2025-02-26, 18:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Återväxten ser extremt svag ut på både herr - och damsidan. När Elvira och gänget försvinner så kommer svenskt skidskytte vara ödsligt som en öken.

Det är en förhastad slutsats tycker jag.
Citera
2025-02-26, 18:18
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det är en förhastad slutsats tycker jag.
Fakta är att det inte finns ett enda lovande namn just nu.
Citera
2025-02-26, 19:15
Medlem
Citat:
Fakta är att det inte finns ett enda lovande namn just nu.

Det finns många åkare som inte är framstående på JVM som sen har blivit toppåkare. Ett exempel är Ella Halvarsson.

06:orna som är den äldsta årgången i den yngre juniorklassen är svag i Sverige på damsidan. Även 03 och 04:orna är svaga bortsett från Sara Andersson.

På herrsidan ser det ganska mörkt ut, det är Jacob Larsson, Martin Höiby som kanske kan nå top10 i den äldre klassen. I den yngre visade Elmer Nordlander att det finns potential att jobba med.
Citera
2025-02-26, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Det finns många åkare som inte är framstående på JVM som sen har blivit toppåkare. Ett exempel är Ella Halvarsson.

06rna som är den äldsta årgången i den yngre juniorklassen är svag i Sverige på damsidan. Även 03 och 04rna är svaga bortsett från Sara Andersson.

På herrsidan ser det ganska mörkt ut, det är Jacob Larsson, Martin Höiby som kanske kan nå top10 i den äldre klassen. I den yngre visade Elmer Nordlander att det finns potential att jobba med.

Ella tog ju JVM-guld 2018🫢😂
Citera
2025-02-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Ella tog ju JVM-guld 2018🫢😂

I en stafett där hon tappade från 3a till 5a. Sen fixade Elvira Öberg guldet genom att vara överlägsen på sista sträckan.

Jag trodde inte framgångar i stafett betydde något för dig. Du har ju skrivit otaliga kritiska inlägg om andra svenska åkare som bidragit till många framgångar i stafett.
Citera
2025-02-26, 20:10
Medlem
Är de bästa norrmännen med här?
Citera
2025-02-26, 20:36
Medlem
Citat:
Hon är nog för skör för skidskytte, det kräver ju en rätt speciell mentalitet ändå för att hantera det. Men hon kan nog bli en duktig längdåkare.

Elsa skjøt 10 bom i fjor og tok gull i neste løp. Mentaliteten er det ingen problem med.

Citat:
Återväxten ser extremt svag ut på både herr - och damsidan. När Elvira och gänget försvinner så kommer svenskt skidskytte vara ödsligt som en öken.

Bare tull.

Du trenger på ingen måte å være noen toppløper som junior for å bli god, og det svenske talent nivået har aldri vært bedre. Bortsett fra toppnavnene (Andersson og Tänglander) så har de nest beste hevet nivået, og enda viktigere så er det flere av dem. Jo flere en har, jo større sjanse er det for at noen av dem tar det store steget frem som vi har sett fra Anton Ivarsson for to år siden, fra Heijdenberg i fjor og spesiellt fra Ella Halvarsson i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Är de bästa norrmännen med här?

Ikke de som går i IBU cupen til vanlig, som Frey.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tycker nog fortfarande att man gjorde en delvis felaktig uttagning på flicksidan. Tänglander har ju en väldigt hög högstanivå och Larsson gör det bra idag. Men sedan borde man nog ha tagit ut aktiva som har en spets antingen i skyttet eller skidåkningen. Grönborg har 54:e åktid och sköt 8 bom idag och slutar på en 71:a plats. Vad hade inte Liss Berglund kunnat göra med 8 bom?

Ikke for å skryte, men jeg tror de to svenske som gjorde det dårligst i dag var de to som jeg ikke hadde med i mitt forslag til uttak. Jeg tipper at Simon Åkerlind og Filippa Karlsson hadde gjort det bedre...

At ikke Berglund får gå distansen er en ting, at hun ikke får gå sprinten er en skandale.

Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor

According to the International Biathlon Union rules, biathletes qualify as Junior if they turn 20, 21 or 22 during the season from November to October, they qualify as Youth when they turn 17, 18 or 19 during the season

Stemmer ikke at de må være 17, med mindre reglene har blitt forandret for i år, noe jeg ikke har hørt noe om. Er mange som har vært med som 15 åringer (året de fyller 16). Julia Tannheimer og Elsa Tänglander har begge havnet rett utenfor pallen og med ski-tider helt i toppen som 15-åringer.
Citera
2025-02-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Frey hade väl tävlat i den äldre klassen? De som tävlade idag, den yngre klassen, toppar Norge laget i den klassen?
Citera
2025-02-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Frey hade väl tävlat i den äldre klassen? De som tävlade idag, den yngre klassen, toppar Norge laget i den klassen?

Tror ikke det er noen av de i IBU troppen som er aktuelle for ungdoms klassen, og vel bare Frey for juniorklassen.
Citera
2025-02-26, 21:00
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Elsa skjøt 10 bom i fjor og tok gull i neste løp. Mentaliteten er det ingen problem med.

Bare tull.

Du trenger på ingen måte å være noen toppløper som junior for å bli god, og det svenske talent nivået har aldri vært bedre. Bortsett fra toppnavnene (Andersson og Tänglander) så har de nest beste hevet nivået, og enda viktigere så er det flere av dem. Jo flere en har, jo større sjanse er det for at noen av dem tar det store steget frem som vi har sett fra Anton Ivarsson for to år siden, fra Heijdenberg i fjor og spesiellt fra Ella Halvarsson i år.

Ikke for å skryte, men jeg tror de to svenske som gjorde det dårligst i dag var de to som jeg ikke hadde med i mitt forslag til uttak. Jeg tipper at Simon Åkerlind og Filippa Karlsson hadde gjort det bedre...

At ikke Berglund får gå distansen er en ting, at hun ikke får gå sprinten er en skandale.

Stemmer ikke at de må være 17, med mindre reglene har blitt forandret for i år, noe jeg ikke har hørt noe om. Er mange som har vært med som 15 åringer (året de fyller 16). Julia Tannheimer og Elsa Tänglander har begge havnet rett utenfor pallen og med ski-tider helt i toppen som 15-åringer.
Du verkar inte förstå vad jag skriver så sluta kommentera mig är du snäll.
Citera
2025-02-26, 21:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Du verkar inte förstå vad jag skriver så sluta kommentera mig är du snäll.

Jag håller med pg46 här. Möjligtvis behöver du precisera dig vad du menar och inte vara så vag.
Citera
2025-02-26, 21:39
Avstängd
Sara Andersson har varit 7:a i VC i år..vunnit VC-stafett..och har flera Topp 15 placeringar.

Inte ett ett enda land av kvalite har någon junior..som tagit steget till VC.. har inte ens en tanke att skicka någon till ett junior-VM.

Sara har kört junior-VM sedan hon var 16-17 år. Inte ens Frey kör junior-VM..som aldrig kört ett VC-lopp.

Detta händer bara under Johannes Lukas..som gör att folk tröttnar. Han är helt värdelös att ta hand om de yngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in