2023-09-03, 01:29
Medlem
Adv3nturouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
https://sverigesradio.se/artikel/eksjo-stadsfest-far-pengarna-tillbaka-efter-hov1s-installda-spelning

Eksjö stadsfesr får tillbaka pengarna enligt P4 Jönköping.

Men de som köpt inträde enkom för Hov1 har nog slängt pengarna i sjön.

Dom får ju enbart tillbaka pengarna för att det skall kunna täcka kostnaden av dom underbara Norlie KKV som spontant hoppar in och tar en spelning till direkt efter en redan bokad spelning i Linköping.

Så det finns ju artister som Norlie KKV och Miss Li som gör allt för sina fans, och så finns det drägg som HOV1 som pissar på sina fans för jämnan (inte första gången dom gör på detta viset).
Citera
2024-01-04, 02:03
Medlem
[quote=Lillarapunzel|85375564]Begriper mig inte riktigt på deras senaste låt. Så som jag förstått det kommer Hov1 från Nacka/Värmdö?
Samtidigt sjunger Ludwig i deras senaste låt bl.a. följande rader "Jag kommer från 141, jag var pendeltågets barn". 141 är alltså delar av Huddinge kommun, bl.a. Flempan/Visättra och centrala Huddinge. Är det bara ett försök att hänga på Dantes WB-gangster vibe, eller är han verkligen från Huddinge/Flempan/Visättra? Han verkade inte bo/röra sig där i tonåren åtminstone...
(Att jag ens frågar beror på att mycket annat de sjunger om faktiskt är sant/självupplevt

Ludwig är verkligen från Huddinge, om du lyssnar på deras senaste låt ”När lyktorna tänds” (tolkningen av Håkan Hellströms när lyktorna tänds) så hör man hur dom gjort om refrängen till att gud skonat Huddinge vilket dom gjorde för att Ludde kommer från Huddinge. Dom sjunger även om 141 i låten också, hoppas att det här hjälpte på något sätt))
Citera
2024-01-04, 13:48
Medlem
Lillarapunzels avatar
[quote=Javne99|86903994]
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Begriper mig inte riktigt på deras senaste låt. Så som jag förstått det kommer Hov1 från Nacka/Värmdö?
Samtidigt sjunger Ludwig i deras senaste låt bl.a. följande rader "Jag kommer från 141, jag var pendeltågets barn". 141 är alltså delar av Huddinge kommun, bl.a. Flempan/Visättra och centrala Huddinge. Är det bara ett försök att hänga på Dantes WB-gangster vibe, eller är han verkligen från Huddinge/Flempan/Visättra? Han verkade inte bo/röra sig där i tonåren åtminstone...
(Att jag ens frågar beror på att mycket annat de sjunger om faktiskt är sant/självupplevt

Ludwig är verkligen från Huddinge, om du lyssnar på deras senaste låt ”När lyktorna tänds” (tolkningen av Håkan Hellströms när lyktorna tänds) så hör man hur dom gjort om refrängen till att gud skonat Huddinge vilket dom gjorde för att Ludde kommer från Huddinge. Dom sjunger även om 141 i låten också, hoppas att det här hjälpte på något sätt))

@Javne99
Tack för svar!
Har hört den låten också, men det jag undrar är om det verkligen stämmer, eller om det bara är någonting han sjunger? För 141 är som sagt postnummer för Flempan/Visättra och centrala Huddinge, och han verkade ju inte röra sig så mycket i de kretsarna, åtminstone i tonåren, vilket jag också skrev ovan. Sen att han kanske är född där eller bott där ett tag som liten betvivlar jag väl inte direkt, men att han skulle varit "pendeltågets barn" och verkligen levt där som "äldre" barn eller tonåring, det är det som jag ställer mig något frågande till...
Citera
2024-01-04, 16:44
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2024-05-10, 21:43
Medlem
Lillarapunzels avatar
Lyssnade igenom Hov1 senaste album "Önskar jag brydde mig mer". Herregud vad L verkar sakna Z! Nästan varenda låt handlar ju om henne på ett eller annat sätt. 30 års kris deluxe fast han inte ens är 27 år fyllda.
Funderade på en annan sak gällande just L; han har ju i flera låtar antytt att han är från 141, dvs. Huddinge, och i en av låtarna på detta album sjunger han även att "han är från höghusen/förorten" eller liknande. Stämmer det verkligen?
Jag menar, Huddinge är ju på intet sätt "orten" på det sättet bara till att börja med, och var finns ens dessa "höghus" i Huddinge (orten alltså, inte kommunen)? Det skulle väl vara Flempan/Visättra då, som också har 141 som postnummer, men där bodde han iaf inte under första halvan av 10-talet, den tidsperiod som detta album kretsar mycket kring.
Så vad syftar han/de på egentligen? Eller är det bara ytterligare ett led i WB-gangster attityden? Som isf bara blir ännu plastigare och falskare om det nu inte ens ligger ett uns sanning i det... För så har det ju annars ändå varit tidigare, att deras låtar ändå haft någon slags verklighetsförankring/i någon mån grundade i verkligheten.
Citera
2025-02-25, 13:32
Medlem
diseuses avatar
De kastar in handduken.

https://www.instagram.com/p/DGfs6_sCOJm/
Citera
2025-02-26, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
De kastar in handduken.

https://www.instagram.com/p/DGfs6_sCOJm/

Ett band som sviker sina fans som vid Eksjö stadsfestival och sjukanmäler sig för spelning på kompis bröllopsfest gör rätt i att lägga ned…
Citera
2025-02-26, 11:10
Medlem
Så sorgligt att dom ska lägga ner <3 älskar hov1
Citera
2025-02-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Lyssnade igenom Hov1 senaste album "Önskar jag brydde mig mer". Herregud vad L verkar sakna Z! Nästan varenda låt handlar ju om henne på ett eller annat sätt. 30 års kris deluxe fast han inte ens är 27 år fyllda.
Funderade på en annan sak gällande just L; han har ju i flera låtar antytt att han är från 141, dvs. Huddinge, och i en av låtarna på detta album sjunger han även att "han är från höghusen/förorten" eller liknande. Stämmer det verkligen?
Jag menar, Huddinge är ju på intet sätt "orten" på det sättet bara till att börja med, och var finns ens dessa "höghus" i Huddinge (orten alltså, inte kommunen)? Det skulle väl vara Flempan/Visättra då, som också har 141 som postnummer, men där bodde han iaf inte under första halvan av 10-talet, den tidsperiod som detta album kretsar mycket kring.
Så vad syftar han/de på egentligen? Eller är det bara ytterligare ett led i WB-gangster attityden? Som isf bara blir ännu plastigare och falskare om det nu inte ens ligger ett uns sanning i det... För så har det ju annars ändå varit tidigare, att deras låtar ändå haft någon slags verklighetsförankring/i någon mån grundade i verkligheten.
Hmmm jaa alltså i stort sett alla låtar handlar ju om Z Larsson eller Oliv*a Sundb*rg (Dantes ex) som skriver posei. Too bad att båda gjorde sig av med riktiga bra fina tjejer <3
Citera
2025-02-26, 17:09
Medlem
Hur länge dröjer det innan dom gör come back? Fem år max om ni frågar mig.
Citera
2025-02-26, 22:44
Medlem
Tråkigt att jeHov1 lägger ner men kanske återuppstår dom?
Citera
2025-02-27, 05:47
Avslutad
Ludvig har haft ett förhållande med aftonbladets Linn Nordström tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här