2025-02-26, 18:39
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Dagens outfit från vår fashionqueen med cowboyboots!

https://i.postimg.cc/Gpt3wqMN/IMG-0778.png

Alltså...
Citera
2025-02-26, 18:45
Medlem
Citat:

Ja Holy smokes, det spårar ur rejält med outfitsen mellan varven. Till detta matchar hon en fluffig tyllkjol och cowboyboots.

Känns som att hon fått en rejält förvrängd uppfattning av sig själv, som att hon ser något i spegeln som vi andra inte ser (en sexbomb) creepy åkommor har hon då drabbats av!!
Citera
2025-02-26, 18:48
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Så här skriver nämndemannagården behandlingshem: Förneka sitt beroende handlar ofta om att lura sig själv. Det är ett sätt att hantera motsättningen mellan vad man egentligen vill och vad man faktiskt gör. I stället för att se verkligheten som den är, utvecklar man olika försvar, som förnekelse.

Är ju det här Pia drabbats av. Nämndemannagården skriver också att missbruk inte upphör genom konfrontation, utan via professionellt stöd, men då är det ju kört för Pia för hennes förnekelse gör att hon inte söker proffshjälp.

Inte ens att förlora barnen, lägenheten och jobbet som en konsekvens av missbruk (gissar jag)har fått Pias förnekelse att krackelera, så gissar att något otroligt hemskt måste hända eller att hon tappar kontrollen totalt och hamnar i fyllecell var och varannan natt och får LVM, men nu tjänar ju Hostelet fyllecell.

Pia har nog haft en svår uppväxt med övergrepp och elände som gjort att hon utvecklat otroligt starka försvarsmekanismer och förnekelse av problem.

Nja??
Man behöver inte haft en ” jobbig” uppväxt för att bli missbrukare själv.
Man kan ha ” missbruksgen” i heriditet? Växt upp under dysfunktionella förhållanden.

Eller, som jag tänker mer med Pia Nyberg, haft diagnos från början?
Utåtgarenda barn, utan gräns?
Citera
2025-02-26, 18:51
Medlem
Citat:

Jag trodde det var könsvårtor på armarna.
Citera
2025-02-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag trodde det var könsvårtor på armarna.

Ja, de verkar ju sprida sig de där vårtorna, så man kan lätt tro det.

Men alltså Pia måste ha Histronisk personlighetsstörning eller vara Narcissist. Visst fan är det bra att ha en positiv kroppsuppfattning, men det här går till överdrift, det måste även den mest nybakade psykiater kunna se.
Citera
2025-02-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ja, de verkar ju sprida sig de där vårtorna, så man kan lätt tro det.

Men alltså Pia måste ha Histronisk personlighetsstörning eller vara Narcissist. Visst fan är det bra att ha en positiv kroppsuppfattning, men det här går till överdrift, det måste även den mest nybakade psykiater kunna se.
Jag vet inte, verkar hon mer störd nu än för tre år sen, två år sen, ett år sen? Men det kan ju vara pengarna som låter henne leva så här. Hon kanske är likadan ändå. Hon vill inte vara ensam säger hon, men hon verkar ju bli arg på folk rätt ofta.

Undrar hur lång framförhållning hon har på vad hon ska göra på en dag?
Citera
2025-02-26, 19:08
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Jag vet inte, verkar hon mer störd nu än för tre år sen, två år sen, ett år sen? Men det kan ju vara pengarna som låter henne leva så här. Hon kanske är likadan ändå. Hon vill inte vara ensam säger hon, men hon verkar ju bli arg på folk rätt ofta.

Så länge glaset är fyllt, så vet hon att när den sista klunken intas, så är det ett nytt glas på G.

Lite som vanligt folk, att när sista kafferasten är slut, så är det snart dax att gå hem.
Citera
2025-02-26, 19:08
Medlem
Citat:

Har kollat videos från längre bak i tiden och då gjorde hon ju mycket uppenbart medvetet tokroliga videos, nu är det inget sånt överhuvudtaget. Nu känner man bara att det tokiga är tok på riktigt. Hon hade knepig klädstil även då, men tydligen var det secondhand hand-plagg har hon sagt och att det är roligare att köpa nytt.

Hon lär sluta som en nedsupen tant i tyll verkar det som.

Känns också som att hon gör det till en grej att ha "killproblem", som att hon tycker det är lite coolt att ha det. Idag lyssnade hon ju på någon podd som handlade om någon som bara velat ha sex med nån tjej. Pias föräldrar kanske var tokreligiösa så hon nu "tar igen" sin ungdom?
Senast redigerad av Florman 2025-02-26 kl. 19:10.
Citera
2025-02-26, 19:13
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Size Zero i barnbyxor är väl planen inför sommar?

Kom i med nöd å näppe i helgen. Slappt Tanthull som svämmat över .

Nu måste hon nog vila efter det.Och supa sig lite mer ” Snygg” ?
Citera
2025-02-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Så länge glaset är fyllt, så vet hon att när den sista klunken intas, så är det ett nytt glas på G.

Lite som vanligt folk, att när sista kafferasten är slut, så är det snart dax att gå hem.

Precis, det är troligt att dricka upp ett vinglas är en sysselsättning och sen är det nästa vinglas. Men hon köper ju kläder ibland, men jag tror att hon gör det när hon får en impuls - det är ingen plan över det. Så jag tänker att hon nog kan laborera med tankarna på vad hon ska göra en eller två timmar fram. Det är frihet det. Men det kostar det ser man ju.
Citera
2025-02-26, 19:21
Medlem
Citat:
Precis, det är troligt att dricka upp ett vinglas är en sysselsättning och sen är det nästa vinglas. Men hon köper ju kläder ibland, men jag tror att hon gör det när hon får en impuls - det är ingen plan över det. Så jag tänker att hon nog kan laborera med tankarna på vad hon ska göra en eller två timmar fram. Det är frihet det. Men det kostar det ser man ju.

Hon vaknar rätt sent, äter en minimal frukost, vilar, går och dricker vinlunch, shoppar på Zara mm sedan utgång i nya kläder. Sover. Repeat.

Kläder shoppar hon varje dag verkar det som. Åtminstone minst en ny outfit per dag.
Senast redigerad av Florman 2025-02-26 kl. 19:24.
Citera
2025-02-26, 19:27
Medlem
Citat:
Har kollat videos från längre bak i tiden och då gjorde hon ju mycket uppenbart medvetet tokroliga videos, nu är det inget sånt överhuvudtaget. Nu känner man bara att det tokiga är tok på riktigt. Hon hade knepig klädstil även då, men tydligen var det secondhand hand-plagg har hon sagt och att det är roligare att köpa nytt.

Hon lär sluta som en nedsupen tant i tyll verkar det som.

Känns också som att hon gör det till en grej att ha "killproblem", som att hon tycker det är lite coolt att ha det. Idag lyssnade hon ju på någon podd som handlade om någon som bara velat ha sex med nån tjej. Pias föräldrar kanske var tokreligiösa så hon nu "tar igen" sin ungdom?

Och hon lagade mat ibland och det var ju lite skojigt, hon försökte göra rätt men tog det med ro och skrattade när det blev fel. Hon gjorde en majonnäs en gång som var som ett helt företag men hon såg faktiskt inte så nersupen ut som nu.

Att prata om killproblem tror jag är en kompensation för att det inte längre finns någon som är sexuellt intresserad av henne. Och det har inte med åldern i sig att göra, utan mer hur fan hon klär sig, hur hennes hud ser ut, och de mörkbruna tänderna, som chokladbitar där inne. Nog för att sånt intresse minskar när en kvinna är 50 men det finns kvar för en kvinna som är fräsch och har personlighet så det är inget som ska vara borta som det är för henne.

Jag tror att hon kanske har anknytningsproblem, så hon kanske skulle vilja ha lite olika män då och då om hon fick som hon ville. Hon kan inte satsa helhjärtat på någon. Det är därför hon är som hon är mot sina barn. Därför pratar hon om dem. Tänk bara "jag är hos min kille nu" och glädjen när Hasan sa det. Men sen ser hon till att det blir problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in