2025-02-26, 23:45
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
För tidigt att säga något säkert ännu. Helst med tanke på att vi mött relativt beskedliga lag ännu så länge. Men Silas har tagit sig väldigt högt upp när vi anfallit och kommit till mycket farliga lägen. Men som sagt, kanske blir annorlunda när vi möter andra allsvenska topplag.
Underbart att säsongen är en månad bort men Silasrunken är redan i full rulle. Vågar man tänka hur det kommer se ut senare när den når zenit. Men det är en kul värvning.
Citera
2025-02-26, 23:51
Medlem
ardagulers avatar
Tittar på Startelvan om Peking med Martin Falk. Ger ett seriöst intryck och verkar intelligent. Mycket skit i deras trupp men finns fina spelare och spännande talanger(med fina gubbnamn som Ture och Åke). Kan mycket väl vara året det vänder för dem.
Citera
2025-02-27, 07:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag håller med, man hade kunnat klämma in Gulliksen i Bajens startelva. Men han är nog den enda, efter Hümmets sorti.
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Var skulle Gulliksen spela isåfall? Han är på tok för ojämn och dessutom en knulldocka i stormatcherna. Han hade suttit på bänken och agerat inhoppare hos oss. Hümmet är den enda som tagit sig in i elvan, möjligtvis Tokmac men även där är ojämnheten och psyket ett stort frågetecken. Men Tokmac har en sjuk högstanivå.
Högerytter/Offensiv mitt. Gulliksen har en högre högstanivå än Tokmac och att vara ojämn/knulldocka är kopplat till hans lagtillhörighet och inte spelaren själv.
Citera
2025-02-27, 07:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Tittar på Startelvan om Peking med Martin Falk. Ger ett seriöst intryck och verkar intelligent. Mycket skit i deras trupp men finns fina spelare och spännande talanger(med fina gubbnamn som Ture och Åke). Kan mycket väl vara året det vänder för dem.
Jag tror både Peking och Blåvitt kommer prestera bättre i år än tidigare.
Citera
2025-02-27, 07:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tror både Peking och Blåvitt kommer prestera bättre i år än tidigare.
Det såg glädjefyllt ut för Blåvitt mot Sandviken. Tror på rejält lyft i år.
Citera
2025-02-27, 08:19
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det såg glädjefyllt ut för Blåvitt mot Sandviken. Tror på rejält lyft i år.
Atombomben?? Du som var så insatt nyss? Inte har du väl bara hittat på och hoppats Sleepy Bo går för en storvärvning?
Citera
2025-02-27, 08:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Instämmer.

Högerytter/Offensiv mitt. Gulliksen har en högre högstanivå än Tokmac och att vara ojämn/knulldocka är kopplat till hans lagtillhörighet och inte spelaren själv.
Gulliksen är inte ens nära Tokmacs högstanivå. Gulliksen är otroligt överskattad. En duglig allsvensk spelare såklart men vissa här inne får det att låta som att han klivit rakt in i elvan i varenda lag i serien. Och det stämmer inte.
Citera
2025-02-27, 08:43
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Högerytter. Jag tror han hade blommat ut i en mindre nervös miljö.

Det vore hjärndött att sätta Gulliksen framför Madjed. Tror även att jag tar OJ framför honom faktiskt.

Och det säger jag inte bara på grund av vår erfarenhet med taniga norrmän med pannband
Citera
2025-02-27, 08:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det vore hjärndött att sätta Gulliksen framför Madjed. Tror även att jag tar OJ framför honom faktiskt.

Och det säger jag inte bara på grund av vår erfarenhet med taniga norrmän med pannband
Framförallt kanske Jonathan Karlsson kommer göra anspråk på högerkanten. Men visst, Gulliksen hade tagit Boudahs plats på bänken.

Sanningen är att Tokmac och Hümmet är de enda två som tagit sig in i vår elva och då hade Tokmac inte varit given. Hümmet är dessutom på väg bort så får de inte in en klassnia är det nog sjundeplatsen man borde sikta på i år.
Citera
2025-02-27, 08:55
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Framförallt kanske Jonathan Karlsson kommer göra anspråk på högerkanten. Men visst, Gulliksen hade tagit Boudahs plats på bänken.

Sanningen är att Tokmac och Hümmet är de enda två som tagit sig in i vår elva och då hade Tokmac inte varit given. Hümmet är dessutom på väg bort så får de inte in en klassnia är det nog sjundeplatsen man borde sikta på i år.

Ja, Jonte är svårplacerad men jag har honom som årets explosion efter Montader. Boudah vill jag ha centralt och där tar jag honom över Gullet..

Håller med dig, Tokmac verkar ha dåligt psyke men det hade säkert Kim kunnat fixa.
Citera
2025-02-27, 09:02
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Underbart att säsongen är en månad bort men Silasrunken är redan i full rulle. Vågar man tänka hur det kommer se ut senare när den når zenit. Men det är en kul värvning.
Har du sett en enda sekund av honom kan du inte klandra mig! Är fortfarande chockad över att vi hittade en sådan spelare. Och till just den positionen där vi hade störst problem förra året.

Förvandlade våra största svaghet till våran största styrka med en enda svepande rörelse.
Citera
2025-02-27, 09:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Gulliksen är inte ens nära Tokmacs högstanivå. Gulliksen är otroligt överskattad. En duglig allsvensk spelare såklart men vissa här inne får det att låta som att han klivit rakt in i elvan i varenda lag i serien. Och det stämmer inte.
Nä, han tar ingen plats i Kalifatets offensiv så klart. Madjeed blir förpassad till bänken av Gulliksen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in