025-02-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag hade till och med börjat få lite sympati för Antonio då det är uppenbart att han är funktionsnedsatt, men samtidigt så måste även han faktiskt ta ansvar för sitt eget liv och det innefattar hans tidigare handlingar. Det är uppenbart att hela den här dokumentären verkar gå ut på att den här domen är det som har gått fel i hans liv; inte hans andra domar. Inte att han verkar ha varit ökänd i Solna för att vara en liten skit. Inte att han gick runt och lekte gangsta och kallade sig för "Godiskungen".

Lägg sedan till att det får en effekt att man börjar titta upp på de andra i familjen, bland annat mamma Anna som satt och ljög rakt ut när han blev anklagad för stöld. Eller hans storasysters problem med lagen. Helt enkelt så finns det nog mycket mer problem i Antonios liv än denna dom som har ställt till det för honom.

Och ja, det är legitimt att granska eftersom familjen (tillsammans med Anjo) faktiskt går ut offentligt med det. Media har mestadels hållit knäpptyst om Book-Toledanos problem med lagen hitintills. Nu drar de upp det för öppen ridå.

Ja hans storasyster har nämnt att han har en intellektuell funktionsnedsättning på grund av att han är för tidigt född. Vet naturligtvis inte sanningshalten i det. Men människor som har en IF begår ju inte våldtäkt, eller begår sexuella övergrepp, rånar folk, kör påverkad av narkotika, eller misshandlar folk. Jag tror mer det har med att göra vem han är. Nu verkar ju hela familjen lite knasig och för Antonios dl kan det förstås vara medfött, alltså han är sån som person, men samtidigt så påverkar ju miljön och familjen verkar ju vara rejält dysfunktionell. Mycket på grund av den gråtande modern.

Anna gråter så ofta hon kan i media. Hennes gråtande med arga snickaren är ju klassisk.

Undrar om Anjo är klar med klippningen nu eller om han fortfarande är som besatt i klippningen? Det är så många problematiska saker som han yttrat kring denna "dokumentär". Så hela filmen borde ryka.

Att han erkänner att han utnyttjat Antonio för att han är ett kändisbarn och "dokumentären" då skulle få mer uppmärksamhet av den anledningen är väl knappast med i "dokumentären" men bara det uttalandet skulle få Vimeo att stoppa sändningen av "dokumentären".
Citera
2025-02-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja hans storasyster har nämnt att han har en intellektuell funktionsnedsättning på grund av att han är för tidigt född. Vet naturligtvis inte sanningshalten i det. Men människor som har en IF begår ju inte våldtäkt, eller begår sexuella övergrepp, rånar folk, kör påverkad av narkotika, eller misshandlar folk. Jag tror mer det har med att göra vem han är. Nu verkar ju hela familjen lite knasig och för Antonios dl kan det förstås vara medfött, alltså han är sån som person, men samtidigt så påverkar ju miljön och familjen verkar ju vara rejält dysfunktionell. Mycket på grund av den gråtande modern.

Anna gråter så ofta hon kan i media. Hennes gråtande med arga snickaren är ju klassisk.

Undrar om Anjo är klar med klippningen nu eller om han fortfarande är som besatt i klippningen? Det är så många problematiska saker som han yttrat kring denna "dokumentär". Så hela filmen borde ryka.

Att han erkänner att han utnyttjat Antonio för att han är ett kändisbarn och "dokumentären" då skulle få mer uppmärksamhet av den anledningen är väl knappast med i "dokumentären" men bara det uttalandet skulle få Vimeo att stoppa sändningen av "dokumentären".
Vi får oss ett gott skratt när han släpper "det bästa han någonsin har gjort"
Citera
2025-02-27, 12:41
Medlem
vichy6s avatar
Han är väldigt tyst nu.
Citera
2025-02-27, 12:53
Medlem
17.00 säger Brott och Blandat att det finns flera vittnesmål fast Anjo säger att det bara finns ett.

Kan det var så att Anna Book har tagit bort "de små detaljerna"? Och att Anjo inte begärt ut dokumenten själv och inte har läst alltihop? Någon som har det här klart för sig hur det är med vittnena? Det förändrar ju det hela totalt.

Anjo säger att det fanns ett (1) vittne. Hur många fanns det på riktigt? Har han verkligen inte läst hela domen tror ni?

https://www.youtube.com/watch?v=P6cCqH2PJcU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in