2025-02-27, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
Men dina känslor emot personer som t.ex röstat höger ska såklart vara ok? Jag tycker inte att bögar ska berövas någon rätt i samhället. De ska ha samma rättigheter och skyldigheter som vanliga människor. Däremot får jag tycka att de är hur jävla äckliga jag vill för det är så jag KÄNNER. samma sak med transor. De får vara hur mycket transor de vill men de ska ge fan i att klä sig som slampor medans de läser sagor för BARN lika mycket som vanliga människor också ska klä sig anständigt när de är bland BARN. Allt annat är ju förfan pedofili. Varför ska de tvunget vara utklädda till "dragqueens" bland barn för?
Den du citerar är ett känt troll.
Citera
2025-02-27, 06:25
Medlem
Jag tror allt att dragqueens skulle kunna räknas till en "grupp" och falla in under denna typ av lagstiftning, framförallt om det är en duktig åklagare som driver ärendet och rätten är en bajsnödig påverkad tingsrätt rädd för att göra fel och utsätts för skriverier.
Dock tror tror jag inte att själva skrivandet "vad äckligt" utgör något brottsligt.

Att åklagaren väcker åtal tycker jag är riktigt långsökt, om det inte finns än mer ärenden mot gubben och detta är en lite del i som bygger "karaktären".
Detta ensamt håller inte i rätten.
Citera
2025-02-27, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Inget fel att uttrycka sin åsikt online men gör det inte under eget namn. Inte när rättssäkerheten är som den är i Sverige. Aktivister och vänsterextrema med Antifakopplingar styr domstolarna. Full yttrandefrihet råder inte i Sverige och det får man ha med i beräkningen.

Nåja. Det är ju inte första gången ETC pekar ut kritik som ”hat och hot från nazister”. Man bör inte ta den partsinlagan seriöst.

Vänsterextrema och antifa styr domstolarna? Du vet väl att vi i Sverige har nämndemanna system baserat på valresultatet? Så det är näst flest nämndemän som dömer från SD och jag utgår från att de varken är Vänsterextrema eller antifa.
Citera
2025-02-27, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Yttrandefrihet är antingen på eller av.

Ja. Den ska vara på för trans och av för nazister. En grupp är demokratisk och varmt inkluderande, den andra hatisk och exkluderande. Så bygger vi ett varmt inkluderande samhälle. Men då måste vi också täppa till truten på hatet. Hur svårt ska det vara?
Citera
2025-02-27, 07:09
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Vänsterextrema och antifa styr domstolarna? Du vet väl att vi i Sverige har nämndemanna system baserat på valresultatet? Så det är näst flest nämndemän som dömer från SD och jag utgår från att de varken är Vänsterextrema eller antifa.
Googla Mårten Schultz. Det är bara ett exempel av många.
Citera
2025-02-27, 07:11
Medlem
JD Vance hade rätt i allt.
Citera
2025-02-27, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Tänk om transen sitter och runkar i smyg samtidigt som han läser sina sagor för barnen ..är det ok tycker du?

Vad skulle det spela för roll, lite onani och lättare smek? Det är ju inte direkt övergrepp? Bryt med dina inlärda tabun, tänk fritt. Nu åtalar vi hatet, så får det vara bra med det. Låt kärleken blomma.
Senast redigerad av GulMardek 2025-02-27 kl. 07:25.
Citera
2025-02-27, 07:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Stor jävla skillnad på att mordhota någon och att skriva att dragqueens är äckliga.

Nej det är samma sak. Stoppar man inte hatet i farstun så tar det över hela vardagsrummet.
Citera
2025-02-27, 07:15
Medlem
Merwinnas avatar
HMF-lagen måste bort, det här går ju inte. Det som stör mig mest är egentligen att polisen och rättsväsendets resurser går till sådant här, när de inte hinner med att utreda riktiga brott (t.ex. lägenhetsinbrott, bilstölder).

Det här fallet var dessutom extra dumt, eftersom det inte ens handlar om en folkgrupp utom om människor som klär ut sig till någonting som de inte är. Det är som att man skulle kunna bli dömd för att man säger att man mår illa av clowner (vilket många gör).
Citera
2025-02-27, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
Men dina känslor emot personer som t.ex röstat höger ska såklart vara ok? Jag tycker inte att bögar ska berövas någon rätt i samhället. De ska ha samma rättigheter och skyldigheter som vanliga människor. Däremot får jag tycka att de är hur jävla äckliga jag vill för det är så jag KÄNNER. samma sak med transor. De får vara hur mycket transor de vill men de ska ge fan i att klä sig som slampor medans de läser sagor för BARN lika mycket som vanliga människor också ska klä sig anständigt när de är bland BARN. Allt annat är ju förfan pedofili. Varför ska de tvunget vara utklädda till "dragqueens" bland barn för?

Nej det är kärlek och frihet, du borde prova på att vara lite mer öppen och nyfiken istället för sådär trångsynt och hatisk som du är. De här transorna/dragdrottningarna har rätt att läsa för barn, och ja lite kel och smek dem emellan skadar inte heller. Bara att blunda och sjunga en fin sång för sig själv om man inte tycker om det. Kärlek har aldrig skadat någon, men hat det vet vi vad det resulterar i.

Nu får vi snart en dom här, så ska det väl täppa till truten på folk som hatar trans/drag och varma (heta t o m) sagostunder.
Citera
2025-02-27, 07:44
Bannlyst
Om man hade uttryck sej så här :

"Förr i tiden skulle dessa sinnesslöa femfemmor till dragqueens ha varit inlåsta på Långbro eller Beckomberga och fått vård, istället för att vara ute i samhället och tafsa på barn".
Citera
2025-02-27, 08:04
Medlem
Rotwangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Får man inte tycka att bögerier är äckligt längre?

Vad är det för sjuk värld vi lever i? Jag finner bögerier som motbjudande. Det är en naturlig instinkt jag har. Skulle en bög göra närmanden mot mig hade han fått en smäll på käften.

Skulle inte förvåna mig om vi snart får läsa om någon som blivit anmäld efter ha yttrat några inte allt för väl valda ord till en närgången och efterhängsen bög på krogen.
Om det inte redan har hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in