Lyssnade igenom Hov1 senaste album "Önskar jag brydde mig mer". Herregud vad L verkar sakna Z! Nästan varenda låt handlar ju om henne på ett eller annat sätt. 30 års kris deluxe fast han inte ens är 27 år fyllda.
Funderade på en annan sak gällande just L; han har ju i flera låtar antytt att han är från 141, dvs. Huddinge, och i en av låtarna på detta album sjunger han även att "han är från höghusen/förorten" eller liknande. Stämmer det verkligen?
Jag menar, Huddinge är ju på intet sätt "orten" på det sättet bara till att börja med, och var finns ens dessa "höghus" i Huddinge (orten alltså, inte kommunen)? Det skulle väl vara Flempan/Visättra då, som också har 141 som postnummer, men där bodde han iaf inte under första halvan av 10-talet, den tidsperiod som detta album kretsar mycket kring.
Så vad syftar han/de på egentligen? Eller är det bara ytterligare ett led i WB-gangster attityden? Som isf bara blir ännu plastigare och falskare om det nu inte ens ligger ett uns sanning i det... För så har det ju annars ändå varit tidigare, att deras låtar ändå haft någon slags verklighetsförankring/i någon mån grundade i verkligheten.